Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@10:25:37 GMT

افزایش تعداد قربانیان حادثه آتشفشان فوئه گو

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۸۳۳۱

افزایش تعداد قربانیان حادثه آتشفشان فوئه گو

پارسینه| سازمان سوانح طبیعی گواتمالا شب ۱۴ خرداد شمار قربانیان فعلی را ۶۵ نفر، شماری زخمی‌ها را ۴۶ نفر و افرادی که در پناهگاه‌های موقتی اسکان داده شده‌اند را نزدیک به دو هزار نفر اعلام کرد. به گفته این سازمان بیش از ۳۲۰۰ نفر موفق شده‌اند از محل فاجعه بگریزند.

شمار کمی از پیکر‌های پیدا شده قابل شناسایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسوشیتدپرس به‌نقل از فانوئل گارسیا، مدیر سازمان پزشکی قانونی گواتمالا می‌گوید «خیلی سخت است که هویت اجساد را مشخص کرد. بعضی از اجساد حتی اثر انگشت هم ندارند… اگر بشود سعی می‌کنیم از طریق دی‌ان‌ای هویتشان را مشخص کنیم».

زمین شناسان می‌گویند که فوران‌های این آتش‌فشان، که اکنون پایان یافته، باعث صعود خاکستر به ارتفاع ۱۰ کیلومتری شد.در حادثه یکشنبه سنگ، خاکستر و گل و لای فوق العاده داغ تعدادی روستا را ویران کرد. اکنون سربازان در عملیات جست و جو برای یافتن قربانیان به ماموران آتش نشانی پیوسته اند و هزاران نفر از مردم در پناهگاه‌های موقتی اسکان یافته اند.

فوران روز یکشنبه همچنین باعث جریان‌های سریع موسوم به "پیروکلاستیک" شد که مخلوطی از گاز بسیار داغ و مواد آتش‌فشانی است و دو ناحیه مسکونی ال رودیو و سن میگل لوس لوتس را پوشاند.   فرودگاه پایتخت گواتمالا پس از فوران آتش‌فشان فعالیت‌ها و پرواز‌های ورودی و خروجی خود را متوقف کرده بود، اما ساعاتی پیش اعلام شد فعالیت‌های معمول آن از سر گرفته شده‌است.

مشکلات و خطرات ناشی از آتش‌فشان تنها محدود به فوران و گسیل‌شدن گدازه‌ها به مناطق مسکونی نیست. خاکستر آتش‌فشان می‌تواند بر سقف خانه‌ها نشسته و سنگینی آن می‌تواند به ریزش سازه‌ها بیانجامد. تنفس در مناطق نزدیک به آتش‌فشان نیز مشکل است و مواد غذایی و آب آشامیدنی نیز باید در برابر خاکستر محافظت شوند.

جیمی مورالس، رئیس‌جمهوری گواتمالا، برای نظارت بر امور امدادرسانی و انتقال آسیب‌دیدگان به مناطق سانحه‌دیده سفر کرده‌است.گواتمالا بزرگ‌ترین کشور در آمریکای مرکزی‌ست، هم‌مرز با مکزیک، ال‌سالوادر و هندوراس، و بر اساس آماری از سال ۲۰۱۱، بیش از ۵۰ درصد مردم آن زیر خطر فقط به‌سر می‌برند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گواتمالا آتشفشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن صهیونیستی سه مورد جنایت علیه ساکنان این منطقه انجام داد که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین افزود: در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

 پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۸ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی (فیلم)
  • تصاویر لحظه فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی | ویدئو
  • تصاویر آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • ببینید | صحنه‌ای آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت