Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فوتبال همواره از ضربات ایستگاهی به عنوان یکی از راه های اصلی برای رسیدن به گل یاد می شود.

اختصاصی طرفداری - در لیگ برتر ایران نیز طی سال های گذشته گرایش مناسبی به استفاده از اینگونه ضربات داشته ایم. استفاده بهینه از ضربات ایستگاهی و شروع مجدد، به معنای غفلت از سایر روش ها نیست، بلکه باید از اینگونه ضربات به عنوان مکمل سود برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انواع ضربات ایستگاهی و شروع مجدد

بررسی ها مشخص می کند درصد قابل توجهی از گل های به ثمر رسیده در فوتبال ماحصل استفاده از ضربات ایستگاهی و شروع مجدد است. 

این گل ها به دو دسته ضربات ایستگاهی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود. انواع مختلفی از این ضربات شروع مجدد وجود دارد که هر کدام درصد تأثیرگذاری خاص خود را دارند. آمار و میانگین جهانی در خصوص گل های به ثمر رسیده بدین صورت است: ضربه آزاد 17 درصد، کرنر 13 درصد، اوت دستی 10 درصد و پنالتی 8 درصد.

بررسی ها طی سال های گذشته نشان می دهد که برای تیم ها ضربات ایستگاهی کمتری بوجود می آید و تعداد به دست آوردن اینگونه موقعیت ها (در مناطق موثر و خطرناک) رو به کاهش است اما با این حال درصد به گل رسیدن از این راه سیری صعودی دارد.

بررسی لیگ ایران

در لیگ ایران بیشتر ضربات ایستگاهی و شروع مجدد که منجر به گل شده است حاصل ضربه های آزاد در کناره ها (Wide areas) بوده است. مسلما اینگونه ضربات در ادامه منجر به ارسال سانتر می شود و این ارسال ها به روی دروازه دو حالت دارد: in swinging و out swinging (به دهانه و رو به بیرون) در این مورد نیز بیشتر ارسال ها به دهانه بوده و هدف اکثر آنها تیر دوم بوده است. بر اساس آمار توپ هایی که به تیر دو ارسال می شود احتمال ضدحمله بیشتری را به دنبال دارند.

ضرورتِ خطا نکردن

همانطور که پیش تر عنوان شد، تعداد انجام خطا در موقعیت های حساس، به طور آگاهانه رو به کاهش است و تیم ملی نیز باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشد و یکی از موارد ضروری تیم ملی در جام جهانی، ندادن اینگونه فرصت ها به حریفان است.

مسلما تیم هایی همچون مراکش، پرتغال و اسپانیا برداشت مناسبی از اینگونه ضربات دارند. در دیدارهای دوستانه اخیر تیم ملی شاهد تکرارِ خطاهای بی مورد از سوی مدافعان و هافبک ها در مناطقی خطرناک بودیم که اگر این روند در روسیه نیز ادامه داشته باشد، تاوان سنگینی را برای تیم ملی به دنبال دارد.

استفاده از ضربات ایستگاهی در فاز هجومی

از سوی دیگر و در فاز هجومی با توجه به قدرت حریفان پیش روی ایران، set playsها نقشی تعیین کننده را برای رسیدن به گل ایفا می کنند و مسلما کی روش برای رسیدن به موفقیت در این زمینه برنامه های ویژه ای خواهد داشت. استفاده از اینگونه ضربات، تاکتیکی نسبتا زودبازده است و در وضعیت فعلی ارزش زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

توجه به جزئیاتی نظیر اینکه «توپ های ارسالی به تیر دوم احتمال ضد حمله بیشتری دارد»، از نکات کلیدی برای طراحی برنامه ها در این خصوص است؛ جزئیاتی که می تواند سرنوشت یک بازی را تعیین کند.

بررسی ها مشخص می کند در ترکیب تیم ملی مهره های لازم برای ارسال و برداشتِ مناسب وجود دارد و پیش بینی می شود از این راه توانایی خلق موقعیت روی دروازه حریفان را داشته باشیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 848283 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری ناباروری IVF

دیگر خبرها

  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند