Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@12:38:39 GMT

شالوده انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 42 نهاده شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۹۳۸۷۴

شالوده انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 42 نهاده شد

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شالوده انقلاب اسلامی به صورت دقیق و عمیق در قیام 15 خرداد سال 42 نهاده شد، عنوان کرد: از سال 42 تا سال 57 که مدت 15 سال طول هست نهضت انقلاب اسلامی دوران رشد و کمال خود را طی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امام جمعه بهاباد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به علت قیام 15 خرداد در سال 42 گفت: آنچه که از نوشته‌های امام(ره) برمی‌آید این است که اگر بخواهیم بر ضد استعمار قیام کنیم راهی نداریم جز اینکه تشکیلات راه بیندازیم و نمی‌شود دست اجانب و استعماگران را از تسلط فرهنگی سیاسی اجتماعی و اقتصادی بر کشورهای اسلامی جز با تشکیل حکومت کوتاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: امام خمینی(ره)به همین دلیل شش فتوا را که در کتاب تحریرالوسیله بعد از جریان تبعید به ترکیه نوشتند به این امر در حوزه دفاع در تهدید اختصاص دادند که به هیج وجه سلطه سیاسی فرهنگی اقتصادی و ... نه تنها بر کشور ایران و بلکه بر همه ملل اسلامی قابل پذیرش نیست و بر همه فقها مراجع و مردم به هر راهی تحقق این امر واجب است و این نوع نگرش از عمق ژرفای وجود معنوی و اسلام شناسی عمیق ایشان که از آن به اسلام ناب محمدی نام برده می‌شود نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی درکشور ما طرح اصل چهار ترومن مطرح شد که کشورهای تحت نفوذ و حوزه استعماری امریکا باید تحولاتی را به خاطر یک سری منافع امریکا و به خاطر اینکه بازار فروش برای کالاهای خود پیدا کنند و دیگر سلطه‌گری هایشان به وجود بیاورند این اصلاحات در ایران در قالب چند اصل بیان شد که از جمله آنها لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و لایحه انتخابات و ... بود که قیام 15 خرداد 42 در جریان این دسیسه استعمار که به دست حکومت شاه ایجاد می‌شد اتفاق افتاد.

ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: اعتراضاتی که دردپی دسیسه استعماگران ایجاد شد منجر به دستگیری امام خمینی(ره) در شب 15 خرداد شد و مردم مناطق مختلف از جمله قم؛ تهران، ورامین و ... در روز 15 خرداد به پا خاستند و برای آزادی امام(ره) دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند، که منجر به دستگیری، اعدام، شهید شدن تعداد کثیری از مردم شد و همچنین تمام علما به خصوص در ایران و عراق با اطلاعیه‌ها و تلگراف‌هایی به دستگیری امام(ره) اعتراض کردند و سرانجام بر اثر فشارهای زیاد امام خمینی(ره) آزاد شد.

وی با بیان اینکه شالوده انقلاب اسلامی به صورت دقیق و عمیق در  قیام 15 خرداد سال 42 نهاده شد، عنوان کرد: از سال 42 تا سال 57 که مدت 15 سال طول هست نهضت انقلاب اسلامی دوران رشد و کمال خود را طی کرد و سرانجام در سال 57 انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی خود رسید و شکوفا شد و این حرکت عظیم به سرانجام رسید.

امام جمعه بهاباد ادامه داد: در این مدت 15 سال بسیاری از بزرگان که اکنون از دنیا رفته‌اند و همچنین مقام معظم رهبری بسیار فعال بودند که منجر به زندانی شدن، شکنجه شدن، تحت نظر بودن و ممنوع المنبر بودن آنها شد و به نوعی هر ترفندی از سوی استعمار به کار گرفته شد تا نهضت انقلاب اسلامی پا نگیرد و در واقع نهضت انقلاب اسلامی به قیمت بسیار سنگینی به سرانجام رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مترو تهران اعلام کرد: یکی از اولویت‌های برنامه فعالیت‌های اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ احداث، توسعه و تکمیل پایانه‌ها و پارکینگ‌های شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی است؛ مأموریت مهمی که نه تنها فرآیند تعمیر و نگهداری قطارهای فعال در خطوط هفتگانه را تسهیل می‌سازد بلکه به نوبه خود باعث کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خطوط می‌شود.

در حال حاضر ۶ پایانه و پارکینگ مترویی شامل فتح آباد (خط یک)، صادقیه و دردشت (خط ۲)، شهید کلاهدوز و اکباتان (خط ۴) و گلشهر (خط ۵) در خطوط مختلف شبکه مترو پایتخت فعال هستند که این تعداد پایانه و پارکینگ پاسخگوی نیازهای موجود نیست.

در برنامه سال ۱۴۰۳ شرکت مترو تهران، احداث پایانه‌های آزادگان (خط ۳) و دولت آباد (خط ۶) جزو اولویت‌های فعالیت‌های اجرایی قرار گرفته است؛ البته توسعه و تکمیل دو پایانه شهید کلاهدوز و اکباتان (خط ۴) در قالب فاز دوم این ابنیه حمل و نقلی نیز مدنظر قرار دارد و مطالعات تکمیلی مربوط به آنها در حال انجام است.

در مورد دو پایانه آزادگان و دولت آباد که امسال بیش از گذشته مورد نظر قرار گرفته‌اند، گفتنی است پایانه آزادگان در منتهی الیه جنوب غربی خط ۳ (منطقه ۱۸) و در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار، با طول ریل گذاری ۲۳ کیلومتر طراحی شده است.
پایانه دولت آباد نیز در منتهی الیه خط ۶ با مساحت ۴۴ هکتار، به بزرگترین پایانه مترویی موجود در کشور تبدیل خواهد شد که جهت توقف ۵۸ رام قطار تعریف شده است.

غیر از پایانه‌هایی که به آنها اشاره شد، مذاکرات با وزارت ورزش به منظور تملک اراضی لازم جهت احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی (خط ۷) نیز جریان دارد که در صورت ساخت این پایانه، ظرفیت توقف ۵۰ رام قطار در آن ایجاد خواهد شد.

کد خبر 6100188

دیگر خبرها

  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس