Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است در آستانه جام جهانی باید از تیم ملی حمایت کرد چرا که کی‌روش در حال امتحان کردن ترکیب‌های مختلف است و نمی‌توان از روی نتایج بازی‌های دوستانه قضاوت کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فرشاد پیوس درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی در آستانه جام جهانی و انتقادهایی که بعد از شکست مقابل ترکیه مطرح می‌شود، عنوان کرد:

الان نباید شمشیر را از رو ببندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌ ‌ملی برنامه‌های آمادگی جسمانی و کارهای تاکتیکی خودش را جلو می‌برد و با شکستی که مقابل ترکیه رقم خورد، می‌توان گفت‌ تیم‌ ‌ملی نه وضعیت خوبی دارد و نه وضعیت بدی. ما در ساختار دفاعی از دروازه‌بان تا حمله وضعیت خوبی نداشتیم چرا که بازیکنان در پست‌های تخصصی خود بازی نمی‌کردند. چهار، پنج بازیکن فوروارد در زمین داشتیم که هیچ کدام در پست اصلی خود قرار نداشتند.

فرشاد پیوس افزود:

کریم انصاری فرد هافبک بازی کرد، مهدی طارمی بال چپ و مسعود شجاعی هافبک دفاعی بود. به اعتقادم کارلوس کی‌روش به دنبال امتحان کردن بازیکنان در شرایط مختلف است. شاید فوتبال خوبی بازی نکردیم و حفظ توپ در حد قابل قبولی نبود اما باید قبول کنیم با یک بازی نمی‌توان قضاوت کرد. شما دیدید زمانی که در ۲۰ ‌دقیقه آخر بازیکنان در پست‌های خودشان قرار گرفتند و تعویض‌ها انجام شد، تیم‌ ‌ملی بهتر بازی کرد.

پیشکسوت فوتبال با بیان این که کارلوس کی‌روش به دنبال این است در هر بازی ساختار خاصی داشته باشد، گفت‌:

به عنوان مثال روبروی مراکش باید با نفرات فیزیکی و قدرتی قرار بگیریم. همچنین جلوی ‌اسپانیا و پرتغال می‌توانیم بازی فنی و زیبایی را به نمایش گذاشته و حفظ توپ نیز داشته باشیم. نباید در موقعیت کنونی به کی‌روش حمله کنیم. الان زمان انتقاد نیست. کارشناسان و مربیان باید این را در نظر بگیرند که حرف‌هایشان در فضای مجازی به گوش ملی‌پوشان می‌رسد. بنابراین باید مثبت صحبت کنیم و به تیم‌ ‌ملی امیدواری دهیم.

فرشاد پیوس همچنین لغو بازی تدارکاتی مقابل یونان را بدترین خبر برای تیم‌ ‌ملی ایران دانست و افزود:

فدراسیون فوتبال باید به هر طریقی که می‌تواند با رایزنی‌های مختلف این بازی را برگزار کند. یونان به خاطر اختلافی که با ترکیه دارد این بازی را لغو کرده و ایران می‌تواند با مذاکره کشور نزدیکی را جایگزین کند. بازی تدارکاتی مقابل یونان بسیاری از نقاط ضعف ما را می‌توانست عیان کند. لغو این بازی می‌تواند لطمه روحی – روانی نیز به بازیکنان وارد کند.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران با بیان این که نباید موضوع جدایی کی‌روش از تیم‌ ‌ملی فوتبال پیش از جام جهانی مطرح می‌شد، خاطر نشان کرد:

بازیکنان تیم‌ ‌ملی هر کدامشان انگیزه‌های متفاوتی برای حضور در جام جهانی دارند و هر کدام از آنها می‌خواهند با قرار گرفتن در ترکیب تیم‌ ‌ملی خودشان را نشان دهند. رفتن کی‌روش نباید تاثیری روی ملی‌پوشان بگذارد و بازیکنان به خاطر غیرتی که به پیراهن تیم‌ ‌ملی دارند با جان و دل بازی خواهند کرد. با این حال طرح این موضوع قبل از جام جهانی حرفه‌ای نبود اما می‌توان با برقراری یک تعامل خوب، کی‌روش را بعد از جام جهانی حفظ کرد. اگر او بماند قطعا نتیجه‌ خوبی در جام ملت‌های آسیا خواهیم گرفت.

فرشاد پیوس در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره فهرست کی‌روش که انتقادات بسیاری را در پی داشت گفت‌:

درست است که نباید در کار سرمربی تیم‌ ‌ملی دخالت کرد و کی‌روش حرف آخر را میزند اما کسی هم که از فوتبال سر رشته ندارد میداند سید جلال حسینی و وریا غفوری به درد تیم‌ ‌ملی میخورند. از همه مهم‌تر آقای گل لیگ است که جایی در فهرست کارلوس کی‌روش نداشت. به شخصه کی‌روش را خیلی قبول دارم اما در این زمینه احساس می‌کنم یا لجبازی کرد یا کسی به او خط داد. یکسری از بازیکنانی که در لیست او هستند، شاید یک ‌دقیقه هم بازی نکنند و در روسیه توریست باشند اما جای بازیکنانی مثل سید جلال حسینی، وریا غفوری، سید حسین حسینی و علی علیپور خالی است.

فرشاد پیوس در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم‌ ‌ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ابراز امیدواری کرد که ایران در بخش هجومی فراتر از انتظارات ظاهر شود. او همچنین خاطرنشان کرد:

خط حمله ما به شرطی خواهد درخشید که هافبک‌های ما خوب عمل کنند. بازیکنانی همچون سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد می‌توانند تیم‌های مقابل را تحت فشار قرار دهند. معتقدم سردار آزمون پدیده تیم‌ ‌ملی در جام جهانی خواهد بود چون بی حاشیه و آرام است و کارش را راحت دنبال می‌کند. او می‌تواند سال‌ها برای تیم‌ ‌ملی بازی کرده و رکورد تعداد بازی‌های ملی را هم بشکند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کارلوس کی روش تیم ملی فدراسیون فوتبال فرشاد پیوس کارلوس کی روش کریم انصاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: حواله خودرو را فدراسیون فوتبال نمی‌دهد، اما ‌درخواست آن را برای ملی‌پوشان فوتسال پیگیری می‌کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، احسان اصولی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال از جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه شاهد بودند که تورنمنت‌های مختلف و بازی‌های دوستانه با تیم‌‌های رده بالا را طبق نظر سرمربی و کادر فنی برنامه‌ریزی کردیم و اگر رنکینگ جهانی فوتسال را نگاه کنید، از بین تیم‌های رده بالا، اسپانیا و پرتغال نخواستند با ما بازی کنند. با اکثر تیم‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند، بازی و در تورنمنت برزیل شرکت کردیم که خیلی تورنمنت اثرگذار بود و شاکله اصلی تیم در آنجا توسط کادر فنی تیم ملی شکل گرفت و در دو بازی با روسیه و تورنمنت ویتنام، تیم تکمیل شد. خدا را شاکریم و جا دارد که از همه کسانی که در این مدت کمک کردند، تشکر کنیم.

شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد

 

وی ادامه داد: از وزیر ورزش، مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس ممنون هستیم که با پیام محبت‌آمیزشان باعث دلگرمی فرزندان‌شان در تیم ملی شدند. امروز و فردا استراحت می‌کنیم و از پس‌فردا کارمان را برای جام جهانی شروع می‌کنیم و با توکل به خدا و تلاش همه اعضای تیم ملی می‌رویم که در جام جهانی هم افتخارآفرین باشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تعداد اردوهای تیم ملی تا جام جهانی مشخص شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: براساس نظر شمسایی، لیگ را تا پنج شش هفته پیش می‌بریم و در این مدت لیگ را برنامه‌ریزی کردیم و بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند. بازی در لیگ یک مقدار بازیکنان را در آمادگی نگه می‌دارد و برای بازی‌های دوستانه در فیفا‌دی‌های پیش رو برنامه‌ریزی کردیم. این موضوع در صورت قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد و ما کاملاً آماده می‌شویم تا در جام جهانی با قدرت حضور پیدا کنیم.

اصولی راجع به بحث تمدید قرارداد شمسایی تصریح کرد: ما در خدمت او هستیم و با ما پرقدرت ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مبالغ قرارداد گذشته آنها پرداخت شده است یا خیر، گفت: یک بدهی از سال گذشته باقی مانده است و آنهم به خاطر این بود که به آخر سال خوردیم و به دلیل گرفتاری و نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌ها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. یک مبلغ جزئی از سال گذشته باقی مانده است که در اولین فرصت به شمسایی تقدیم خواهیم کرد و قرارداد جدید را امضا می‌کنیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که «پاداش قهرمانی آسیا چیست و آیا بازیکنان حواله خودرو می‌گیرند؟»، تصریح کرد: حواله خودرو را فدراسیون فوتبال نمی‌دهد، اما ‌درخواست آن را پیگیری می‌کنیم. طبق چارچوب تعریف شده بخشی از پاداش اعضای تیم پرداخت شده و بخشی از آن را هم که باقی مانده است، پرداخت خواهیم کرد.

اصولی در واکنش به صحبت‌های رئیس شورای شهر مشهد مبنی بر حضور پرسپولیس در مشهد و اینکه با او در این باره صحبتی شده است، گفت: در این زمینه با من صحبتی نشده است!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • فرجی - حنانوف: اوسمار امروز نظر نهایی را می‌دهد
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس