Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:57:35 GMT

امام خمینی (ره) جهت دهنده به سند تحول

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۲۳۹۴

امام خمینی (ره) جهت دهنده به سند تحول

ایران آنلاین /مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول گفت:اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بسیاری از اندیشه‌های امام(ره) در مورد جوانان را محقق می کند.

 رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول با اشاره به این سخن امام(ره) که فرمودند «من به همه مسئولین و دست اندرکاران سفارش می‌کنم به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی، علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن بهترین ارزش‌ها و نوآوری‌ها همراهی کنید و روح استقلال و خودکفایی را در آنان زنده نگه دارید»، اظهار کرد: حضرت امام(ره ) در این بیان به جنبه‌های مختلف تربیتی دانش‌آموزان و جوانان تأکید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی این فرمایش حضرت امام (ره) را جهت دهنده به سند تحول بنیادین بر شمرد و افزود: این سخن بر تربیت متوازن بر اساس ساحت‌های ششگانه تربیت موجود در سند تحول تأکید دارد زیرا امام(ره) به توسعه همه جانبه جوانان اشاره می‌کند.   مددی با اشاره به ضرورت اهمیت و نقش تربیت در جامعه از دیدگاه امام(ره) تصریح کرد: بر اساس این سخن حضرت امام(ره)  باید از همه امکانات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه جامعه در تربیت جوانان بهره‌مند شد.    وی  ادامه داد: نوآوری، به‌روز بودن، چرخش به سمت نیازهای جامعه، پاسخگو بودن آموزش و پرورش و پویایی از جمله نکاتی است که امام(ره) بر آن تأکید می‌کرد.   مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول خاطر نشان کرد: از نظر امام(ره) یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش، کمک به دانش‌آموزان برای به دست آوردن ارزش‌های جامعه در جنبه‌های مختلف است.   وی افزود: دمیدن روح استقلال و زنده نگه داشتن روح خودکفایی در نوجوانان و جوانان یعنی همان نظام تعلیم و تربیت در جهت تقویت استقلال فکری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه مورد تأکید رهبرکبیر انقلاب بوده است./فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان در سالروز رحلت به امام خمینی(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی امروز، ۱۲ اردیبهشت ماه، در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اعزام ۲۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار لرستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در سالروز رحلت ایشان، اظهار کرد:  ۱۵۷ برنامه شاخص از جمله گرامیداشت و مراسم در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌های فکری و پرورش کودکان و نوجوانان و ... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی ختم قرآن در سطح استان و همچنین برپایی موکب‌ها در مسیر برپایی مراسم، با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با رویکردهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از دیگر برنامه ها است.

غلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از جنس انبیا بود، جمله‌ای بهتر از این برای توصیف ایشان نمی‌توان گفت.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: یکی از پیشنهادات ما برپایی کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و تبیین با محوریت ائمه جمعه و جماعات است و همچنین آموزش و پرورش برای معلمین و مربیان جلسه ای از اندیشه امام و تفکر رهبری را در راستای جهاد تبیین برگزار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد