Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@01:13:35 GMT

وزیر خارجه فرانسه:برجام باید باقی بماند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۴۱۷۹

وزیر خارجه فرانسه:برجام باید باقی بماند

به گزارش جهان نيوز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در نشست خبری درباره آخرین تحولات برجام و فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران اظهار داشت: «این توافق باید باقی بماند.»

لودریان  گفت: «این توافق از نوع امنیتی است. توافقنامه وین که با آمریکا بحث شد و این کشور آن‌را امضا کرد و با کشورهای اروپایی، چین، روسیه و ایران به مدت دوازده سال بابتش بحث شد همراه با  لحظه‌های بحرانی بود و ما را از تهدید اتمی و دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی درباره فعالیت شرکت‌های فرانسوی نیز گفت: «ایرانی‌ها بر این باور بودند که با این توافق می‌توانند به مزایای اقتصادی برسند تا امکان توسعه را به آن‌ها بدهد. اما حالا آمریکایی‌ها می‌گویند که می‌خواهیم از توافق خارج شویم. اما این بدان معنی نیست که توافق ادامه نمی‌یابد. برجام ادامه خواهد داشت.»

لودریان درباره تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های فرانسوی نیز گفت: «آن‌ها شرکت‌های فرانسوی را تهدید می‌کنند که در صورت سرمایه گذاری در ایران تحریم می‌شوند، حتی اگر این تعامل به اندازه بسیار کوچکی مرتبط  با آمریکا باشد یا حتی پرداخت‌های آن‌ها به دلار باشد. بنابراین، ما باید ساز و کاری را به دو دلیل در نظر داشته باشیم، نخست، برای محافظت از شرکت‌های خود و دوم برای حفظ برجام که امنیت ما است.»

وزیر خارجه فرانسه درحالی امروز این سخنان را اظهار داشت که گروه خودروسازی «پی.اس.ای» (پژو –سیتروئن) روز دوشنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران را به حالت تعلیق در می‌آورد.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌ سی‌ یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

بنابر روایت پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعا نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898753

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود