Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد در حملات سال گذشته ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به شهر رقه سوریه قوانین بین المللی نقض شده است.
­به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد در حملات سال گذشته ائتلاف تحت امر آمریکا به شهر رقه چه بسا قوانین بین المللی از طریق به خطر افتادن زندگی غیرنظامیان سوری نقض شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان در گزارش خود افزود در حملات ائتلاف آمریکایی بر ضد مواضع عناصر داعش در رقه ،اقدامات لازم و کافی برای حمایت از غیر نظامیان و یا تدابیر احتیاطی لازم برای اینکه صدمات به افراد غیر نظامی به کمترین میزان خود برسد ، در نظر گرفته نشده بود .
این سازمان در گزارش خود به حوادث پیش آمده برای چهار مورد از خانواده ها در رقه استناد و تأکید کرد این تحقیق نمونه کوچکی از سطح بسیار گسترده اتفاقات در رقه است و تحقیقات نشان می دهد که در حملات هوایی گسترده جنگنده های ائتلاف آمریکا به شهر رقه که شماری از غیر نظامیان کشته و یا زخمی شدند ، قانون بین المللی حقوق بشر نقض شده است.
نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از گروههای مسلح کرد و عرب که از جانب آمریکا حمایت می شوند از ژوئن تا اکتبر سال گذشته عملیات گسترده ای با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا برای پاکسازی شهر رقه از حضور عناصر داعش اجرا کردند .
خبرنگاران خبرگزاری رویترز در زمان حمله به رقه و پس از آن اعلام کردند بخش هایی زیادی از شهر رقه بر اثر درگیریها و حملات هوایی به این شهر ویران شده است.
عفو بین الملل اعلام کرد عناصر داعش در شهر رقه در میان شهروندان و افراد غیر نظامی فعالیت و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند .
این سازمان تأکید کرد در جریان تحقیقات میدانی در رقه در ماه فوریه گذشته با 112 نفر از ساکنان این شهر مصاحبه و از 42 مکانی که هدف حملات هوایی ، توپخانه ای و خمپاره ای قرار گرفتند ، بازدید کرده است .
عفو بین الملل تأکید کرد برخی مراکز و ساختمان ها در رقه که از مدت ها قبل محل استقرار غیر نظامیان بودند هدف حملات هوایی با مهمات و بمب های قوی قرار گرفتند .
بر اساس گزارش عفو بین الملل ، شاهدان اعلام کردند جنگنده های ائتلاف آمریکایی مناطقی را هدف قرار دادند که در مجاورت آنها تروریست حضور نداشتند و در این حملات غیر نظامیان به صورت مستقیم و یا بی هدف قرار می گرفتند و این حملات در حد ارتکاب جنایات جنگی است .
عفو بین بین الملل در ادامه از ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا خواست میزان گسترده تخریب و ویرانی ناشی از حملات هوایی به رقه را به رسمیت بشناسد و اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک تحقیق مستقل در رقه را ارایه کند و همچنین به قربانیان حملات غرامت پرداخت کند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عفو بين الملل قوانين بين المللي آمريکا سوريه رقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا

وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور در رویداد امنیت سایبری، رزمایش پرچم سایبری که توسط آمریکا در ویرجینیا در هفت روز آینده سازماندهی شده است، شرکت خواهد کرد.

کره جنوبی با ۹ شرکت کننده دیگر در یک تیم در این رزمایش شرکت خواهد شد، زیرا نگرانی‌های سئول در مورد فعالیت‌های کره شمالی همچنان در حال افزایش است.

این رزمایش با حضور ۱۸ کشور از جمله به اصطلاح پنج چشم شامل آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه