Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@18:55:30 GMT

ایران در سوگ بیست و نهمین سالگرد پدر خود نشست

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۸۸۹۸۶

پدری که غم از دست دادنش نه تنها بر شانه‌های مروم خمین سنگینی می‌کند بلکه بر دل تمام مردم ایران زمین و تمام آزادگان جهان داغی سنگین است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، دل فرزندان خمین برای پدرپیرشان، برای امامی که امت، یک پارچه گوش به فرمانش بودند تنگ شده است؛ پدری که غم از دست دادنش نه تنها بر شانه‌های ایشان سنگینی می‌کند بلکه بر دل تمام مردم ایران زمین و تمام آزادگان جهان داغی سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اندیشه‌های امام خمینی (ره) فراتر از مرز‌های جغرافیایی
احمدی از اساتید دانشگاه شهر خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: امام خمینی (ره) فراتر از مرز‌های جغرافیایی می‌اندیشیدندو این را در ابتدای وصیت نامه سیاسی الهی ایشان می‌توان دید که مخاطبان خود را نه تنها ملت ایران بلکه ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت ومذهبی می‌دانند.
امامی که سیره اش نقشه راهیست که با دفاع از اصل ولایت مطلقه فقیه و حکومت فقاهت راه و روش سعادت فردی، جمعی و ملی و امت اسلام را نشان می‌دهد و در آخرین لحظات عمرش سفارش می‌کند که همه پشتیبان ولایت فقیه باشند تا مملکت از گزند حفظ شود.

امام راحل بانی شیوه‌ای نو از حکومت داری
آیت الله دری‌نجف‌آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی که خود ازیاران انقلاب بوده است گفت: امام راحل یک نمونه بی‌مانند از حکومت را به دنیا نشان دادند و انقلاب و نظامی را پایه‌گذاری کردند که در آن حاکم، خود را از مردم برتر، بالاتر و جدا نمی‌داند و خود را خدمت‌گزار مردم می‌نامد و به این خدمتگزاری ایمان و باور دارد.
با مطالعه وصیت نامه خمینی کبیر می‌توان فهمید که ایشان دراندیشه‌های ناب اسلامی متخصص و اسلام شناسند.

شخصیت امام (ره) شخصیتی رشد یافته در همه ابعاد
حجت السلام حسینی امام جمعه خمین نیز گفت: نظرات امام خمینی (ره) در حوز‌های قرآنی، فلسفی، فقهی وعرفانی نه تنها مطرح است بلکه از مهمترین نظرات و تفسیرات موجود در این حوز‌ها است.
محمدی استاد دانشگاه خمین گفت: با بررسی وصیت نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مشخص می‌شود که این وصیت نامه قویترین و غنی‌ترین وصیت نامه معنوی ایران اسلامی و دستور العملی ملی برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران محسوب می‌شود.

سادگی بنیانگذار انقلاب در عین بزرگی و اقتدار
خمینی کبیر در عین بزرگی و اقتدار زندگی زاهدانه‌ای داشتند و سادگی زندگی ایشان زبانزد مردم خاص و عام به ویژه همشهریان ایشان است.
آقای مشایخی از ساکنان شهر خمین در توصیف سبک زندگی امام گفت: ساده زیستی یکی از ویژگی‌های امام راحل است به طوری که می‌توانیم ساده زیستی رابه عنوان درس و سرمشق از ایشان برای خودمان و نسل جدید انقلاب یاد بگیریم.
خانم رستمی دیگر همشهری امام خمینی (ره) هم گفت: امام راحل با ساده زیستی، صبر در برابر سختی‌ها و شجاعت و تحمل سختی‌ها می‌خواستند نشان بدهند اگر انسان هرلحظه به یاد خداوند باشد و اگر بخواهد راه حق و شهیدان را ادامه دهد می‌تواند برای نسل جدید آینده ساز باشد.
خانم شیخی هم گفت: من از سال ۵۷ در زمان انقلاب با امام و اهداف او آشنا شدم، امام (ره) کفر ستیز بود بود و برای مبارزه با استکبار جهانی انقلاب کرد و مهمترین ویژگی امام (ره) هم ساده زیستی ایشان و ادامه آن تا زمان زنده بون ایشان بود و ضمن عدالت جویی به محرومان خیلی اهمیت می‌دادند.

خانه ساده امام راحل در خمین مامنی برای عاشقان ولایت
اکنون خانه ساده و خشتی گلی امام راحل در خمین به مامنی برای عاشقان ولایت تبدیل شده که ۲۹ سال است غم از دست دادن پدر امت دلتنگشان کرده است و آتش فقدان این پدر دلسوز بر جگر ملتی عاشق بیت قدیمی اش در خمین را میعادگاه عاشقان روح الله کرده است.
خانم محمدی که به بیت امام برای خدمت آمده می‌گوید آمده ایم تا بیعت مجدد و خدمتی کوچک به امامی بزرگ داشته باشیم که بر گردن ما بسیار حق دارند.
دوستداران خمینی کبیر، خانه تاریخی ایشان را غبارروبی و آب و جارو کرده و برای مراسم سالگرد رهبر فقید انقلاب مهیا کرده اند و بوی یار از این خانه قدیمی با دالان‌های تو در تو مشام هر زائری را می‌نوازد.

اجرای ده‌ها ویژه برنامه در زادگاه خمینی کبیر درسالگرد ارتحال
حجت‌الاسلام مرودشتی مسئول موسسه تنظیم و نشر اثار امام در خمین با اشاره به برگزاری بیش از ده ویژه برنامه در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در خمین گفت: سیاه‌پوش کردن و غبار روبی بیت امام (ره) را عاشقان حضرت هرسال داو طلبانه انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام مرودشتی با بیان اینکه برنامه‌های بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زادگاه ایشان از روز یازدهم خردادماه شروع شده افزود: در این ایام شهرستان خمین و بیت تاریخی امام خمینی (ره) با مراسم‌های مختلف میزبان مردم و مسئولان بوده و استقبال و پذیرایی از کاروان‌های عزاداری سراسر کشور و برپایی ایستگاه صلواتی از برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زادگاهش است.
مراسم اصلی رحلت امام خمینی (ره) عصر چهاردهم خرداد ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در خیابان ساحلی مقابل بیت قدیمی ایشان برگزار می‌گردد و بیت تاریخی امام راحل میزبان میهمانانی از سراسر کشور است.

زادگاه پیر خمین مامن عاشقان حضرتش
طهرانی فرماندار شهرستان خمین گفت: شهرستان خمین محل تولد امام خمینی (ره) است و در ایام ارتحال ایشان از شهر‌های مختلف کشور و استان‌های دیگر مهمانان و بازدید کنندگان بسیاری وارد این شهر می‌شوند و هر ساله دومین مراسم ارتحال با شکوه بعد از مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در تهران در شهرستان خمین برگزارمی شود.
رهروان عاشق حقیقت و انقلاب اسلامی با حضور در زادگاه خمینی بت شکن، در سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب عاشقان زمزمه می‌کنند:ما خدایا کوکبی گم کرده ایم، آفتابی در شبی گم کرده ایم، باشد که پیرو راه پیر سفر کرده و گوش به فرمان جانشینش باشیم.

فاصله از گفتمان و اندیشه امام (ره) تهدیدی برای نظام اسلامی
رضایی نماینده مردم خمین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مسائل داخلی جایگاه کشور را تضعیف کند، گفت: فاصله مسئولان از گفتمان و اندیشه امام (ره) تهدیدی برای نظام اسلامی ایران است.
دلباختگان روح الله با حضور معنوی و عاطفی خود در بیت تاریخی امام راحل به دنیا ثابت می‌کنند گرچه امامشان در بین آن‌ها نیست، اما راهش در میان عاشقان ادامه دارد.
مراسم سالگرد ارتحال پیرخمین همزمان با سالروز رحلتش در سراسر کشور در ۸۰ نقطه استان مرکزی با حضور قشر‌های مردم و جمعی از مسئولان برگزارمی شود تامرحمی برداغ عاشقان رو ح. الله باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: از مجموع هزار و ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • صد و نهمین سالگرد واقعه نسل‌کشی ارامنه (عکس)
  • (تصاویر) یکصد و نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه در تهران
  • یکصد و نهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)