Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

۹ روز دیگر به بزرگترین تورنمنت ورزشی دنیا یعنی جام جهانی باقی مانده است. در معرفی تیم های ملی فوتبال رسیدیم به گروه G و تیم اول یعنی بلژیک. با نگاه به تاریخ فوتبال شیاطین سرخ متوجه می شوید که آنها تاکنون قهرمان هیچ رویداد مهمی نشدند و در آرزوی به دست آوردن عنوانی برای خودشان در دنیا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسل کنونی بلژیکی با مهره های سرشناس و کلیدی به نظر می رسد نسل طلایی بلژیک هستند.

*حضور در جام جهانی(۱۳ بار صعود)

بلژیک تاکنون ۱۲ بار در جام جهانی حاضر بوده است و و این سیزدهمین حضور بلژیکی ها در جام جهانی خواهد بود. بهترین مقام آنها به جام جهانی 1986 برمی گردد که شاید بهترین تیم تاریخ بلژیک در آن جام حاضر بود و در نهایت با شکست برابر دو تیم خوب آن دوره یعنی آرژانتین قهرمان و فرانسه تیم سوم آن دوره به مقام چهارم رسیدند. بلژیک از حیث حضور در جام جهانی به ترتیب بعد از ۵ تیم بزرگ آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و فرانسه، بیش از سایر تیم‌های اروپایی در این رقابت‌ها حضور داشته است. بلژیکی‌ها در دور قبلی جام جهانی هم تا یک‌چهارم نهایی بیشتر دوام نیاوردند و در یورو ۲۰۱۶ هم در همین مرحله توسط ولز از دور مسابقات حذف شدند. بنابراین جام‌جهانی روسیه شاید بهترین فرصت برای این تیم باشد تا ثابت کند بی‌دلیل لقب نسل طلایی فوتبال کشور را نگرفته است.

بلژیک در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای خود رکوردهای زیادی ثبت کرد و مثل تیم های آلمان، اسپانیا و انگلستان این رقابت ها را بدون باخت به پایان برد و موفق شد بیشترین تعداد گل را در میان رقبای اروپایی خود بزند. بلژیکی در این رقابت ها ۴۳ گل به ثمر رساندند که با آلمان در این رکورد هم طراز شدند. تمام این آمار و ارقام این بار نوید یک تیم قدرتمندتر از جام جهانی قبل را می دهد و بسیاری از کارشناسان معتقدند که این بلژیک می تواند در این دوره شگفتی ساز باشد.

*بلژیک با انگلیس شانس اول صعود از گروه G

بلژیک در گروه G مسابقات جام جهانی روسیه با تیم های انگلیس، تونس و پاناما رقیب شد و به نوعی تنها رقیب اصلی شیاطین سرخ در این گروه انگلیس است. اگرچه تونس در قاره آفریقا در رده بندی اخیر فیفا بهترین تیم شد ولی به نظر نمی رسد که برای بلژیک مشکل ساز باشد. 

*سرمربی: روبرتو مارتینس

مارتینس ۴۴ ساله برای اولین بار است که در مسابقات جام جهانی حضور پیدا می کند. او بعد از ناکامی بلژیک در مسابقات جام ملت های اروپا ۲۰۱۶ جانشین مارک ویلموتس شد. در آن زمان بسیاری معتقد بودند که سپردن تیم ملی به مربی ای که در کارنامه اش تنها هدایت باشگاه های مختلف را دارد، تصمیمی اشتباه است.

این مربی جوان در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه نتایج درخشانی را گرفت که باعث شد نظرها را به خود جلب کند. البته دعوت نکردن راجا ناینگولان، هافبک تنومند رمی ها به جام جهانی باعث تعجب بسیاری شد و انتقادهایی را برایش به همراه داشت.

*بازیکنان کلیدی

*ادن آزارد

هافبک طراح و ریز نقش آبی های لندن بدون شک تاثیرگذارترین مهره بلژیک در جام جهانی روسیه خواهد بود. سرعت بالا، تکنیک ناب و پاس های دقیق از مهارت های ادن آزارد شماره ۱۰ چلسی است که او را در جزو بهترین هافبک های تهاجمی دنیا قرار داده است.

آزارد در فصل جاری برای چلسی ۱۰ گل و ۶ پاس گل داده است و این دومین تجربه او در جام جهانی خواهد بود. عملکرد این ستاره شیاطین سرخ در جام جهانی می تواند درباره آینده اش بسیار موثر باشد چون زمزمه های زیادی درباره احتمال پیوستن او به رئال بعد از جام جهانی شنیده می شود.

*روملو لوکاکو

ماشین گلزنی بلژیکی ها در جام جهانی بدون شک لوکاکو خواهد بود. ستاره سیاه پوست بلژیکی در دوران ویلموتس مورد غضب از سوی این سرمربی بود و حتی در اظهاراتی فاش کرده بود که اصلا در زمان او دوست نداشت برای تیم ملی بلژیک بازی کند. او با آمدن سرمربی جدید مجال بیشتری پیدا کرده و یکی از مهره های کلیدی بلژیک شده است.

لوکاکو با گل های بی شماری را با اورتون در لیگ انگلیس زد، مسئولان باشگاه منچستر یونایند و مورینیو را مجاب کرد تا او را جذب کنند. او در فصل جاری برای شیاطین سرخ در لیگ جزیره ۱۶ گل زده است.

*کوین دی بروین

هافبک بازیساز و طراح منچستر سیتی و پپ گواردیولا که در فصل جاری از مهره های کلیدی سیتیزن ها در پایه گذاری قهرمانی در لیگ جزیره بود. دی بروین در بین 5 پاسور برتر لیگ جزیره با 14 پاس گل در رده نخست قرار گرفت.

بدون شک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید منتظر درخشش دی بروین به همراه بلژیک باشیم. در خط میانی دی بروین به همراه آزارد تکنیکی می تواند یک خط میانی آتشین را تشکیل دهد که قابل مهار نیست.

*نقاط قوت و ضعف

تیم ملی بلژیک در خط حمله بازیکنان بسیار توانمندی دارد از جمله  می توان ادن آزارد و روملو لوکاکو نام برد که به نوعی نقطه قوت شیاطین سرخ است. لوکاکو در مسابقات مقدماتی ۱۱ گل زد و با مجموع ۳۱ گل ملی بهترین گلزن تاریخ بلژیک است.

این تیم در خط میانی هم کوین دی بروین را دارد، بازیسازی فوق‌العاده با مهارتی مثال‌زدنی در شوت و پاسکاری است. در دروازه بلژیک هم دروازه ‌بان درجه یکی چون تیبو کورتوا، گلر چلسی می‌ایستد.

بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی بلژیک در دفاع است. خط دفاع این تیم با وجود داشتن بازیکنان توانمندی مانند وینست کمپانی، توماس فرمالن، توبی آلدرویرلد و یان فرتونگن به دلیل نداشتن سازماندهی لازم، آن‌طور که باید موفق عمل نمی‌کند. البته مصدومیت اخیر کمپانی نیز به این مشکل افزود وبا وجود مصدومیت در لیست 23 نفره راهی روسیه شد.

انتهای پیام/ک

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در پایان مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور که به مدت ۳ روز به میزبانی سایت استاندارد مینی گلف اصفهان برگزار شد تیم‌های تهران و قم به ترتیب در بخش آقایان و بانوان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد گفت: بیش از ۱۷۰ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در این مسابقات حضور داشتند.

خانم جهانی افزود: این هفتمین دوره مسابقات کشوری مینی گلف بود که با حضور برترین‌های ایران برگزار شد سطح بسیار بالایی داشت.

وی گفت: این رقابت‌ها در کنار سنجش میزبان آمادگی ورزشکاران مینی گلف کشور فرصتی هم برای کشف استعداد‌های جدید بود تا از آنها در اردو‌های تیم ملی برای رویداد‌های بین المللی دعوت شود.

جهانی افزود: مینی گلف یکی از رشته‌های جذاب و پرهیجان ورزشی است که سن و سال در آن مطرح نیست و‌در حوزه قهرمانی می‌توان از سنین پایین تا سنین بالای ۶۰ الی ۷۰ در این ورزش فعالیت کرد.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با اشاره به جایگاه خوب ایران در آسیا گفت: ایران در سال‌های اخیر همواره جزو ۳ تیم برتر آسیا در مینی گلف بوده است و تلاش این است که در جهان هم بتوانیم جزو ۱۰ کشور برتر باشیم.

خانم جهانی افزود: با پایان این مسابقات قرار است برترین‌ها با حضور در تیم ملی به زودی راهی رقابت‌های بین المللی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی