Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، کتاب خاطرات مشاور ارشد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا (باراک اوباما) پرده دیگری از رشوه‌دهی خاندان سعودی به مقامات آمریکایی برداشته است.

«بن رودز»، معاون مشار امنیت ملی باراک اوباما به تازگی کتاب خاطرات خود را با عنوان «جهان همان‌گونه که هست» منتشر کرده که در بخشی از آن سفر خود و هیئت آمریکایی به عربستان سعودی در سال ۲۰۰۹ را تشریح کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «بن‌ رودز» مقامات عربستانی در این سفر چندین چمدان پُر از جواهرات به مشاورهای باراک اوباما دادند که ده‌ها هزار دلار ارزش داشتند. وی می‌افزاید:‌ پس از فرود هواپیما ما را به محل اقامت‌مان بردند، هنگامی که در اتاق را باز کردم با با یک چمدان بزرگ پُر از جواهرات روبرو شدم.

بن‌ رودز با اشاره به تک تک جواهرات و هدایایی که در چمدان بوده می‌گوید ارزش آنها ۵ هزار و ۴۰۵ دلار بود و چنین هدایایی نیز به ۱۳ نفر دیگر از اعضای هیئت آمریکا داده شد که نزدیک ۹ هزار دلار ارزش داشتند.

پیش از این، گزارش شده‌ بود که «ملک عبدالله » پادشاه وقت عربستان مجموعه جواهراتی به ارزش ۱۳۲ هزار دلار به «میشل اوباما»همسر باراک اوباما و هدایایی بسیار گران‌قیمت به باراک اوباما و دو دخترش اهداء‌ کرده بود.

در سفر دونالد ترامپ به عربستان در ماه مه سال ۲۰۱۷ نیز «ملک سلمان» پادشاه عربستان یک مدال طلا به وی هدیه داد اما هدایای خاندان سعودی به اعضای خانواده دونالد ترامپ و هئیت همراه تاکنون منتشر نشده است.

مطابق با قوانین آمریکا همه این هدایا در آرشیو ملی آمریکا نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

رشوه‌های خاندان سعودی به اوباما و اطرافیانش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار علی فدوی عصر سه‌شنبه در همایش طلایه‌داران اقتصادی مقاومتی در سمنان افزود: طی ۴۵ سال گذشته بارها بر دشمن خبیث خود پیروز شدیم و دشمنان همچنان دشمنی خود را ادامه می‌دهند.

بنابر روایت ایرنا، وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی تا پای جان ایستادند و دشمن را شکست دادند و بدون شک در جنگ اقتصادی نیز با کار جهادی و انقلابی پیروز خواهیم شد.

به گفته وی قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) برای به سرانجام رسانی نهضت آبرسانی به روستاها عزم جزم دارد.‌

سردار فدوی بیان کرد: مسوولان همراه و مردم‌ متحد استان سمنان در موضوع سازندگی پیشگام کشور هستند.‌

وی اظهار کرد: به اعتراف مقامات آمریکایی طی ۴۵ سال اخیر امریکا هیچ‌پیروزی مقابل ملت ایران نداشته و هر روز بر عظمت و سربلندی ایران اضافه می شود.‌

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت موضوع تمام وقت مردم است، گفت: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که همه بدانند ما در این جبهه پیروز هستیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904054

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • رازهای آشتی ایران و عربستان به روایت الجزیره قطر
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد