Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که کارگروهی پارلمانی برای تامین و برقراری عدالت در سطح جهان تشکیل شود.علی مطهری  در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی در مسکو اظهار داشت: زیرپا گذاشتن پیمان های بین المللی براساس دلایل واهی و غیرواقعی به هرج و مرج امنیتی در جهان دامن زده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این استانداردهای دوگانه و رفتارهای سودجویانه بر همه روابط در سطوح مختلف و موضوعات گوناگون سایه سنگینی انداخته است، گفتمان نفرت را بیش از گذشته تقویت کرده و تبدیل به عاملی تهدید کننده برای صلح و امنیت بین المللی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در ادامه گفت که تا زمانی که بی عدالتی در روابط بین الملل و در ساختارهای جهانی وجود دارد و گروهی در مقام دفاع و گروهی دیگر مهاجم همیشگی برای گسترش قدرت و سلطه خود هستند، هرگز منافع دولت ها و ملت ها با هم تطابق پیدا نخواهد کرد.

مطهری تصریح کرد: ناهنجارها و به تبع آن، ناامنی ها ازبین نخواهد رفت و حتی ممکن است منجر به شکل گیری دشمنی های جدید و افزایش ناامنی شود.

وظیفه پارلمانی های جهان نسبت به نقض پیمان آمریکا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای (برجام) یکی از نمونه های بی عدالتی در جهان است، تصریح کرد: این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به تعهدات خود را اعلام کرده است.

خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای (برجام) یکی از نمونه های بی عدالتی در جهان است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در اینجا پارلمان های دنیا وظیفه دارند نسبت به این نقض پیمان و بی عدالتی اعتراض کنند؛ اگر توسعه و پیشرفت همه جانبه را به عنوان اساس صلح و آرامش در جهان بدانیم، عدالت و تلاش برای تحقق آن، بنیان اساسی توسعه، پیشرفت، صلح و آرامش و در نهایت امنیت در عرصه بین المللی خواهد بود.

توجه به عدالت در سطح جهانی مبنای مشترک همه پارلمان ها است

وی با بیان اینکه اگر با نگاهی عمیق به مهم ترین اهداف انبیای الهی بنگریم، در می یابیم که مهم ترین اهداف انبیا، برقراری عدالت و صلح جهانی بوده است، ادامه داد: برای اینکه پارلمان ها در تقویت امنیت بین المللی نقش مهمی ایفا کنند، قدم اول ضرورت توجه پارلمان ها به عدالت در سطح جهانی است که می تواند مبنای مشترک همه پارلمان ها در تعاملات و روابط آنها قرار گیرد.

پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین پارلمان های جهان

مطهری در ادامه پیشنهاد داد تا برای تحقق این امر، کارگروهی متشکل از مراکز پژوهشی پارلمانی، روی این مساله کار کرده و پیش نیازهای آن را شناسایی کنند تا در نشست های بعدی، ماحصل کار آنها به عنوان یک قطعنامه صادر شود.

چالش کنونی جهان وجود بی عدالتی در روابط و در درون نظام جهانی است

وی خاطرنشان کرد: نمونه دیگر بی عدالتی در دنیا برخورد معکوس با اشغالگر و کسانی است که با اشغال سرزمین شان مبارزه می کنند، پارلمان های دنیا نباید اشغال را به رسمیت بشناسند؛ معتقدم چالش کنونی جهان و عامل اصلی ناامنی در عرصه بین المللی، وجود بی عدالتی در روابط و در درون نظام جهانی است به نحوی که این بی عدالتی به عنوان مانع عمده ای در رشد، آزادی ملت ها، استقلال سیاسی، توسعه و پیشرفت اقتصادی و برخورداری از رفاه و تامین نیازهای بشری عمل می کند.

نقیصه بی عدالتی سازمان ملل متحد

مطهری تصریح کرد: سازمان ملل متحد هم که باید زمینه مشارکت تمام کشورهای جهان را در تصمیم گیری های بین المللی فراهم کند، دارای نقیصه بی عدالتی است؛ چنین ساختار ناعادلانه ای به نهادهای دیگر بین المللی که می توانند نقش مهمی در برقراری صلح و امنیت در جهان ایفاء کنند، تسری پیدا کرده است و به زیاده خواهی و سلطه طلبی برخی کشورها مشروعیتی غیرواقعی داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امروز همگان دریافته اند که برخوردهای ابزاری و اعمال استانداردهای دوگانه و تبعیض آمیز در مواجهه با تروریسم بین المللی، حقوق بشر، انتشار سلاح های کشتارجمعی و انرژی هسته ای از عوامل مهم ایجاد ناامنی در عرصه بین المللی است و عدم پایبندی به حقوق بین المللی و نقض تعهدات برخی قدرت ها را به همراه دارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مطهری اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی

فرودگاه بین المللی «آل مکتوم» دبی با ترمینال‌های جدید و ظرفیت پذیرایی از ۲۶۰ میلیون مسافر در سال به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. طرح‌ها شامل ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند و ارتباطات حمل و نقل عمومی بهبود یافته برای کاهش آثار آلایندگی کربن است.

به گزارش روزیاتو، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به‌تازگی (۲۸ آوریل ۲۰۲۴) به طراحی نهایی پایانه‌های مسافربری جدید در فرودگاه بین المللی آل مکتوم چراغ سبز نشان داد.

کشور امارات در حال آماده‌سازی زمینه برای رشد هرچه بیشتر بخش هوانوردی دبی در ۴۰ سال آینده است.

طرح ۲.۵ میلیارد دلاری اولین استادیوم زیر آب جهان با سقف شیشه‌ای در دبی

فرودگاهی با بیشترین گنجایش در جهان

بیشتر مسافرینی که به دبی سفر می‌کنند به فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) وارد می‌شوند. این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ تعداد ۸۶.۹ میلیون مسافر را به خود دید.

با این حال، دبی ورلد سنترال (DWC) که با نام فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نیز شناخته می‌شود، به سرعت در حال رشد به‌عنوان یک مرکز مهم مسافری و باری است. با تایید طرح‌های نهایی و ساخت و ساز در حال انجام، وضعیت فرودگاه DWC رفته رفته تکامل خواهد یافت.

حاکم دبی فاش کرد که پنج ترمینال مسافربری که برای ساخت آن‌ها بودجه ۱۲۸ میلیارد درهمی (۳۵ میلیارد دلاری) در نظر گرفته شده است، در نهایت ظرفیت مسافری فرودگاه را به ۲۶۰ میلیون نفر در سال افزایش می‌دهد که درنهایت عنوان «بزرگترین گنجایش جهان» را برایش به ارمغان خواهد آورد.

او همچنین اشاره کرد که فرودگاه DWC پنج برابر بزرگتر از فرودگاه بین المللی فعلی دبی خواهد بود و قرار است طی ۱۰ سال به تدریج تمام فعالیت‌ها از DXB به تاسیسات جدید انتقال یابد.

بر اساس این اطلاعیه، فاز اولیه این پروژه قرار است در همین بازه زمانی تکمیل شود و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

۴۰۰ گیت هواپیما

دبی چشم‌انداز‌های بلندپروازانه‌ای برای فرودگاه DWC خود دارد. با برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند موازی، یک سیستم جابجایی خودکار برای مسافران، و یک مرکز حمل و نقل یکپارچه، این فرودگاه آماده است تا شاهد توسعه چشمگیری باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این فرودگاه در مجموع ۷۰ کیلومتر مربع مساحت داشته باشد و سالانه ظرفیت حمل ۱۲ میلیون تن بار را خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • روز جهانی کار و کارگر
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود