Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:22:47 GMT

سرزمین نور طنین انداز کلام وحی در بهار قرآن

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۹۸۱۵

سرزمین نور طنین انداز کلام وحی در بهار قرآن

به گزارش ایرنا ، قرآن کلام نورانی پروردگار است که در ماه مبارک رمضان و در شبهای قدر نازل شده و در آیات و روایات مختلف تلاوت و تدبر در این کتاب آسمانی تاکید شده است.
در حدیتی از پیامبر اکرم (ص) در اهمیت تلاوت قرآن آمده است: خانه ‌ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و برای آسمانیان بدرخشد چنانکه ستارگان آسمان برای زمینیان می‌درخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تلاوت قرآن کریم همیشه از رئوس برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در جوامع اسلامی است ، سرزمین امام هشتم (ع) نیز در ایام و مناسبتهای مختلف کانون برنامه های فرهنگی و مذهبی بوده و حرم مطهر رضوی همیشه میزبان بزرگترین برنامه های مذهبی و قرآنی جهان اسلام است.

* بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام
ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی گفت: ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در ﺷﺐ 23 ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم مطهر حضرت اﻣﺎم رﺿﺎ (ع) ﺑﺮﭘﺎ می شود.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: همچنین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین‌ المللی در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) در ﺷﺐ ‌های قدر به صورت باشکوه برگزار می گردد.
وی اظهار کرد: قاریان بین المللی حرم مطهر رضوی در این مراسم در ﺟﻤﻊ ﻣﯿﻠﯿﻮنی زاﺋﺮان سوره های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر را تلاوت می کنند.
وی با بیان اینکه 10 محفل قرآنی ویژه ماه رمضان به صورت روزانه در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، گفت: ترتیل ‌خوانی در صحن انقلاب اسلامی، رواق امام خمینی (ره) و ایوان مقصوره صحن جامع گوهرشاد از مهمترین این محافل است.

* 232 محفل قرآنی در شهر مشهد
شهرداری مشهد نیز در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلف با محوریت قرآن تدارک دیده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: 573 ویژه ‌برنامه فرهنگی در 22 فرهنگسرا و مرکز فرهنگی شهر مشهد از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال اجراست.
هادی بختیاری با بیان اینکه عمده این برنامه ‌ها با محوریت قرآن و با موضوع تدبر در قرآن است افزود : 232 محفل قرآنی در این شهر از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
وی برگزاری جشن های ضیافت در فرهنگسراها، برپایی غرفه های فرهنگی، هنری و تفریحی در عرصه میدان شهدا و برگزاری سلسله نشست های معرفت را از دیگر برنامه های فرهنگی این ایام دانست.
معاون اجتماعی و امور مشارکتهای سازمان اجتماعی - فرهنگی شهرداری مشهد نیز از اجرای برنامه های محوری ماه رمضان با رویکرد قرآنی در هشت بوستان این کلانشهر خبر داد.
رضا دانایی گفت: بوستان های وفا، بهار، حجاب، کوهسنگی، اقاقیا، سلام، نیلوفر آبی و بوستان چهل بازه در شبهای ماه مبارک رمضان میزبان برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع هستند.
وی افزود: دعا و مناجات، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی، تفسیر نهج البلاغه و تلاوت قرآن کریم از جمله این برنامه هاست و ایستگاه های سلامت و ایستگاه های کودک نیز در این بوستانها طی این ایام برای شهروندان فعال می باشد.
وی اظهار کرد: همچنین با همکاری خیران در مساجد محوری این شهر سفره های افطاری پهن می شود.

* بیش از 700 جلسه قرائت قرآن خانگی در مشهد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد نیز گفت: بیش از 700 جلسه روخوانی قرآن کریم در منازل مشهد از ابتدای ماه رمضان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام علی بخشی افزود: جلسات خانگی قرائت قرآن، انسجام محلی و نوعی دلبستگی به وجود می‌ آورد و حسی که در این جلسات است معنا و معنویت بیشتر دارد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و یادگیری قرآن از ضروریات زندگی یک مسلمان است، اظهار کرد: از جلسات نورانی قرآن در منازل به خاطر احیا و توسعه آنها حمایت و پشتیبانی می کنیم.
7505/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی حجاب فرهنگی هنری قرآن تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند