Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، در این مراسم طی سخنانی به ابعاد مختلف نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، یوم‌الله ۱۵ پانزده خرداد را گرامی داشته، برای شهدای این روز تاریخی که در راه اسلام عزیز و دفاع از امام گران‌قدر جانفشانی کردند، رحمت و مغفرت الهی مسئلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، امام خمینی (ره) را شخصیتی ممتاز و تاریخ‌ساز معرفی کرد که نفوذ کلام و رهبری مدبرانه‌اش نه تنها در ایران و منطقه، بلکه در سراسر جهان موجی از بیداری و مقاومت ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: باور راسخ، اندیشه‌‏های والا و رهبری بی‌نظیر امام(ره) بود که تمام ارکان قدرت را در شرق و غرب متزلزل کرد و هم باعث آگاهی و خودباوری مردم ایران و مسلمانان جهان شد به‌طوری که همگان شاهدند اکنون در ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، پیام این پیشوای بزرگ همچنان ماندگار و الهام‌بخش است.

سفیر ایران در دانمارک با اشاره به نزدیکی "روز جهانی قدس" و حساسیت موضوع فلسطین در برهه کنونی با توجه به دسیسه‌ها و تحرکات مشکوک کشورهای غربی در خاورمیانه، به جایگاه فلسطین در اندیشه و سیاست‌های حضرت امام(ره) اشاره کرد و افزود: اهتمام ایشان به لزوم آزادی فلسطین اشغالی و توجه ملت‌های مسلمان بر آزادی قدس شریف، منجر به نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به یوم‌القدس در سراسر جهان اسلام شده است.

سفیر ایران در دانمارک افزود: در این برهه حساس که رژیم صهیونیستی با حمایت ارباب خود دست به کشتار بیش از ده‌ها نفر و زخمی کردن هزاران مسلمانان معترض در نوار غزه می‌کند و آمریکا قلدر مآبانه قدس شریف را پایتخت خودخوانده رژیم صهیونیستی برمی‌گزیند، جهان تنها به نظاره نشسته است و این در حالی است که دشمنان می‌کوشند اسلام را خشن و صلح‌ستیز معرفی کنند. لذا تنها پیروی از آموزه‌های امام راحل، راهگشاست که ویژگی بارز آن استکبارستیزی و ایجاد همبستگی امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف با برپایی و بزرگداشت روز جهانی قدس است.

مرادیان تاکید کرد: امروزه بر مسلمانان جهان لزوم پیروی از اندیشه‌های امام خمینی(ره) بیش از پیش روشن گردیده و آن را گرامی داشته و تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر می‌دانند. این در حالی است که برخی دولت‌های مسلمان در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گوی سبقت را از هم می‌ربایند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک گفت: خدای را سپاسگزارم که در پرتو هدایت‌های امام خمینی(ره) مردم سربلند ایران، با هر رنگ، نژاد و مذهب، از امنیت و همزیستی توام با آرامش برخوردارند و می‌توانند با آسودگی در مسیر رشد و تعالی کشورشان گام بردارند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شیخ محمد البهادی (سخنران مدعو از کشور آلمان) نیز طی سخنانی به نقش امام خمینی(ره) در تقویت اندیشه تشیع در جهان اسلام پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام دهقانی، معاون مرکز امام علی علیه‌السلام در کپنهاگ به بیان ویژگی‌های منحصر به‌فرد امام خمینی(ره) پرداخت و ضمن توضیحاتی پیرامون خصوصیات مختلف نظیر سیاستمداری اخلاقمند، فیلسوفی زاهد و مبارزی مهربان در وجود امام(ره)، آن را بی‌نظیر دانست.

این مراسم باشکوه با پخش فیلمی از دوران نقاهت، اقامه نماز و نیایش امام خمینی(ره) در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان و لحظه عروج ملکوتی روح بزرگ آن مرحوم از این دنیای خاکی، برای مدعوین به نمایش گذاشته شد. مدعوین پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در ضیافت افطاری شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بیست ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی روز جهانی قدس سفیر ایران در دانمارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای با استقبال از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو در به رسمت شناختن کشور فلسطن افزود که این اقدام مهم با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد در این زمینه همخوانی دارد و به مردم فلسطین این امکان را می دهد تا بتوانند برای حقوق مشروع خود از جمله حق بازگشت، تعیین سرنوشت خویش و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تلاش کنند.

این سازمان که متشکل از ۵۷ کشور مسلمان است بار دیگر از همه کشورهای جهان که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند خواست تا در اسرع وقت در حمایت از مردم فلسطین در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و انجام تلاش های بین المللی با هدف پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل و تحقق صلح و ثبات در منطقه و اجرای مصوبات بین المللی مرتبط، اقدام کنند.

جمهوری ترینیداد و توباگو روز پنجشنبه در تصمیمی که در جلسه شورای وزیران این کشور اتخاذ شد، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

این تصمیم بر اساس توصیه وزیر امور خارجه جمهوری ترینیداد و توباگو اتخاذ شد و بر اساس شورای وزیران این کشور تصمیم گرفت که با هدف تحقق صلح پایدار از طریق تقویت اجماع رو به افزایش بین المللی در مورد مساله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

در بیانیه دولت ترینیداد و توباگو همچنین آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه و بیانگر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور در فاصله ۱۱ کیلومتری سواحل ونزوئلا و ۱۳۰ کیلومتری سواحل گرانادا واقع شده و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

پیشتر نیز جامائیکا و باربادوس در آوریل گذشته اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

پیشتر «ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد از رایزنی‌های جاری در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی چند کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت