Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنزهای چشمی روی قرنیه قرار می‌گیرند، به همین دلیل لنز آلوده می‌تواند خطری جدی برای سلامت چشم باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ملاک تشخیص فشارخون بالا

فشار خون بالا از مشکلاتی است که می‌تواند سبب بروز بیماری‌های خطرناکی برای انسان شود، پزشکان معتقدند مهمترین معیار داشتن فشار خون بالا، بالای ۹ بودن فشار خون حداقلی در سه بار اندازه گیری فشار خون در طول روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افرادی که دچار فشارخون بالا هستند مشکلی برای روزه گرفتن ندارند، به شرطی که برخی توصیه های پزشکی را رعایت کنند؛ اولین توصیه برای کنترل فشار خون در ماه مبارک رمضان عدم حذف وعده های افطار و سحر است. 

اگرچه بیماران مبتلا به فشار خون بالا از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک همیشه خودداری می‌کنند؛ باید به خاطر داشته باشند در ماه رمضان هم چیزی تغییر نکرده است و نباید در وعده های افطار و سحر غذاهای پرچرب و پرنمک مصرف کنند، همچنین پزشکان معتقدند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باید میان وعده افطار و شام حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت فاصله وجود داشته باشد و این دو نباید همزمان با هم مصرف شود.

خطرات استفاده نادرست از لنز چشمی

در میان کسانی که چشمان ضعیفی دارند هستند کسانی که به دلایل مختلف مثل زیبایی یا راحتی ترجیح می‌دهند از لنز تماسی به جای عینک استفاده کنند؛ اگرچه استفاده از لنز تماسی به خودی خود اشکال ندارد ولی متخصصان چشم معتقدند این افراد باید بیش از دیگران مراقب سلامتی چشمان خود باشد.

لنز روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد و به همین دلیل یک لنز آلوده می‌تواند سلامتی چشم را به خطر بیندازد؛ توصیه می شود برای خارج کردن لنز از چشم، دست‌ها به خوبی تمیز شده باشند؛ همچنین در هنگام خواب برای رسیدن اکسیژن کافی به سطح قرنیه باید لنز تماسی از چشم خارج شود،
با این وجود پزشکان معتقدند عینک همچنان بهترین وسیله برای رفع مشکلات انکساری چشم است.

دلایل اصلی شیوع سرطان

 سرطان به دلیل  انواع مختلف و همه گیری زیاد، در کنار بیماری های قلبی و عروقی از شایع‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان است. 

به گفته مسئولان وزارت بهداشت ابتلا به سرطان در ایران هم مانند سایر نقاط جهان روندی افزایشی داشته است، در سال ۲۰۱۳، ۸۵ هزار مورد سرطان در کشور وجود داشت که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۵ هزار نفر برسد.

باید بدانید که شایع ترین سرطان ها در ایران به ترتیب سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان معده هستند.

شیوه زندگی ناسالم، رژیم غذایی نامطلوب، کلسترول بالا و عدم مراجعه مستمر به پزشک از دلایل اصلی شیوع سرطان در کشور معرفی شده‌ است.

روش‌های درمان واریس چیست؟

احتمالا تاکنون نام واریس را شنیده‌اید؛ عارضه‌ای که علت آن به درون رگ‌های نزدیک پوست به‌خصوص رگ های پا بازمی‌گردد، رگ‌هایی که به واریس دچار می‌شوند ظاهری پرپیچ و خم پیدا می کنند که با رنگ آبی کاملاً مشخص هستند. 

رگهای واریسی علاوه بر شکل ظاهری نامناسب، می‌توانند به مشکلاتی همچون درد پا، خارش، سوزش، ذق ذق کردن و زخم های پوستی منجر شوند.
باید بدانید که واریس به دلیل اختلال در سیستم گردش خون در رگ‌ها ایجاد و مانع از بازگشت خون از پاها به قلب می‌شود.

روش‌های زیادی برای درمان واریس پا وجود دارد، تزریق نوعی ماده شیمیایی به رگ‌ها موسوم به اسکلروتراپی ، درمان با لیزر و عمل جراحی ( برای واریس‌های بزرگتر از حد معمول) از جمله روش‌های درمان واریس است، همچنین طب سنتی هم برای درمان واریس روش‌های زیادی را توصیه می‌کند که از آن جمله می‌توان به ماساژ پا با سرکه سیب یا روغن زیتون اشاره کرد.

اثر اسید فولیک بر سلامتی قلب

اسید فولیک یکی از داروهای تجویز شده برای زنان باردار است که می‌تواند خطر ایجاد نقایص مادرزادی در نوزاد را به طور جدی کاهش دهد. 

بهتر است بدانید که اسید فولیک تنها برای خانم های باردار مفید نیست، تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که اسید فولیک، می‌تواند احتمال بروز برخی از سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه و سرطان مری را کاهش دهد، همچنین اسیدفولیک با بهبود بخشی به عروق قلب، خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد.
اسید فولیک علاوه بر مکمل‌های موجود در داروخانه‌ها، در برخی مواد غذایی نظیر اسفناج، چغندر، پرتقال و جوانه گندم یافت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند

پروفسور محمداسماعیل اکبری در تعریف سرطان به قدس آنلاین می گوید: سرطان یک نوع بیماری هوشمند است و کاملاً هوشیارانه خودش حفظ می کند به همین دلیل هر ساله در تمامی دنیا شاهد افزایش تعداد و نوع سرطان هستیم و از آنجا که کشور ما رو به پیری است افزایش سرطان نیز در آن بیش از دیگر کشورها مشاهده می شود.

دکتر محمد اسماعیل اکبری،رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

وی می افزاید: سرطان صرفاً بیماری ژنتیک نیست به دلیل آنکه سرطان ها حداکثر ۱۰درصد واکنش ارثی دارند و ۹۰درصد فرضی هستند نه ژنتیکی. این در حالی است که هیچ سرطانی وجود ندارد که بدون تغییر ژن ایجاد شده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه می دهد: درمان سلول به جای درمان ژن نکته مثبتی است؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که قطعا در آینده پاسخ همه مشکلات درمانی را نخواهد داد و ما ناگزیر خواهیم بود آن را کنار بگذاریم. چراکه قبل از این تصور می کردیم که سلول سرطانی عامل ایجاد سرطان است؛ اما اکنون می دانیم که هم سلول سرطانی در بروز این بیماری نقش دارد و هم محیط میکروسکوپی تومور که همان سلول های نسج هم بندی هستند و در اطراف سلول های سرطانی قرار دارند. بنابراین محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارند.

این  فوق تخصص جراحی غدد و سرطان تصریح می کند: کشور ما از سردمداران از درمانی جدید در دنیا است و ما بر مبنای محیط اطراف سلول های سرطانی طراحی کرده ایم. بنابر این محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارد.

بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کندوی می گوید: کشور ما جزو ۱۰کشور دنیاست که سلول درمانی انجام می دهد؛ اما این روش درمان قطعی سرطان نیست و کسانی که سلول درمانی را روشی قطعی برای درمان می دانند بیش از ۵۰ متغیر را نادیده گرفته اند.

اکبری اذعان می دارد: درمان تومورهای غده ای تنها با جراحی امکان پذیر است و روش های دیگر از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، درمان با اشعه، هورمون درمانی، سلول درمانی و ایمنی درمانی هرکدام به سهم خود مثبت و تأثیر گذارند اما به هیچ وجه درمان قطعی سرطان نیستند. بنابراین سل تراپی نیز هرگز نمی تواند روش درمانی قطعی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه تقریباً هر روش درمانی نقطه ضعف هایی دارد ادامه می دهد: بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کند و تنها می تواند تأثیرگذار و کمک کننده برای درمان باشد.

وی درباره مرگ و میر بیماران سرطانی توضیح می دهد: در گذشته دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شدند بیشتر از یک سال زنده نمی ماندند اما اکنون در کشور ما حداقل دو سوم مبتلایان حتماً زنده می مانند و این موضوع نشان می دهد روی خط علم دنیا حرکت می کنیم و جزو کشورهای موفق و حتی در مواردی مانند سرطان پستان یا تیروئید، پیشگام تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده ایم.

اکبری در پاسخ به خبرنگار ما درباره تأثیر داروهای سنتی بر درمان سرطان تصریح می کند: متأسفانه در فضای مجازی درباره انواع بیماری ها و روش های درمانی آن تبلیغات بدون اساس و پایه علمی صورت می گیرد اما به جرئت باید گفت سرطان هرگز و هرگز با هیچ داروی سنتی درمان نمی شود بلکه در موارد بسیاری استفاده از داروی سنتی برای درمان سرطان، بیمار قابل درمان را به بیمار غیرقابل درمان تبدیل کرده است.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان