Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی بین تشکل‌های سیاسی عراق برای تشکیل بزرگترین فراکسیون و ساختار دولت آینده همچنان ادامه دارد و در این زمینه دو ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی و ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی فرایند سیاسی و تشکیل دولت آینده را مورد بررسی قرار دادند. ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر و ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی معاون کنونی رئیس جمهور و نخست وزیر اسبق عراق فرایند سیاسی و ساختار دولت آینده را مورد بررسی قرار دادند و درخصوص تداوم نشست ها و رایزنی ها با همه نیروهای ملی عراق در این زمنه توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر صالح المطلک از اعضای ائتلاف الوطنیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دعوت المطلک نشستی بین دو ائتلاف النصر و الوطنیه با حضور تعدادی از سران و نمایندگان دوطرف در پارلمان از جمله حیدر العبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رئیس پارلمان و ایاد علاوی معاون رئیس جمهور برگزار شد.

این بیانیه افزود: در این نشست روند سیاسی و ساختار دولت آینده در قالب چارچوب های ملی و مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی و خدماتی بررسی شد.

برپایه این بیانیه، دوطرف در خصوص تداوم ملاقات ها و رایزنی ها با همه نیروهای ملی همسو با انتظارات ملت عراق توافق کردند.

این بیانیه تصریح کرد: در این نشست محمد تمیم و خالد العبیدی و تعدادی از سران و نمایندگان و مشاوران حضور داشتند.

عرصه سیاسی عراق این روزها شاهد رایزنی های فشرده بین نیروها و جریان های پیروز در انتخابات اخیر پارلمانی برای تشکیل بزرگترین فراکسیون و بدنبال آن تشکیل دولت آینده است.

افشای علل سفر رسمی برهم صالح به بغداد

ائتلاف برای دموکراسی و عدالت به ریاست برهم صالح علل سفر رسمی اعلام نشده وی به بغداد را تشریح کرد.

یک منبع در داخل ائتلاف به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: سفر برهم صالح به بغداد برای تشکیل ائتلافهای سیاسی نبود بله برای بررسی روند رسیدگی به شکایتهای مطرح شده از سوی ائتلاف برای دموکراسی و عدالت و ارایه دلایل جدیدی است که گفته آنها را درخصوص آرایی که با تقلب به سبد طرف های دیگر ریخته شده است، ثابت می کند.

وی افزود: این سفر اعلام نشده بود لذا نمی توان برنامه‌ای رسمی برای آن تعیین کرد اما حاوی ملاقات با تعدادی از سران ور رهبران سیاسی داخلی و برخی طرف های خارجی در سفارتخانه برخی کشورهایی بود که به امور داخلی عراق اهتمام دارند.

برهم صالح در صدر هیئتی متشکل از سه حزب کرد عراقی جنبش التغییر، اتحادیه اسلامی، جماعت اسلامی به عراق سفر کرد.

ائتلاف برای دموکراسی و عدالت و سه حزب یاد شده درخصوص نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق شک و تردید دارند و خواهان بازشماری دستی آرا در ساتان سلیمانیه و مناطق دیگری در کردستان عراق شده اند.

ملاقات العبادی و سفیر فرانسه

ملاقات برونو ابویر سفیر فرانسه در بغداد با حیدر العبادی نخست وزیر عراق از دیگر تحولات سیاسی عراق در طول 24 ساعت اخیر بود.

دفتر رسانه‌ای العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوطرف در این ملاقات روابط دوجانبه و همکاری بین دو کشور و حمایت از عراق در روند بازسازی و آبادانی این کشور را به همراه اوضاع امنیتی و سیاسی و اقتصادی بررسی کردند.

انتهای پیام/

R7891/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به تل‌آویو و نقاط دیگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. 

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است. 

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد. 

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد. 

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه‌ها تاکید کرده به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. 

این حملات در حالی است که مقاومت بحرین هم شامگاه پنجشنبه و برای نخستین بار از حمله پهپادی به ایلات خبر داد. 

در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه، گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در لبنان و عراق و همچنین ارتش یمن به عملیات‌های تلافی‌جویانه خود ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود