Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها میوه های خوش رنگ و لعاب فرنگی نظیر انگور شیلی،سیب سبز فرانسه،گلابی آفریقا و لیمو ترش برزیل در ویترین میوه فروشی های سطح شهر خودنمایی می کند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها میوه‌های خوش رنگ و لعاب فرنگی نظیر انگور شیلی، سیب سبز فرانسوی،گلابی آفریقا و لیمو ترش برزیل در ویترین میوه فروشی‌های سطح شهر خودنمایی می‌کند و  علی‌رغم ممنوعیت واردات  با قیمت‌های گزاف و چند برابر قیمت داخلی در مغازه‌ها عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مسئولان هر از گاهی با عزم جدی برای برخورد با میوه‌های قاچاق وارد میدان می‌شوند، اما گویا این برخوردها نتیجه موثری نداشته و با وجود آنکه گفته می‌شود حضور میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره بار کمرنگ‌تر از گذشته است اما همچنان شاهد حضور این میوه‌ها در دید عموم افراد در مغازه ها هستیم و مغازه‌داران نگرانی از توزیع آنها در بازار ندارند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از قاچاقچیان برای ادامه کار خود دسیسه چینی کرده‌اند و سرمازدگی اخیر را ابزاری برای سوءاستفاده خود قرار داده‌اند که انتظار می‌رود در سال حمایت از تولید داخل، دستگاه‌های نظارتی با کنترل بیشتر در مبادی کشور از ورود میوه‌های قاچاق که ضربه مهلکی به تولید ملی می‌زند، جلوگیری کنند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بر این باور است که این روزها نظارت بر توزیع و عرضه میوه‌های ممنوعه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار افزایش یافته است چرا که این سودجویی بیشتر توسط واحدهای فاقد پروانه کسب انجام می‌شود.

گزارش میدانی از مغازه‌های سطح شهر حاکی از آن است که لیموترش خارجی با نرخ 25 تا 30 هزار، انگور شیلی 35 تا 40 هزار، گلابی آفریقا 35 تا 48 هزار، سیب سبز فرانسه 20 تا 25 هزار، آووکادو دانه‌ای 15 تا 20 هزار تومان عرضه می‌شود که با وجود تأکید مقام معظم رهبری در سال 97 بر حمایت از تولید داخل انتظار می‌رود که مسئولان امر هوشیارانه تر نسبت به قاچاق میوه برخورد کنند.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از توزیع میوه‌های قاچاق در مغازه‌های سطح شهر اظهار کرد: با توجه به آنکه هیچ کمبودی در داخل وجود ندارد، عذر و بهانه ای برای واردات کالاهای قاچاق پذیرفته نیست.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی باید کنترل بیشتری بر مغازه‌های سطح شهر داشته باشند، چرا که قاچاق میوه ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می‌کند.

کارگر ادامه داد: بازرسان اتحادیه در میدان مرکزی میوه و تره بار نظارت دارند و در هفته اخیر کار به ابطال جواز برخی مغازه‌ها رسید.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی توزیع میوه‌های قاچاق در حاشیه میدان مرکزی و تبانی خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد که دستگاه‌های مسئول باید نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند.

میوه‌های قاچاق از مسیرهای قانونی وارد کشور می‌شوند

حمید رضا ابطحی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی باغداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: با وجود آنکه کمبودی در توزیع میوه داخل وجود ندارد، اما سرمازدگی اخیر بهانه‌ای برای سودجویی دلالان و قاچاقچیان شده تا با عرضه میوه‌های قاچاق سودهای هنگفتی را به جیب بزنند.

به گفته وی از گمرکات و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تقاضا داریم که از عرضه گسترده میوه‌های قاچاق در سطح شهر جلوگیری کنند چرا که این امر با سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل مغایرت دارد.

ابطحی با انتقاد از عرضه میوه‌های رنگارنگ قاچاق در ویترین میوه فروشی بیان کرد: هم اکنون انگور شیلی با نرخ 35 هزار، سیب سبز فرانسه 30 تا 40 هزار،گلابی آفریقا 40 تا 50 هزار در مغازه‌ها عرضه می‌شود که این امر ناشی از سودجویی دلالان است چرا که در تأمین هلو، زردآلو، شلیل و غیره مشکلی وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات میوه‌های قاچاق از مسیرهای رسمی انجام می‌شود، گفت: با توجه به فراوانی و کیفیت میوه‌های قاچاق در بازار، واردات آن از طریق کامیون‌های سردخانه‌دار و مخلوط با سایر میوه‌های دارای مجوز صورت می‌گیرد چرا که کیفیت و تازگی این میوه‌ها نشان می‌دهد که واردات آن از طریق مسیرهای صعب العبور و پیله وری غیرممکن است.

وی ادامه داد: اتحادیه و معاونت باغبانی وزارت جهاد به شدت با واردات میوه‌هایی از قبیل انگور، سیب، گلابی و لیموترش مخالف است چرا که عرضه این میوه‌ها به سبب ورود آفات و بیماری‌ها، برای تولید داخل دردسرساز است.

سرمازدگی بهانه‌ای برای واردات میوه شد

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از توزیع میوه‌های قاچاق در سطح شهر اظهار کرد: در طول سال‌های مختلف، کمابیش شاهد توزیع میوه‌های قاچاق در سطح بازار هستیم که امسال سرمازدگی اخیر بهانه‌ای شد تا قاچاقچیان و برخی سودجویان اقدام به قاچاق میوه کنند.

به گفته وی کیفیت میوه‌های قاچاق در مغازه‌ها بیانگر واردات آن از مسیرهای قانونی است که از دستگاه های نظارتی انتظار می‌رود کنترل بیشتری بر بازار داشته باشد.

شادلو در پایان تصریح کرد: براساس شواهد موجود، قاچاقچیان برای ادامه کار خود دسیسه چینی کرده‌اند و سرمازدگی را ابزاری برای سودجویی خود قرار داده‌اند و اقدام به واردات میوه می‌کنند.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمایت از تولید داخل اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد

معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

طرفداری | معاون واگذاری سهام و دارایی ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورس اقدام کرده است.

در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی های عرضه (اصل 44)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ های 26 فروردین ماه (نوبت اول) و 27 فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه های ایران و سازندگی منتشر می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • فراهم بودن شرایط برای واردات ماشین آلات سنگین درسیستان وبلوچستان