Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-05-01@07:10:13 GMT

شب زنده داری مازندرانی ها در نخستین شب قدر

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۱۸۱۸

شب زنده داری مازندرانی ها در نخستین شب قدر

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز ، در تمامی اماکن مذهبی ، زیارتی و مساجد مازندران آئین های شب قدر با شب زنده داری و دعا و نیایش گرامی داشته شد و پیر و جوان ، زن و مرد ، کوچک و بزرگ ، دست ها را به سوی آسمان گشوده و مروارید اشک از دیدگان جاری ساختند.
مردمان دیار علویان با فریاد ‘ الهی العفو ، العفو ‘ از پروردگار غفار و بخشنده ، طلب مغفرت کرده و از درگاهش خواستند که تقدیرشان را به نیکی ها رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزه داران مومن مازندرانی در این شب پرخیر و برکت ، یاد شب زنده دار بزرگ تاریخ ، علی (ع) ، همای رحمت ، صفای معنویت ، نماد شجاعت ، الگوی معرفت و نشانه عبودیت و شهید محراب عبادت را احیا کردند .
در نخستین شب قدر در جای جای مازندران سراسر عشق بود و اشک ، سراسر معنویت بود و عرفان و شب زنده داران، به یاد علی، او که فقط ‘ شب از اسرارش آگاه بود ‘ به احیا نشسته اند و اشک از دیدگان جاری ساختند.
شب نوزدهم ماه رمضان ، شبی از شب های قدر و شب ضربت خوردن مولی الموحدین علی (ع) است.
شبی برتر از هزار ماه و شبی که فرشتگان به اذن خدا از آسمان به زمین می آیند و شبی سرشار از سلام و درود خدایی تا سپیده دم صبح.
آئین های ویژه شب های احیا و نخستین شب از شب های پرفضیلت قدر در مساجد ، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی و مذهبی استان مازندران برگزار و روزه داران و سوگواران آن حضرت با حضور دراین اماکن به راز ونیاز پرداختند.
برپایی سفرهای افطاری و توزیع افطاری های نذری در مناطق شهری و روستایی مازندران هم همزمان با اذان مغرب روز یکشنبه در مساجد و اماکن متبرکه استان پرشور بود.
اقشار مختلف مردم خداجو و روزه دار مازندران اعم از زن و مرد و پیر و جوان با حضور در این اماکن و راز و نیاز با خدا و گرفتن قرآن بر سر و همچنین عزاداری و سوگواری در غم ضربت خوردن مظلومانه امام علی (ع) اشک ماتم ریختند.
مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با قرائت قرآن در مکان های مقدس آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند، سپس سخنران های این مراسم در وصف فضیلت شبهای قدر و مظلومیت حضرت علی(ع) سخنانی ایراد کردند .
در ادامه این مراسم دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت(ع) قرائت شد و زائران به نشانه احیاء شب قدر و طلب حاجت از پروردگار قرآنها را بر سر نهادند.
مومنان خداجو با راز و نیاز و شفیع قرار دادن حضرت علی(ع) عفو گناهان و رقم خوردن تقدیری شایسته برای یکسال آینده زندگیشان را از پروردگارشان طلب کردند.
حضور چشمگیر مردم بویژه جوانان و نوجوانان در مساجد و حسینیه های شهرها و روستاها در نخستین شب از لیالی قدر جلوه های زیبا از معرفت و ایمان قلبی مردم این دیار است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام

حامد قربانی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار از گشت کمیته پیشگیری از غرق شدگی استان ایلام در شهرستان‌های آبدانان دریاچه دوقلو که میزبان سیل عظیمی از گردشگران بوده انجام وظیفه کرده است، خبر داد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه ۶ گشت نجات غریق در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: این ۶ گشت در شهرستان‌های دره شهر، بدره، آبدانان، ایلام و ایوان در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اظهار کرد: این گشت‌زنی‌ها در فصل تابستان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخر‌ها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان در سالجاری صفر بوده است که این آمار بی‌سابقه بوده و این مهم را مدیون جانفشانی و از خود گذشتگی منجیان غریق هستیم.

قربانی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مدارس و سمن‌ها نیاز دارد.

قربانی گفت: چندین دوره آموزشی و همسان سازی مدرسین و منجیان غریق استان نیز در دستور کار هیات در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس