Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، علی عبادت طلب این شب‌ها در نمایش «دمی در بازار هیزم‌فروشان» به نویسندگی علیرضا حنیفی و کارگردانی محمد شایان طهماسب‌پور در  تالار وحدت به صحنه می‌رود. این نمایش از چهارم خرداد آغاز شده و تا 23 خرداد هر شب ساعت 18:30 اجرا می‌شود.

 

 

عبادت‌طلب درباره نمایش «دمی در بازار هیزم فروشان» گفت: ساختار هر نمایشنامه‌ای برای هر بازیگری اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین ویژگی نقش من در این کار این است که هر بازیگری دوست دارد شخصیت هایی را بازی کند که قسمت های نهفته از درون خودش است.

وی در ادامه افزود: بنابراین ضد قهرمان همیشه در قصه‌ها یک شخصیت منفی دارد که گونه بازیگری است که برای ایفای چنین نقشی در نظر گرفته شده از دیگر نقش‌ها متفاوت می شود. ضمن اینکه من شخصیت شمر را بازی می کنم که خودم از آن متنفر هستم اما به عنوان یک بازیگری که رسالت هنری دارد باید به گونه ای آن را ایفا کنم که به او حق بدهم و آن را بپذیرم و باورش کنم تا تماشاگر هم آن را باور کند و بپذیرد.

عبادت طلب با اشاره به اینکه سعی کرده برای ایفای این نقش، شمر درون خود را پیدا کند و با آن ارتباط برقرار سازد، یادآور شد: همه ما قطعا «شمر درونی» داریم، یک نیرویی درون هر انسانی وجود دارد که نامش منتقد درونی یا هوای نفس است، وقتی یک بازیگر این ویژگی‌ها و نواقص و کمبودهای اخلاقی خودش را می‌فهمد، سعی می کند آنها را بیشتر در نشان دادن نقش بزرگ کند.

وی همچنین افزود: بنابراین این شخصیت را با قسمتی از نواقص و کمبودهایی که درونش هست باید بپذیرم، در نهایت ویژگی‌های نقش باعث شد تا بتوانم در ارائه آن موفق عمل کنم.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزون با بیان اینکه دوست داشته نمایشی در تالار وحدت اجرا کند، افزود: متن نمایشنامه برایم جذاب بود، به این دلیل که همه ما یک عرقی نسبت به اهل بیت (ع) و ائمه اطهار داریم این ریشه در سنت ها و باورهای ما دارد و قطعا من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

وی یادآور شد: همیشه دوست داشتم نقش یک شخصیت ضد قهرمان را ایفا کنم، وقتی نقش شمر را به من پیشنهاد دادند، متن را خواندم و با توجه به فضای سورئالی که قصه و نمایشنامه دارد، احساس کردم که می‌شود شخصیتی را روی صحنه برای تماشاگر بسازم که به راحتی بتواند باور کند و بپذیرد. اینگونه بود که ارتباط بین متن و نمایشنامه شکل گرفت.

* تئاتر شغل دوم یا سوم بسیاری از بازیگران است

عبادت‌طلب با اشاره به برخی مشکلات موجود در عرصه تئاتر گفت: در تئاتر قطعا مشکلات زیادی برای اجرا بردن یک نمایش به روی صحنه وجود دارد، از حضور یک سرمایه‌گذار ثابت در تئاتر تا یک زمان مناسب برای اجرا و آماده نگه داشتن گروه برای اجرای همه اینها نیاز به یک برنامه‌ریزی و یک امنیت اقتصادی و شغلی برای بازیگران دارد. اما متأسفانه هیچکدام از بازیگرانی که عضو خانه تئاتر هستند، شامل این امنیت نمی‌شوند و اکثرا تئاتر شغل دوم یا سومشان است.

وی با تأکید بر ناامنی در عرصه شغلی برای بازیگران تئاتر گفت: بازیگران اگر هم سرکاری می روند اصلا انرژی برایشان باقی نمی‌ماند که بخواهند با تمرکز روی نقش و کارشان نمایشی را به روی صحنه ببرند.

به گزارش فارس، نمایش دمی در بازار هیزم فروشان با بازی سپیده پهلوان زاده، علی عبادت طلب، علی برجی، آیه قبادیان، امید رهبر با هنرمندی علی ساربان، منوچهر علی پور، مریم رحیمی، آرمین میین میثم محب الهی، علی مربی، گیشو امیر رضایی، سمانه ابن علی، مهدی توکلی نیا، محمد رضا موسوی، علی عزیزیان، سامی رهبر، سهیل قاسم خانی، یاسین روستایی، پرستو شمسی پور، سمیه قدیمی، پریا انوری، نرجس تاجیک، علی اجدادی، زینب ورمقانی، حامد مقدم و میلاد اتابکی اجرا می‌شود.

عبادت‌طلب فعالیت بازیگری خود از سال ۱۳۷۵ را با میکائیل شهرستانی در تئاتر شهر آغاز کرد و در نمایش های بازگشت لوکوموتیو ران، رومئو و ژولیت، 6410، دشمن مردم و ... نقش آفرینی کرده است. او در سینما و تلویزیون نیز سابقه بازی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دولت مخفی، هوش سیاه، خیابان یک طرفه و مشکل گیتی اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم

تله پلیس سیاتل برای یک پدوفیل ۶۷ساله پس از اینکه برای ملاقات با دو دختر ۷ و ۱۱ ساله به هتل آمده بود در فضای‌مجازی پربازدید شد./ دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • عکسی از ژست مازیار لرستانی در اولین ایفای نقش در یک فیلم
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم