Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقامات آمریکا گفتند این کشور در حال بررسی ارسال یک رزمناو به تنگه تایوان است.
این اقدام می تواند واکنش شدید دولت چین را در زمانی که روابط چین و آمریکا تحت فشار اختلافات اقتصادی و بحران هسته ای کره شمالی است به همراه داشته باشد. عبور یک رزمناو آمریکایی در تایوان به عنوان نشانه حمایت دولت آمریکا بعد از مانورهای نظامی چین در اطراف این جزیره تعبیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند.
مقامات آمریکایی به رویترز گفتند آمریکا پیشتر برنامه عبور یک ناو هواپیمابر را در سال جاری میلادی بررسی کرده بود اما احتمالا به علت واکنش چین پیگیر آن نشد.

همچنین مقامات آمریکایی گفتند این کشور در حال فاصله گرفتن از فرایند فروش کلی سلاح به تایوان و اجرای آن به صورت مورد به مورد است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمریکا رزمناو تنگه تایوان چین تایوان سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲

اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از ۱۱ روز پیش آغاز شد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از 11 روز پیش آغاز شد.در ابتدا دانشجویان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک دست به تظاهرات و تحصن زدند و این اتفاق کم‌کم به دیگر دانشگاه‌های آمریکا سرایت کرد.دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود و حدود 100نفر در محوطه این دانشگاه توسط پلیس دستگیر شدند.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت