Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن «سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد» بیانیه صادر کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

قیام خونین پانزده خرداد سال ۱۳۴۲، تاثیرات عمیق و سرنوشت‌سازی بر ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران دهه چهل گذاشت. به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمه الله علیه «قیام ۱۵ خرداد، اسطورۀ قدرت ستمشاهی را درهم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر سال ۱۳۴۱، محمدرضا شاه ملعون به تشویق و ترغیب رئیس جمهور وقت آمریکا و با هدف اسلام‌زدایی از جامعه ایرانی و تحکیم و تثبیت حکومت فاسد و روبه‌زوال شاهنشاهی ایران، رفراندم فرمایشی انقلاب سفید را برگزار کرد تا با تصویب آن و اتخاذ سیاست‌های ضداسلامی و ضدمردمی، فشار و اختناق حاکم بر جامعه تقویت شود و با تظاهر به دمکراسی از قیام‌ احتمالی مردم ایران و سرنگونی رژیم دست‌نشانده و خودکامۀ پهلوی جلوگیری گردد؛ غافل از آنکه اینگونه تغییر و تحولات شیطانی با روحیۀ مردم مسلمان و خداجوی ایران سازگاری نداشته و موجی از اعتراضات مردمی را با زعامت رهبران مذهبی و در راس آنها امام خمینی(ره) خواهد برانگیخت.

این اعتراضات منجر به قیام خونین مردم در پانزده خرداد سال ۴۲ شد و فریاد اعتراض روحانیت مبارز شیعه و مردم انقلابی ایران به اقدامات تسلط جویانۀ آمریکا تحت پوشش اصلاحات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور پیچید. امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع مقتدر و رهبری روشن ضمیر، تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان اسلام در قالب انقلاب سفید را با هدف تضعیف اسلام و جایگزین کردن مکتب‌های دروغین، پوشالی و فریبندۀ غربی، ایجاد سرخوردگی فرهنگی و ناامیدی از دین رهایی‌بخش اسلامی بین آحاد جامعه، جدایی دین از سیاست و ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه، گسترش نفاق بین مسلمانان، اشاعۀ باورهای غربی و ترویج فساد اخلاقی برنتابید و با ایراد سخنرانی‌های تند و آتشین با خطاب قراردادن شخص شاه و عمال خیانتکار رژیم، آنان را رسوا ساخت. شاه مستبد و دیکتاتور ایران که گوش شنوایی برای دریافت پیام عدالت‌طلبی و عزت‌خواهی ملت نداشت دست به سرکوب خونین قیام مردم زد؛ اقدامی خودسرانه و به دور از تعقل که پایه‌های رژیم دست‌نشانده و خودفروخته پهلوی را متزلزل ساخت و یوم‌الله پانزدهم خرداد را رقم زد.

منشا و خاستگاه قیام خونین پانزده خرداد اندیشه‌های الهی روحانیت مبارز شیعه، به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود؛ ایشان به‌عنوان یک مرجع مقتدر دینی به تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام مترقی اسلام در جامعه ایران می‌اندیشید و از نظر ایشان تخطی رژیم خائن شاه از حدود الهی و عدم اجرای احکام اسلامی و همچنین پیگیری برنامه‌های استعماری آمریکا و حمایت از رژیم جعلی اسرائیل غیرقابل گذشت بود و موجب شد تا امام خمینی(ره) با ورود پرقدرت و ثمربخش به عرصۀ سیاسی کشور، شخصا رهبری انقلاب اسلامی ایران را بدست گرفته و عمر گرانبهای خویش را وقف پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران کند.

قیام خونین پانزده خرداد اگرچه با مصیبت‌هایی همراه بود اما تاثیرات مثبت و بلندمدتی را بر روند سیاسی و اجتماعی ایران گذاشت واین قیام مردمی با استعانت از باری تعالی، هدایت پیامبرگونه حضرت امام(ره)، ایدئولوژی مبتنی بر اندیشه‌های ناب دین مبین اسلام و مشارکت توده‌های مختلف مردم ایران به یک حرکت سیاسی اجتماعی فراگیر بدل گشت و نقطه عطفی در سیر تحولات سیاسی اجتماعی ایران پدید آورد.

امام خمینی(ره) به عنوان مصلح بزرگ تاریخ معاصر با دمیدن روح خودباوری و نفی از خودبیگانگی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان، طلاب و دانشجویان زمینه‌های بازگشت به خویشتن ملت ایران را فراهم آورد و با طرح اصل ولایت فقیه و معرفی نظام حکومتی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام، تاثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران گذاشت که به پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی منتج شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطرۀ معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان والامقام قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، از عموم مردم ولایی و همیشه در صحنۀ استان دعوت می‌نماید تا با شرکت در مراسم ویژۀ این روز که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پروایی (نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری) در روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۲۲ در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) شهدای گمنام شهر رشت برگزار می‌شود و همچنین سایر مراسم برنامه‌ریزی‌شده در سطح استان، برگ زرین دیگری بر صحیفه پرافتخار مناسبت‌های انقلاب اسلامی گیلان بیفزایند.

کد خبر 4313877

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان قیام 15 خرداد بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان گرگان شهرکرد شیراز یاسوج مشهد خرم آباد سوم خرداد فتح خرمشهر مراسم گلریزان امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و گستره آن به اروپا نیز کشیده شده است.

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین نیز با برگزاری تجمعی ضمن همبستگی با مردم غزه، از دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود