Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:56:15 GMT

سرنوشت پول‌های نیکی کریمی برای زلزله‌زدگان

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۸۳۶۰

سرنوشت پول‌های نیکی کریمی برای زلزله‌زدگان

مهدی اصلانی فیلمبردار سینما با معرفی خود به عنوان نماینده نیکی کریمی، درباره پول هایی که از مردم برای کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور جمع کرده بودند، توضیح داد.

به گزارش مهر، در حالی که این روزها پرونده ای قضایی در زمینه پول هایی که چهره های شناخته شده برای کمک به زلزله زده های کرمانشاه جمع کرده و در آن مناطق هزینه نشده است، تشکیل شده و در خبرها از برخی بازیگران سینما با نام اختصاری نام برده می شود خبری به دست رسانه ها رسیده که در آن مهدی اصلانی فیلمبردار سینما مدیر پروژه خانه فرهنگ سر پل ذهاب معرفی شده و درباره پول های جمع شده توسط نیکی کریمی توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیحاتی آورده است: خانم کریمی، من و چند تن از افراد محلی چند روز بعد از زلزله به سر پل رفتیم و بعد از چند جلسه همفکری با مشاور، روانشناس و جامعه شناس قرار شد کودکان، نوجوانان و جوانان محلی برای تحصیل و تفریح داشته باشند به نام «خانه فرهنگ» که هم بتوانند در آن آموزش های لازم را ببینند و هم بعد از زلزله، سرگرمی-که می دانید در شهرستان ها چقدر به آن احتیاج است- داشته باشند؛ هم اینکه بتوانند استعدادهایشان را کشف کنند.

‌اصلانی همچنین گفت: خانم کریمی همان ابتدا تمام پول جمع شده توسط مردم را برای من به عنوان مدیر پروژه واریز کرد. چون مدتی بعد از زلزله و همچنین فصل زمستان بود، مقداری از آن صرف خرید پوشاک و مواد غذایی شد که ما چند کامیون را به مقصد منطقه بارگیری کردیم و با مدیریت من و نظارت خانم کریمی به خانواده های نیازمند رساندیم.

‌نماینده نیکی کریمی در سر پل ذهاب ادامه داد: به هر حال گرفتن جا، ساخت و ساز و تبدیل آن به خانه فرهنگ زمان می برد اما افتتاح خانه فرهنگ سر پل ذهاب به امید خدا تا ٢٠ روز دیگر انجام می شود.

‌اصلانی در پایان گفت: ما ابتدا با چند نهاد صحبت کردیم ولی دیدیم دیدگاه های آنها با ما متفاوت است و ترجیح دادیم مستقل عمل کنیم ولی به امید خدا از هر کسی که در این راه یاریمان کرده حتما در گشایش خانه دعوت خواهیم کرد.

ورود بی قاعده افراد در مواقع بحران مساله ای است که بارها توسط نهادهای خدمات رسان به افراد و مناطق بحران زده مورد تذکر قرار گرفته و نهادهای ذیربط از مردم و افرادی که راسا اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند خواسته اند که این رفتارها را در چارچوب قانونی و از مسیرهای تعریف شده انجام دهند تا از ایجاد حاشیه پرهیز شود. در حال حاضر و با باز شدن این پرونده اعتماد مردم نیز به چهره های شناخته شده مخدوش می شود.

حال باید دید اساسا تشکیل خانه فرهنگ با کدام مجوز بوده و فعالیت هایش را در کدام چارچوب دنبال می کند و مهدی اصلانی چگونه خود را به عنوان نماینده نیکی کریمی معرفی می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرمانشاه زلزله زدگان نیکی کریمی جمع آوری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان