Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: در شب قدر خواستن‌ها مهم هستند نه خواندن‌ها، در شب قدر باید از فرصت به دست آمده نهایت بهره را برد، دعاها و سوره‌هایی که توصیه شده بخوانیم؛ اما مهم تر از همه نوع خواستن حاجات از خداوند متعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا کاظم لو در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: شب قدر برابر با هزار ماه یعنی بیش از ۸۰ سال از عمر بشر است؛ بدین جهت این شب به لحاظ عبادت برای انسان مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا عبادت و رازو نیاز در این شب برابر با بیش از ۸۰ سال از زندگی انسان است.


وی افزود: نزول قرآن به دو شکل تدریجی و دفعی صورت گرفته است، در نزول تدریجی آیات بر حسب مناسبت‌های مختلف و با توجه به شرایط زمانی خاص در طول ۲۳ سال پیامبری رسول اکرم (ص) نازل شده اما در نزول دفعی و در شب قدر همه آیات به یکباره بر قلب پیامبر نازل شده است.

این کارشناس دینی اذعان کرد: از آنجایی که تقدیر و سرنوشت سالانه مردم در این شب ثبت و ضبط می‌شود از این شب به عنوان شب قدر یاد شده است. 

وی عنوان کرد: در شب‌های اِحیا مقدرات هر انسانی از جانب پرودگار عالم البته با خواست، خواهش و زمینه سازی‌های خود فرد معین می‌شود.

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: بسیاری از انسان‌ها بخش زیادی از عمر خود را برای رسیدن به امور کم اهمیت مادی و دنیوی خویش صرف کرده و برای محقق شدن آن برنامه ریزی می‌کنند، حال با توجه به ارزش و اهمیت چنین شبی باید عنایت ویژه ای نسبت به آن داشت.

وی گفت: تعیین سرنوشت انسان در چنین شبی دلالت بر اجباری بودن این امر نیست؛ زیرا ممکن است فردی در آن شب تقدیر خوبی برایش مقدر شود اما در طول سال با ارتکاب اعمال نادرست سرنوشتش به بدی تغییر کند و یا فرد در چنین شبی محروم بماند اما در طول سال با انجام اعمال پسندیده مشمول فیض و رحمت خدا شده، سرنوشت خوبی برای وی رقم بخورد.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: اگر متوجه شوید که پارکی وجود دارد که همه خوبان قرار است در آن جمع شوند، چه می‌کنید؟ بدون شک شما نیز تلاش می‌کنید حتی برای لحظاتی کوتاه در آن مکان حاضر شوید، در چنین شبی بهترین و کامل ترین کتاب خدا نازل شده، از طرفی ملائکه رحمت به زمین فرود می‌آیند. 

وی اضافه کرد: به عبارتی گوئی خداوند متعال منتظر رسیدن چنین شبی بود تا بهترین و کامل ترین کتابش را بر پیامبر(ص) نازل کند.

کاظم لو بییان کرد: در شب قدر بزرگترین خطری که انسان را تهدید می‌کند، یعنی شیطان، در زنجیر است؛ لذا براساس آیه "سلام هی حتی مطلع الفجر" چنین شبی توام با سلامتی و آرامش است.

اعمال ما به امام زمان (عج) تقدیم می‌شود
وی ادامه داد: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده که این از لطف خداوند متعال بر امت من بوده و احدی از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده اند.

این کارشناس دینی درباره بهترین درخواست مومنان در شب قدر، عنوان کرد: هرکس به اندازه توان و ظرفیت وجودی خویش از خداوند خواهشی دارد؛ اما بهترین دعا در این شب، ذکری است که مسلمانان به هنگام قنوت بر زبان می‌آورند و از خداوند آنچه را طلب می‌کنند که به خیر و صلاح آنان است.

وی افزود: ما انسان‌ها به درستی از صلاح و مصلحت خویش آگاه نیستیم؛ چه بسا به کاری اصرار بورزیم که خیر ما را در بر نداشته باشد.

این کارشناس مذهبی گفت: اهل بیت(ع) نیز نسبت به شب زنده داری در شب‌ قدر اهتمام ویژه ای داشتند؛ به طوری که در روایات آمده است فاطمه زهرا (س) بعدازظهر روزی که شب آن، قدر بود به فرزندان خود می‌گفت استراحت کنند تا شب بیدار بمانند.

وی تصریح کرد: در شب قدر خواستن‌ها مهم هستند نه خواندن‌ها، در شب قدر باید از فرصت به دست آمده نهایت بهره را برد، دعاها و سوره‌هایی که توصیه شده بخوانیم؛ اما مهم تر از همه نوع خواستن حاجات از خداوند متعال است.

کاظم لو اذعان کرد: در روایات آمده است که اعمال ما به امام زمان (عج) تقدیم می‌شود و حضرت واسطه فیض است؛ زیرا ما آنقدر رشد نکرده ایم که بی واسطه فیض و رحمت خدا را دریافت کنیم، از طرفی با طلب خیر ایشان مشمول برکات فراوانی خواهیم شد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند مرگ و حیات ما برای شما مایه خیر است؛ زیرا در زمان حیات ما خداوند کسی را عذاب نمی‌کند و برای شما طلب استغفار و آمرزش خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین اعلام کرد: معتقدم برای چنین شبی بهتر است از قبل برنامه ریزی کرد تا بتوان بهره کافی از آن برد، بدین منظور باید بخشی از زمان خود را به دعا و موعظه اختصاص دهیم و با حال خوب و حضور قلب دعا کنیم.

وی تاکید کرد: عظمت شب قدر به مخفی بودن آن است، زیرا انسان را به تکاپو واداشته، روح تحرک به وی می‌بخشد؛ لذا احیاء و شب زنده داری در چنین شب‌هایی حتی اگر شب قدر نباشد، موجب جاری شدن رحمت خدا بر وی می‌شود. 

کاظم لو در پایان عنوان کرد: بسیاری از علما معتقدند مخفی بودن شب قدر به این دلیل است تا مردم به همه این شب‌ها اهمیت دهند، همانگونه که خداوند رضایت خود را در انواع طاعات پنهان کرده تا مردم به همه طاعات روی آورند، غضبش را در میان معاصی پنهان کرده تا از همه معصیت‌ها بپرهیزند، دوستان خود را در میان مردم مخفی کرده تا یکدیکر را احترام گذارند، اجابت‌ها را در میان دعاها مخفی کرده تا به همه دعاها رو آورند و اسم اعظم خود را در میان اسماء مخفی نموده تا همه اسماء را گرامی و بزرگ بدارند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل با(ع) با تبریک روز معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری ،تعلیم و تربیت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود:شهید مطهری چهره درخشان تاریخ فرهنگ و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام درویش همچنین باتبریک هفته عقیدتی سیاسی سپاه ،سپاهیان را متولیان عزت و عظمت پیشرفت در کشور عنوان کرد و افزود :امروز ما سپاهیان افسران خط مقدم جهاد تبیین هستیم و باید با تلاش مضاعف در کنار کار وابسته به خود ،طرح نور نیروی انتظامی را حمایت کنیم.

مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهمترین رسالت سپاه را تلاش برای ارتباط بیشتر با نسل جوان در قالب راهیان پیشرفت ،روشنگری جهاد تبیین در پایگاه مقاومت عنوان کرد وافزود:دستاورد بزرگ عملیات وعده صادق به رخ کشیدن اقتدار و عظمت نظام انقلاب اسلامی بود و نشان داد که ایران در دفاع از امنیت ملی و مردم با هیچ کس شوخی ندارد . 

 در ادامه از فرماندهان مسوولان و مربیان برتر سپاه استان تجلیل شد

دیگر خبرها

  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد