Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - «کرسیدا دیک» رئیس پلیس لندن روز سه‌شنبه طی اظهاراتی در مجلس عوام انگلیس، برای دومین بار اعتراف کرد که سیاست ریاضتی دولت «ترزا می» عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در پایتخت این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، «دیک» که برای ارائه توضیح درباره افزایش آمار جرم و جنایت در لندن در نشست کمیته امور داخلی مجلس عوام حاضرشده بود، اظهار داشت که شناسایی دقیق علت این حادثه کار دشواری است 'اما مجموعه‌ مسائل دست‌به‌دست هم داده تا شاهد افزایش جرم و جنایت و تغییر رفتار جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'
وی با اشاره به اظهارات قبلی خود در مصاحبه با شبکه رادیویی «ال.بی.سی» LBC تأکید کرد که ریاضت اقتصادی دولت «می» منجر به کاهش نیروهای پلیس در سراسر کشور شده و این امر در افزایش جرم و جنایت تأثیر مستقیم داشته است.
رئیس پلیس لندن پیشتر در گفت‌وگو با این شبکه رادیویی گفته بود: انبوهی از مسائل وجود دارد که در تشدید این معضل تأثیرگذار بوده؛ اما کاهش بودجه پلیس طی سال‌های اخیر، نه‌تنها در لندن بلکه در سراسر انگلیس تأثیر بسیار بدی را در پی داشته است.
آمار افزایش جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور ایجاد کرده است.
متروپلیتین پلیس شامگاه دوشنبه اعلام کرد که براثر حمله با چاقو به یک زن و فرزند یک‌ساله‌اش در غرب لندن، حال هر دو قربانی وخیم است. پلیس هنوز عامل این حادثه را دستگیر نکرده و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.
همچنین در ایام تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) گزارش‌های مشابهی از حملات با چاقو در دیگر نقاط پایتخت انگلیس منتشرشده اما تلفاتی را در پی نداشته است.
تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که جرم و جنابت در سراسر انگلیس و ولز در یک سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است. این گزارش مؤید آن است که بیش از 40 هزار فقره حمله با سلاح سرد در سال 2017 به ثبت رسیده است. همچنین 6 هزار و 600 حمله مسلحانه صورت گرفته که این میزان با افزایش 11 درصدی روبرو بوده است .
هرچند دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما دفتر آمار ملی انگلیس می‌گوید که تغییرات یادشده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.
بنابراین گزارش، آمار قربانیان ناشی از حملات چاقوکشی که به مراکز درمانی انگلیس مراجعه کرده‌اند در این مدت روند مشابهی داشته است.
نشریه ساندی‌تایمز فروردین گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.
«صادق خان» شهردار لندن اخیراً با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بایستی با همکاری یکدیگر تلاش کنیم تا به خشونت‌های بی‌پایان در سراسر کشور خاتمه دهیم. از تمام توانم برای مقابله با این بلای وحشتناک استفاده می‌کنم.
کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور است.
اروپام ** هـ ن *شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انگليس جرم و جنايت رئيس پليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از شاهدان نوشت، پلیس با معترضانی که تخم مرغ و بطری پرتاب می‌کردند، درگیر شد.

پلیس برای متفرق کردن معترضانی که مقابل پارلمان گرجستان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که پلیس از گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان استفاده کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و شماری از معترضان را بازداشت کرد. تاکنون آماری از تعداد بازداشتی‌ها منتشر نشده است.

این لایحه جنجالی، سال گذشته با نام «عامل نفوذ خارجی» پیشنهاد شده بود و بعدا به «شفافیت نفوذ خارجی» تغییر نام یافت. معترضان این لایحه را بازتابی از یک قانون مشابه روسی می‌دانند و در تظاهرات خود شعار می‌دادند: نه به قانون روسی.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «عامل خارجی» یک اصلاح مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سابق است و چنین افرادی خائن یا دشمن کشور شناخته می‌شوند.

اگر این لایحه در پارلمان گرجستان تصویب شود سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند، عامل یا عنصر خارجی شناخته می‌شوند.

معترضان می‌گویند که این لایحه تلاش گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

دیگر خبرها

  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس