Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@16:47:02 GMT

ماموریت ضدبرجامی نتانیاهو در برلین ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۷۹۱۰

رویداد۲۴-ماموریت ضدبرجامی نتانیاهو در برلین ناکام ماندنتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مدعی شد، اگر برلین موضع شدیدترین علیه ایران اتخاذ نکرده و از برجام خارج نشود، آلمان شاهد حضور آوارگان سوری بیشتری خواهد بود.

تارنمای صهیونیستی i24news نوشت، دو طرف در مورد مسائلی همچون امنیت اسرائیل و نفوذ ایران توافق داشتند، اما اختلاف آنها در مورد توافق هسته ای با ایران به قوت خود باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رویترز، مرکل نیز در این کنفرانس خبری اظهار داشت: ما از حق امنیت اسرائیل حمایت می کنیم و این را همواره به ایران گفته ایم. هدف مشترک ما این است که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند اما اختلاف ما در این است که این کار چگونه باید انجام شود.

تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست هم نوشت، مرکل گفت: آلمان این توافق (برجام) را لغو نکرد و ما در کنار سایر شرکای اروپایی بر سر آن می ایستیم.

نتانیاهو به اروپا رفته تا سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس را وادار به خروج از برجام کند. او در اولین مرحله از سفر خود به اروپا در برلین با مرکل دیدار دارد.

این سه کشور اروپایی متعهد شده اند که در برجام بمانند و از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا حفاظت کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد. او خواستار ازسرگیری تحریم هایی شد که طبق برجام تعلیق شده بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نتانیاهو برجام برلین رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از آغاز جنگ غزه نابودی حماس، آزادی اسرا و از بین بردن تهدید غزه برای این رژیم را ۳ هدف اصلی این جنگ عنوان کرده بود. با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکنون به دلیل افراط گرایی که دارد از رسیدن به توافق برای آزادی اسرای خود ناکام مانده است. 

به گزارش الجزیره، هزاران معترض صهیونیست که خواهان آزادی اسرا از بند حماس هستند امروز (سه شنبه) در مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو گرد آمده و اقدام به شعار دادن کردند. 

این تظاهرکنندگان از کابینه ائتلافی نتانیاهو خواستند توافق با جنبش حماس را نهایی کند؛ اقدامی که می‌تواند باعث آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه شود. 

خانواده اسرای صهیونیست و طرفداران آزادی آنها ماه هاست که با انجام تظاهرات گسترده، به دنبال تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرا هستند. این امر به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که تاکنون شماری از اسرای صهیونیست طی عملیات ارتش اسرائیل در غزه جان خود را از دست داده اند. 

اکنون میانجیگران قطری و مصری با حضور مقامات صهیونیست و حماس در قاهره به دنبال رسیدن به توافقی جهت تبادل اسرا هستند. حماس به دنبال آتش بس دائمی در غزه به عنوان پیش شرط هر توافقی است، اما مقامات صهیونیست تاکید دارند چه با توافق و چه بدون توافق آزادی اسرا، عملیات در رفح برای نابودی حماس انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا