Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به خسارات وارده به باغات و زمین‌های کشاورزی مناطق غرب و شمال‌غربی کشور در بهار امسال و عدم اقدام به موقع دولت در پرداخت خسارات به کشاورزان و باغداران آسیب دیده، اظهار داشت: در حال حاضر بر اثر سیلاب و بارش تگرگ در حدود هشت هزار میلیارد تومان به باغات و زمین‌های کشاورزی شمال‌غرب و غرب کشور خسارات وارد شده که براساس قانون، پرداخت بخشی از این خسارت بر عهده وزارت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرداخت خسارات کشاورزان در کشور از دو محل شامل، صندوق بیمه کشاورزی با عضویت 20 درصد باغداران و کشاورزان و صندوق حوادث غیرمترقبه صورت می‌گیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه 80 درصد از کشاورزان کشور، تنها باید از طریق صندوق حوادث غیرمترقبه که در اختیار وزارت کشور است، پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس قانون، وزارت کشور موظف است تا از محل 12 قانون بودجه و با همکاری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، میزان خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمتقربه به کشاورزان کشور را بررسی و نسبت به پرداخت حداقلی این خسارات اقدام لازم را صورت دهد، اما متاسفانه این وزارت خانه با وجود وظیفه قانونی خود، تاکنون هیچ اقدامی نسبت به پرداخت این خسارات صورت نداده است.

وی همچنین گفت: خسارت وارده به کشاورزانی که عضو صندوق بیمه کشاورزی هستند، توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود، اما خسارت کشاورزانی که عضو این صندوق نیستند باید از طریق صندوق حوادث غیرمترقبه پرداخت شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در روزهای گذشته به همراه تنی چند از نمایندگان، نسبت به این بی‌توجهی وزارت کشور، به وزیر کشور تذکر داده و سوالی مطرح کرده‌ایم که البته تاکنون زمان کمیسیون این سوال فرا نرسیده و امیدواریم تا با پیگیری‌های لازم این اقدام نمایندگان به نتیجه مطلوب برسد و کشاورزان سریع تر به بخش کمی از هزینه خسارت وارده به محصولات‌شان دست یابند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز دیگر برگزار خواهد شد و در این انتخابات ۸ حوزه از ۲۱ حوزه انتخابیه به‌صورت الکترونیکی تمام مکانیزه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز دیگر برگزار خواهد شد. در این انتخابات ۲۱ حوزه انتخابیه خواهیم داشت که ۸ حوزه از ۲۱ حوزه انتخابیه به‌صورت الکترونیکی تمام مکانیزه خواهد بود.

در ادامه با نحوه عملکرد صندوق اخذ رای الکترونیکی آشنا شوید:

کد خبر 751666

دیگر خبرها

  • ۲۰ ساعت تا پایان تبلیغات/لیست‌ها پشت خط ماراتن ۲۱ اردیبهشت
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • ۵۰ شعبه آماده ‌اخذ آرای مردم رامشیر در دور دوم انتخابات
  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون