Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بازی بین انگلیس و آلمان غربی هشتمین فینال تاریخ جام جهانی بود که در استادیوم ویمبلی و در روز سی ام ژوئیه ۱۹۶۶ و در حضور ۹۶,۹۲۴ نفر برگزار شد.

اختصاصی طرفداری_ فینال جام جهانی در سال ۱۹۶۶ بین انگلیس و آلمان یکی از جذاب ترین و البته بحث بر انگیز ترین بازیهای تاریخ جام جهانی بود.

این بازی همچنین رکورد بینندگان تلویزیونی را با ۳۲/۳۰ میلیون نفر در تاریخ جام های جهانی شکاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انگلیسی ها با برد ۴ بر ۲ برابر آلمان غربی توانستند برای نخستین بار جام ژول ریمه را ببرند و لقب "wingless wonders"را بگیرند.
انگلیس ها به دلیل سیستم تهاجمیشان در این مسابقات معروف شدند.
جف هرست با هت تریکش در این بازی به نخستین بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شد که در فینال هت تریک میکند.

گل سوم انگلیس به آلمان یکی از بحث برانگیز ترین گلهای تاریخ جام های جهانی لقب گرفت که با تصمیم بحث برانگیز گاتفرید دنیست داور وسط و توفیق بهراموف داور خط همراه شد.

در مسیر فینال

هر دو تیم در دور گروهی ۲ برد و ۱ تساوی بدست آوردند و تا فینال هیچ باختی متحمل نشدند انگلیس همچنین تا بازی نیمه نهایی برابر پرتغال گلی دریافت نکرده بود.

شرح بازی

فضای بیرونی ورزشگاه ویمبلی در زمان برگزاری این دیدار

انگلیس توسط الف رمزی هدایت میشد و بابی مور هم کاپیتان تیم بود.
۱۲ دقیقه پس از آغاز بازی ری ویلسون ارسال سگفرید هلد را قطع کرد و بعد از آن اشتباه او باعث شد تا توپ دست هلموت هالر بیفتد و ضربه هالر با گذشتن از جکی چارلتون و دروازه بان تیم گوردون بنکس وارد دروازه شد.

در دقیقه ۱۹ ولفگانگ اووِراس یک ضربه آزاد به انگلیسی ها داد بابی مور توپ را مستقیم به محوطه جریمه آلمان فرستاد و جف هرست با یک ضربه سر کار را به تساوی کشاند.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید تا اینکه در دقیقه ۷۷ انگلیس یک کرنر بدست آورد. آلن بال توپ را به جف هرست سپرد. ابتدا شوت جف هرست به گل تبدیل نشد تا در ادامه این مارتین پترس باشد که انگلیس ها را در آستانه فتح جام ملقب به ژول ریمه قرار دهد.

خوشحالی مارتین پترس و جف هرست در پایان بازی

در دقایق پایانی آلمان تمام تلاشش برای به ثمر رساندن گل تساوی را می کرد. در دقیقه ۸۹ داور خطای جک چارلتون بر روی اووه زیلر را گرفت تا یک ضربه آزاد برای ژرمن ها به دست بیاید.
لوتار امرایش ضربه آزاد را زد پس فعل و انفعالات فراوان ضربه ولفگانگ وبر در فاصله ۶ یاردی دروازه انگلیس به گل تبدیل شد تا حالا و با این تساوی، بازی به وقت های اضافه برود.
انگلیسی ها روی این صحنه معتقد بودند که توپ به آرنج اشنلینگر برخورد داشته است. بعد ها و در مصاحبه ای که اشنلینگر در سال ۲۰۰۲ انجام داد این مسئله را تایید کرد.

انگلیس در وقت های اضافه موقعیت های زیادی را روی دروازه آلمان ایجاد کرد.
در پنجمین دقیقه از وقت های اضافه بابی چارلتون موقعیت خوبی را از دست داد.  در دقیقه یازدهم وقت های اضافه ضربه جف هرست ابتدا به تیر بالای دروازه برخورد کرد و پس از برخورد با زمین از دروازه خارج شد. پس از این، گاتفرید دنیست که در موقعیت مناسبی قرار نداشت تصمیم گرفت تا با داور خط یعنی توفیق بهراموفِ اهل آذربایجانِ شوروی صحبت کند.

شوت هرست پس از برخورد به تیر دروازه روی خط فرود می آید

بهراموف تصمیم بحث برانگیزی گرفت و با ارتباط غیر کلامی با دنیست (به دلیل اینکه آن دو هیچ زبان مشترکی نداشتند!)  گل به سود تیم میزبان را درست اعلام کرد.
پس از این تصمیم تمامی بینندگان تلویزیونی و حضار داخل ورزشگاه به این بحث پرداختند که این توپ آیا گل بوده است یا خیر).

به گفته "راجر هانت" داور در مکان مناسبی قرار داشته و دید خوبی نسبت به توپ داشته است. نزدیک ترین بازیکن انگلیسی به این صحنه ادعا داشت که این توپ گل شده است.
با این حال بازبینی های صورت گرفته با آهسته کردن صحنه گل، نشان از گل نشدن توپ و نیاز حداقل ۲/۵ تا ۶ سانتی برای گذشتن کامل از خط دروازه میدهد(این تحقیقات توسط دونکان جیلیس در ایمپریال کالج لندن و همچنین توسط ایان رید و آندره زیسرمن در دانشگاه آکسفورد صورت گرفته است).

برخی از آلمانی ها اما بر این معتقد بودند که کمک داور اهل شوروی به عمد و بدلیل باخت کشورش به آلمان غربی در نیمه نهایی این گل را به سود انگلیس ها گرفته است.
بهراموف اما بعد ها اظهار داشت که او اشتباها تصور کرده هنگامیکه توپ به تیر دروازه برخورد میکند، به تور دروازه برخورد کرده و دیگر صحنه رسیدن توپ به زمین نمیبیند و دقت لازم را نمیکند و از طرفی داور سوییسی یعنی گاتفرید دنیست هم به هیچ وجه دید مناسبی نسبت به این صحنه نداشته است(البته یک مصاحبه ساختگی هم در این باره وجود داشته است که هنگامیکه دلیل گرفتن این گل را از بهراموف میپرسند او تنها از یک کلمه استفاده میکند و آن هم "استالینگراد" است، منتهی هیچ مدرکی برای اثبات این مصاحبه وجود ندارد.

کتاب دقیقه به دقیقه از جاناتان مایو که به بررسی موشکافانه این بازی تاریخی پرداخته

در فاصله یک دقیقه به پایان بازی و در حالیکه آلمان ها تمام مدافعان خود را برای گلزنی دوباره در دقیقه آخر به جلو کشیده بودند، بابی مور توپ گیری میکند و پاسی بلند جف هرست را در موقعیتی مناسب قرار می دهد، این ستاره انگلیسی هم توپ را وارد دروازه می کند تا عملا کار آلمان ها در جام جهانی ۶۶ به پایان برسد. بعد ها خود هرست اذعان میکند که شوت دقایق پایانی او برای اتلاف وقت و فرستادن توپ میان تماشاگران بوده اما توپ وارد دروازه می شود!

گل چهارم هرست یکی از به یادماندنی ترین گزارش های تاریخ شبکه BBC را رقم زد، کنت ولستنهوم اینگونه به این گل و اتفاقات پیش از آن واکنش نشان میدهد:

 

And here comes Hurst. He's got... some people are on the pitch, they think it's all over. It's now. It's four

یکی از توپ های مسابقه فینال در حال حاضر در موزه ملی منچستر قرار دارد.

ملکه الیزابت دوم جام ژول ریمه را به کاپیتان بابی مور می‌دهد

اهدای مدال در سال ۲۰۰۹ و ادعای آلمانی بودن هرست

در دهم ژوئن سال ۲۰۰۹ به بازیکنان انگلیسی که مدال های فینال خود را دریافت نکرده بودند، مدال اهدا شد. دلیل این اتفاق هم این بود که در بین سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۴ فیفا تنها به ۱۱ بازیکن درون زمین مدال قهرمانی میداده است!

چند روز قبل اسکای طی خبری اعلام داشت که احتمال آلمانی بودن جف هرست وجود دارد و به همین دلیل جواب آزمایش دی ان ای او طی روزهای آتی اعلام می شود.

 

تقدیم به ری ویلکینسون یکی از ۱۱ ستاره تیم رویایی انگلیس که به تازگی در گذشته است

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوونتوس 0-0 میلان: روسونری دو دستی به نایب قهرمانی چسبید

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس در بازی هفته سی و چهارم سری A از میلان میزبانی کرد و به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. در این بازی اگر واکنش‌های مارکو اسپورتیه‌‌لو نبود، یوونتوس حداقل 3 گل به ثمر می‌رساند.

ویدئو: 331234

یووه که در بازی رفت موفق شده بود میلان را در ماه اکتبر با نتیجه 1-0 از پیش رو بردارد، انگیزه زیادی داشت تا مقابل هوادارانش در ورزشگاه آلیانز این بازی را هم به سود خود تمام کند.

از این رو بازی با فشار تیم میزبان روی دروازه میلان آغاز شد و آن‌ها خیلی خوب با پرس از جلو شانس‌های خوبی در دقایق ابتدایی ایجاد کردند اما به ضربه دقیق ختم نمی‌‌شد.

فشار یوونتوس اگرچه منجر به ضربات خطرناک یا شوت داخل چارچوب نمی‌شد اما در مقابل توپ را بیشتر در میانه میدان و در زمین میلان حفظ می‌کرد به طوریکه تا دقیقه 20 میلان هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف نداشت.

در دقیقه 23 یکی دیگر از موقعیت‌های یوونتوس شکل گرفت که ضربه الساندرو کامبیاسو در نزدیکی محوطه جریمه با فاصله از کنار دروازه بیرون رفت. اولین شوت میلان در دقیقه 26 توسط رافائل لیائو ثبت شد اما به هیچ وجه خطرناک نبود و با فاصله زیاد به بیرون رفت.

خطرناک‌ترین موقعیت میلان بالاخره دقیقه 29 شکل گرفت که روی ارسال کرنر، ضربه سر اولیویه ژیرو با فاصله بسیار کم از دروازه راهی بیرون شد.

بازی تا اواسط نیمه اول توسط هر دو تیم بسیار متعادل دنبال می‌شد چراکه یووه فقط 53 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشت. دو تیم ظاهراً علاقه زیادی به تساوی در نیمه اول داشتند چراکه هرچه به پایان نیمه اول نزدیک می‌شدند، فشار حملات کمتر می‌شد.

جدی‌ترین موقعیت در نیمه اول در دقیقه 45+2 شکل گرفت که مارکو اسپورتیه‌لو موفق شد ضربه ایستگاهی خطرناک دوشان ولاهوویچ از نزدیکی قوس محوطه جریمه را با شیرجه به موقع دفع کند.

شبیه به شروع نیمه اول، یوونتوس بازی را با کنترل در نیمه دوم شروع کرد و راه‌های نفوذ را بسته بود تا میلان را از دروازه‌اش دور نگه دارد.

در دقیقه 50 واکنش دیدنی اسپورتیه‌لو میلان را نجات داد. این دروازه‌بان ابتدا موفق شد ضربه خطرناک دنیلو را مهار کند و سپس روی ریباند ضربه فیلیپ کاستیچ را هم به سرعت دور کرد.

میلان در نیمه دوم هم نتوانست فرصت چندانی روی دروازه یووه ایجاد کند. اولین موقعیت جدی آن‌ها در دقیقه 65 شکل گرفت که ضربه خطرناک روبن لوفتوس-چیک از نزدیکی تیرک عمودی به بیرون رفت.

اسپورتیه‌لو که یکی از شب‌های فراموش نشدنی خود را در ترکیب میلان سپری می‌کرد در دقیقه 74 فرصت جدی گلزنی یوونتوس را مهار کرد. این دروازه‌بان ضربه سر خطرناک آرکادیوش میلیک روی ارسال فدریکو کیه‌زا را به موقع دفع کرد.

میلان در نیمه دوم کمی بهتر از ابتدای بازی، به سمت دروازه یووه حرکت می‌کرد اما موقعیتی ایجاد نمی‌کرد. در دقیقه 87 اسپورتیه‌لو یک بار دیگر فرشته نجات تیمش شد. او با خروج از دروازه نگذاشت وستون مک کنی با ضربه سر دروازه‌اش را تهدید کند، آدرین رابیو روی ریباند توپ را به سمت دروازه فرستاد که مالیک تیاو آن را از روی خط دروازه میلان دفع کرد.

بالاخره این بازی که چندان هم جذاب نبود با تساوی بدون گل به پایان رسید تا یوونتوس فرصت نزدیک شدن به میلان را از دست بدهد. میلان رده دومی با این تساوی 70 امتیازی شد و یووه هم با 65 امتیاز در رده سوم است.

دیگر خبرها

  • غرش آرسنال در 11 دقیقه: تیمی شایسته قهرمانی!‏
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • یوونتوس 0-0 میلان: روسونری دو دستی به نایب قهرمانی چسبید
  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • تیم ملی فوتسال ایران راهی فینال شد/ پیروزی سخت در ضربات پنالتی
  • صعود به فینال آسیا با دردسری به نام ازبکستان | خودمان کارمان را سخت کردیم!
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود