Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@08:42:56 GMT

مخالفت جمهوری چک با پیشنهاد آنگلا مرکل

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۱۷۰۴

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ نخست وزیر جمهوری چک پیشنهاد صدر اعظم آلمان مبنی بر تشکیل پلیس واحد مرزی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را رد کرد.
جمهوری چک روز دوشنبه اعلام کرد این کشور پیشنهاد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان - مبنی بر رویکرد انعطاف پذیرانه اتحادیه اروپا در قبال مهاجرت را که بر مبنای تشکیل نیروی پلیس مرزی اتحادیه اروپا ارائه شده بود - رد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات جمهوری چک اعلام کردند محافظت از مرزهای کشورها مسئولیتی است که بر دوش تک تک کشورها به صورت انفرادی قرار دارد.
مقامات جمهوری چک به اظهارات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان واکنش نشان دادند که اوایل هفته در سخنانی، از موضوعاتی همچون کنترل های مرزی و سیاست پناهجویی مشترک بین کشورهای اروپایی به عنوان موضوعاتی حیاتی برای اتحادیه اروپا نام برده بود.
آنگلا مرکل در سخنان خود تاکید کرده بود که داشتن یک سیستم انعطاف پذیر در زمینه مهاجرت و اجازه دادن به آژانس گارد ساحلی و مرزی اروپا موسوم به فرانتکس برای تبدیل شدن به نیروی پلیس مرزی اتحادیه اروپا و عملکرد مستقل چنین نهاد تازه تاسیسی می تواند در زمینه موضوع مهاجرت راهگشا باشد.
آندره بابیس نخست وزیر جمهوری چک به خبرنگاران گفت این ایده که فرانتکس (آژانس گارد ساحلی و مرزی اروپا) از همه چیز محافظت خواهد کرد در بلند مدت ایده واقع بینانه ای نیست. وی تاکید کرد کشورها باید به صورت انفرادی و تکی برای محافظت از مرزهای خود اقدام کنند.
از زمان هجوم بیش از یک میلیون آواره و مهاجر از کشورهای خاورمیانه(غرب آسیا) و آفریقا به اروپا که در سال 2015 رخ داده بود، موضوع مهاجرت باعث بروز اختلاف بین 28 کشور عضو اتحادیه اروپا شده است
جمهوری چک و دیگر کشورهای مرکز و شرق اروپا از جمله مجارستان، اسلواکی و لهستان که عضو گروه موسوم به ویزگراد هستند به شدت مخالف سیستم سهمیه بندی مهاجران هستند. این سیستم سهمیه بندی را کمیسیون اروپا تدوین کرده است و هدف آن توزیع دوباره مهاجران در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
قرار است سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بار دیگر در اواخر ماه ژوئن درباره موضوع مهاجرت بحث و گفتگو کنند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اواخر هفته گذشته گفته بود اطمینان ندارد که تا زمان برگزاری این اجلاس بتوان به توافقنامه ای دست یافت که به بن بست درباره تقسیم مهاجران بین کشورهای عضو، خاتمه دهد.
برخلاف کشورهای غربی عضو اتحادیه اروپا، کشورهای عضو گروه ویزگراد ( شامل مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک)، خاطره خوش تاریخی از پدیده مهاجرت ندارند و درخصوص سیل ورود مهاجران ، ابراز نگرانی کردند.
آنگلا مرکل گفت اتحادیه اروپا نیازمند آن است که یک نهاد متولی در زمینه مهاجرت داشته باشد. صدر اعظم آلمان از داشتن یک سیستم انعطاف پذیر حمایت کرده بود که براساس آن ، کشورهایی که از پذیرش مهاجران خودداری کنند باید این اقدام خود را از طریق ارائه کمک ها در سایر عرصه ها جبران کنند.
آندره بابیس نخست وزیر جمهوری چک همچنین این پرسش را مطرح کرد که وقتی کشورها از پذیرش مهاجران خودداری کنند، چگونه می توانند در سایر عرصه ها اقدامات جبرانی انجام دهند؟
وی همچنین گفت انتخابات هفته جاری در اسلوونی که با پیروزی حزب مخالف سیاست های مهاجرتی ، همراه بود و انتخاباتی که در ایتالیا برگزار شد، نشان می دهند سیاست های مهاجرتی که کشورهای عضو " ویزگراد" در پیش گرفته اند چگونه در حال گسترش یافتن است.
نخست وزیر جمهوری چک گفت: ایده ای که ما در زمینه مهاجرت داریم در کل اروپا پیروز خواهد شد. ما باید در خارج از قاره اروپا جلوی مهاجرت را بگیریم و باید به مردم آفریقا و سوریه کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جمهوري چک آلمان اتحاديه اروپا مرکل مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نهمین جلسه کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیورا) به ریاست کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو به صورت مجازی برگزار شد.

در این‌ نشست، خانم کریمی، مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده،با اعلام ریاست مجدد کشورمان بر این کارگروه بر ضرورت همکاری کشورهای عضو در اجرای موفق برنامه کاری کارگروه برای دو سال آینده تأکید کرد.

کریمی به ماهیت فعالیت‌های کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان یکی از موضوعات بین رشته‌ای آیورا اشاره کرد و گفت: هم اکنون گروه‌های کاری آیورا به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند و این موضوع از اثرگذاری اقدامات آنها کاسته است. بنابراین ایران در نظر دارد از ظرفیت های سایر کارگروه‌ها به نفع توانمندسازی زنان بهره‌‌برداری نماید و ارتباط موثر درون کارگروهی می‌بایست بخشی از دستور کار سایر کارگروه‌ها شود.

در این نشست، دبیرخانه آیورا با ابراز خرسندی از تمدید ریاست کشورمان بر کارگروه ، از برنامه‌های متعدد کشورمان قدردانی کرد.

آیورا ۲۳ عضو اصلی دارد و در این نشست ۲۱ نماینده کشورهای عضو حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی