Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی برهانی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درمورد طب سنتی و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فردی که غذا می‌خورد ماده‌ای در معده او به نام بلغم تولید می‌شود که سرد و تر بوده و غذا نخوردن و یا فاصله انداختن میان وعده‌های غذایی سبب می‌شود که بلغم میان معده هضم و دفع شود. 

وی افزود: از دیدگاه طب سنتی روزه در سلامت بدن موثر بوده و در صورتی که اصول تغذیه‌ای به درستی در این ماه رعایت شود فرد از فواید بی‌شماری بهره‌مند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حین غذا خوردن فرد نباید آب بخورد همچنین غذا به درستی جویده شود و قبل از سیر شدن کامل دست از سفره باید کشید. 

وی بیان داشت: 15 لقمه یا 15 قاشق برای فرد کفایت می‌کند و اگر بعد از دو ساعت فرد با این شرایط احساس گرسنگی کرد می‌تواند 10 تا 15 لقمه دیگر میل کند. 

برهانی با اشاره به اینکه پرخوری عوارض زیادی برای بدن به همراه دارد گفت: برخی گمان می‌کنند که زیاد غذا خوردن در وعده سحر مانع از گرسنه شدن در طول روز می‌شود در حالی که این چنین نیست و این مساله یک اشتباه بزرگ بشمار می‌رود؛ همچنین پرخوری سبب سوء هاضمه و تولید بلغم در معده شده و در طول روز گرسنگی ایجاد می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: بین غذا آب خوردن سبب سردی و تری در معده شده و به مردم توصیه می‌شود که علاوه بر ماه مبارک رمضان در مواقعت دیگر نیز اصول تغذیه‌ای را رعایت کرده و به هیچ عنوان به غذا خوردن به عنوان تفریح نگاه نکنند چرا که این مساله اشتباه محض بوده و فرد را در معرض بیماری قرار می‌دهد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نقی پور در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز بیش از ۲۰ نفر در این طرح مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

وی افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عاملی بسیار مهم در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناسایی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر اعلام و اظهار کرد: متأسفانه آمارهای مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

کد خبر 6087477

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی