Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی آمریکایی پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران معتقد است ایران می‌تواند در جام جهانی روسیه شکفتی‌ساز شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت Soccer News، در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، دن گاسپار، مربی پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به صحبت درباره شرایطش در فوتبال ایران پرداخته است. این مربی آمریکایی که دستیار کارلوس کی‌روش، در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود، بعد از راهیابی ملی‌پوشان به جام جهانی روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاسپار، مربی تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال و ایران بود و در سه جام جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حاضر بود.

مصاحبه گاسپار با این سایت را در زیر می‌خوانید:

* چرا شما تصمیم گرفتید ایران را ترک  کنید؟

- من و فدراسیون فوتبال ایران، تفاوت عقیده در مورد برخی از مسائل داشتیم. در حال‌ حاضر آزاد نیستم که درباره جزییات این موضوع صحبت کنم و به همین دلیل فعلا حرفی برای گفتن در این زمینه  ندارم. متاسفانه یک تفاوت عقیده بین من و فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد و وکیلم در حال‌ پیگیری ماجرا است.

* بعد از ترک ایران دل‌تان برای چه چیزی بیش‌تر تنگ شده است؟

- قطعا هواداران پرشور ایرانی که ورزشگاه آزادی را پر می‌کردند و همین طور بازیکنانی که با وجود مشکلات زیاد، تلاش زیادی به خرج می‌دادند. انگیزه آنها برای خوشحال کردن مردم‌شان بسیار بالا بود. جنگندگی بازیکنان ایران باور نکردنی است. من شکی ندارم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد و اگر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ شگفتی بیافریند من اصلا تعجب نخواهم کرد.

* لذت بخش‌ترین لحظه‌ای که با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران داشتید، چه بود؟

- یکی از لحظات خوش ما صعود به جام جهانی برزیل در کره جنوبی بود. جو بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ای ایجاد شد و بازیکنان در زمین مسابقه با خوشحالی بالا و پایین می‌پریدیم. در ادامه‌ در ورزشگاه آزادی برای ما جشن ‌استقبال گرفتند. همین طور رفتن به حرم امام رضا (ع) نیز یکی دیگر از لحظات به یاد ماندنی من در ایران بود که بازیکنان با خوشحالی و فروتنی مورد استقبال قرار گرفتند. جهان فوتبال هیچ وقت فراموش نمی‌کند ایران چه عملکرد خوبی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین داشت و این لیونل مسی بود که توانست قلب ایران را بشکند و فوتبال ایران را از دستیابی به یک شگفتی باز دارد.

* خاطره بدی از حضور در ایران دارید؟

- بدترین خاطره من مربوط به اولین حضورم در تهران می‌شود. من از دانشگاه هارتفورد استعفا دادم تا به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران فعالیت کنم. با این حال من در فرودگاه توسط ماموران به اتاقی منتقل شدم و چندین ساعت در یک اتاق کوچک بدون پنجره قرار داده شدم که فقط یک صندلی در آن وجود داشت. ماموران هم زبان انگلیسی بلد نبودند و من نمی‌دانستم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. بعد از چند ساعت فردی که زبان می‌دانست نزد من آمد و گفت‌ که ویزای من به درستی تایید نشده است و من باید به آلمان باز گردم. بقیه اعضای کادر فنی ایران در نشست خبری حاضر شدند و من در آلمان بودم و این خیلی نگران کننده بود، چون از سمتم در دانشگاه استعفا  داده بودم. در نهایت فدراسیون فوتبال ایران با من تماس گرفت و اعلام کرد که از بالاترین مقامات امنیتی اجازه ورود من به ایران را گرفته‌اند و خیال من راحت شد.

* جو فوتبال در ایران چطور بود؟

- ورزشگاه آزادی برای هر حریفی یک جهنم است. تیم‌های کمی وجود دارند که آزادی را با سه امتیاز ترک کردند. نزدیک به ۱۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر می‌شوند و صدای حمایت آن‌ها کر کننده است. شاید بتوان گفت‌ فراتر از یک بازی فوتبال.

* به عنوان یک آمریکایی چطور با شما رفتار شد؟

- با نهایت احترام با ما رفتار شد. من هیچ مشکلی در ایران نداشتم.

* مردم ایران چگونه مردمانی هستند؟

- مردمان ایران همانند مردم سراسر جهان همان انگیزه و تلاش را دارند. ایرانی‌ها خیلی به تاریخ و قدمت‌شان افتخار می‌کنند. من امیدواریم روزی با هم همکاری کنیم و در صلح و آرامش به زندگی بپردازیم.

‌* آیا در زمان حضور در ایران با رهبران این کشور ملاقات داشتید؟

- بله. چندین بار. آن‌ها مراسم‌های مختلفی را برای ما در نظر گرفتند. سیاستمداران ایران محبوبیت فوتبال در این کشور را می فهمند و ارج می‌نهند. با این حال تمرکز من در ایران روی تیم‌ ‌ملی فوتبال بود. من یک مربی حرفه‌یی هستم نه سیاستمدار.

* آیا به خاطر این که آمریکایی هستید با شما رفتار دو گانه‌ای هم در این  کشور شد؟

- خیر. به هیچ عنوان.

* آیا شما رستوران مورد علاقه‌ای در ایران داشتید؟

- مردم شگفت زده می‌شوند اگر بدانند چقدر رستوران‌های مختلفی در تهران وجود دارد که غذاهای ایتالیایی، مکزیکی، هندی، فرانسوی و ... سرو می‌کنند.

* در ابتدا اصلا چرا تصمیم گرفتید به ایران بروید؟

- خب. این یک تجربه جالب بود. کمک کردن به یک کشور برای صعود به جام جهانی  فوق‌العاده‌ است. من آدم جاه‌طلبی هستم. من افتخار می‌کنم در کادر فنی حضور داشتم که همراه با ایران دو صعود پیاپی به جام جهانی را تجربه کردم.

* رابطه شما با کارلوس کی‌روش چگونه است؟

- ما مربیان حرفه‌ای هستیم و بیش از ۲۵ سال است که با یکدیگر دوست هستیم. کی‌روش مربی است که به جزییات اهمیت زیادی می‌دهد و یکی از باهوش‌ترین افرادی است که من با او کار کرده‌ام. خوشحال هستم که تجارب زیادی از این همکاری به دست آوردم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تيم ملي فوتبال ايران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دن گاسپار كارلوس كي روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، نشریه معتبر فورفورتو در گزارشی مفصل، لحظاتی از تاریخ فوتبال را روایت کرده که شما احتمالا نمی‌دانید پای یک اسطوره بزرگ در آنجا در میان بوده است.

به عنوان مثال، به بازی انگلیس و آرژانتین در جام جهانی ۹۸ اشاره می‌کند و لحظه‌ای که مایکل اوون موفق شد پیر لوئیجی کولینا را متقاعد به اعلام ضربه پنالتی به نفع سه‌شیرها کند. بعد از مخاطبان پرسیده آیا می‌دانستید کسی که روی اوون خطا کرد مائوریتسیو پوچتینو سرمربی حال حاضر چلسی بود؟

یکی دیگر از این موارد قهرمانی کاکا در جام جهانی است! بله این ستاره برزیلی هم فاتح جام جهانی شده هرچند هیچکس آن را به خاطر ندارد چرا که برنده توپ طلا در سال ۲۰۰۲ تنها با ۱۷ سال سن عضو تیم ملی برزیل بود و هرگز در این مسابقات به میدان نرفت.

یک مورد دیگر! آیا می‌دانستید زمانی که آگوئرو آن گل تاریخی را وارد دروازه کویئنز پارک‌رنجرز کرد و قهرمانی دراماتیک منچسترسیتی رقم خورد، فیل فودن ستاره این روزهای سیتی درست پشت دروازه QPR به عنوان توپ جمع‌کن نشسته بود؟

این گزارش طولانی شامل ۳۲ مورد می‌شود. حضور رونالدوی اورجینال در المپیک، نشستن الکس فرگوسن روی نیمکت اسکاتلند در جام جهانی ۱۹۸۶، حضور مارکو ماترازی در جشن شادی گل جنجالی رابی فاولر که ادای اسنیف کوکایین را درآورد و...

اما نکته جالب اینکه مورد شماره یازده این گزارش به علی دایی اشاره دارد. فورفورتو در این رابطه عکسی منتشر کرده و در مورد عکس نوشته: سوپراستار بین‌المللی فوتبال، علی دایی، در زمین نیوکمپ بین مهمت شول (شماره ۷) و الکساندر زیکلر (شماره ۲۱) بایرن نشسته بود آن هم‌ زمانی که بایرن در فینال لیگ قهرمانان اروپا با منچستریونایتد مصاف می‌داد.

سپس در این بخش که با عنوان «دایی در نیوکمپ در سال ۱۹۹۹» آمده، توضیح داده است: علی دایی مهاجم ایرانی قبل از اینکه کریستیانو رونالدو از او سبقت بگیرد، با ۱۰۸ گل بهترین گلزن بین‌المللی جهان به حساب می‌آمد. اما زمانی که منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹ بایرن را شکست داد، دایی روی نیمکت بایرن مونیخ بود.
البته همه مردم ایران می‌دانند که علی دایی در آن بازی تاریخی بخشی از تیم بایرن مونیخ بود که با بدشانسی محض دستش از جام قهرمانی اروپا دور ماند. علی دایی هنوز تنها ایرانی حاضر در فینال لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید و بعید است فعلا بازیکنی از ایران به چنین جایگاهی برسد.

کد خبر 849033 برچسب‌ها ویژه ورزشی علی دایی تیم بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا

دیگر خبرها

  • جامی که خیلی زود شگفتی‌ساز شد
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • شمس‌آذر و فرصت خلق‌‌شگفتی در سیرجان!
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال