Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يگان موشکي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن، موشک بالستيک دوربردي به بندر نفتي ينبع در عربستان شليک کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، پايگاه اينترنتي خبري يمني پرس به نقل از يک منبع نظامي اعلام کرد موشک بالستيک دوربردي که يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن به بندر نفتي ينبع در عربستان شليک کرد با دقت بالا به هدف خود اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يمني پرس به نقل از اين منبع نظامي افزود انفجارهاي مهيب ناشي از شليک اين موشک شهر نفتي ينبع را به لرزه در آورد و موشک بالستيک شليک شده از نوع برکان اچ -2 بود.
 در همين حال نيروهاي مشترک يمني نقاط تجمع نظاميان ارتش سعودي را در پايگاه الصلة در استان جنوبي نجران با موشک کاتيوشا هدف قرار دادند. براثر اين حملات شماري از اين نظاميان کشته و زخمي شدند.
شبکه تلويزيوني المسيره نيز گزارش داد ؛ هفت خودروي نظامي مزدوران در درگيري هاي منطقه مهاشمه در شهرستان مرزي خب و الشعف در استان جوف يمن منهدم شد.
در حالي که فعالان سعودي چندين کليپ و نوار ويدئويي را از لحظه اصابت يک فروند موشک بالستيک يمن به هدف در بندر نفتي ينبع در غرب عربستان در شبکه هاي اجتماعي به خصوص در توئيتر دست به دست و در سطحي گسترده منتشر کردند، روزنامه سعودي سبق مدعي شد سامانه پدافند هوايي عربستان توانست اين موشک بالستيک را رهگيري و منهدم کند.

شکست مفتضحانه ائتلاف سعودي در الحديده
ارتش و کميته هاي مردمي يمن تعدادي پايگاه راهبردي و مزرعه را در منطقه الجبيله در جنوب ناحيه التحيتا در استان الحديده در غرب يمن تحت کنترل خود درآورد و خسارت هاي سنگيني بر دشمن متجاوز تحميل کرد.
اخبار منتشر شده از الحديده و جبهه ساحل غربي يمن حاکي از دروغ پردازي و دروغ گويي رسانه هاي سعودي مبني بر پيشروي شبه نظاميان وابسته به عدب ربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن در جبهه الحديده و ساحل غربي است.
عناصر و مزدوران مسلح وابسته به ائتلاف سعودي – آمريکايي متحمل شکست هاي مستمر سنگيني در الحديده و جبهه ساحل غربي شده اند و تاکنون ده ها نفر از آنان به هلاکت رسيده اند.
يک منبع مسئول در وزارت دفاع يمن اعلام کرد ارتش و کميته هاي مردمي عمليات هجومي گسترده اي را عليه شبه نظاميان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودي انجام دادند و پيروزي هاي بزرگي کسب کردند و کنترل چندين پايگاه راهبردي و مزرعه را به دست گرفتند. مزدوران سعودي در جريان عمليات گسترده مبارزان يمني متحمل تلفات جاني و خسارت هاي مادي سنگيني شدند.
علاوه بر آن يگان پهپادي ارتش و کميته هاي مردمي يمن توانست چندين سامانه پدافند هوايي و اتاق فرماندهي و مهندسي مزدوران سعودي را در جبهه ساحل جنوبي پس از کسب اطلاعات دقيق هدف قرار دهد.
يگان هاي ويژه ارتش و کميته هاي مردمي يمن دو روز پيش نيز توانستند با کمک و پشتيباني ساکنان منطقه ساحل غربي و نيروهاي مردمي قبايلي منطقه الطائف در جنوب الدريهمي و مزارع پيرامون آن را از لوث وجود مزدوران سعودي پاکسازي کنند.
در جريان اين حمله ده ها نفر از مزدوران سعودي کشته يا زخمي شدند و مقادير قابل توجهي تسليحات و مهمات از آنان به غنيمت گرفته شد.
منابع آگاه اعلام کردند پشتيباني هوايي ائتلاف متجاوز به يمن براي نجات مزدوران سعودي و پايگاه هايي که در آن مستقر بودند ناکام ماند و اين ائتلاف بيش از 15 بار براي پشتيباني و حمايت از مزدوران وابسته به خود حمله هوايي انجام داد ولي ناموفق بود.
همچنين مبارزان يمني وابسته به ارتش و کميته هاي مردمي عمليات تاکتيکي و ويژه اي را عليه مواضع دشمن متجاوز در شرق منطقه الجاح انجام داد که بر اثر آن شماري از مزدوران سعودي کشته شدند و شماري ديگر تسليم شدند.
يک منبع نظامي اعلام کرد عمليات نظامي در ساحل غربي با سرعت و روند خوبي و بر اساس برنامه هاي ترسيم شده و راهبرد به تحليل بردن نيروي دشمن و جنگ فرسايشي به پيش مي رود.
شبکه تلويزيوني المسيره تصاوير مختلفي را از موفقيت هاي نيروهاي مشترک يمن در مقابله با نيروهاي مزدور عربستان در جبهه ساحل غربي پخش کرد.
در ويدئوي پخش شده اجساد کشته شدگان و انهدام تجهيزات جنگي مزدوران به عنوان سندي از موفقيت نيروهاي مشترک يمني به تصوير کشيده شد.

تلفات متجاوزان و مزدوران سعودي در ساحل غربي يمن
طي سه روز 740 متجاوز و مزدور در ساحل غربي يمن کشته يا زخمي شده اند.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني المسيره ؛ در عمليات قهرمانانه ارتش و کميته هاي مردمي يمن طي سه روز گذشته 418 تن از متجاوزان و مزدوران به هلاکت رسيده و 322 تن ديگر زخمي شده اند. حال بسياري از زخمي ها وخيم گزارش شده است.
خبرگزاري سبأ هم نوشت: آماري که از کشته و زخمي شدگان ارائه مي شود فقط مربوط به گزارش هاي بيمارستاني در المخاء و عدن است به طوري که تاکنون 184 جسد و 120 زخمي که حال آنها وخيم بوده است به بيمارستان المخاء رسيده اند.
در همين حال خبرها از کوتاهي متجاوزان در رسيدگي به زخمي ها و جمع آوري اجساد حکايت دارد. علاوه بر اين ميان مزدوران تبعيض وجود دارد به گونه اي که عده اي از آنها فقط در بيمارستان صحرايي درمان مي شوند و عده اي ديگر به بيمارستانهاي جنوب يمن اعزام شده اند.

استقرار نيروهاي ويژه آمريکا در يمن
يک مسئول پنتاگون اذعان کرد: آمريکا در يمن نيروي ويژه مستقر کرده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني المسيره ؛ يک مسئول در وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، اعلام کرد که آمريکا در يمن داراي نيروهاي ويژه است و اين نيروها از ائتلاف سعودي حمايت مي کنند. اين فرد از نام بردن محل استقرار اين نيروها امتناع کرد.
اين مسئول آمريکايي که خواست نامش فاش نشود مشخص نکرد که آيا نيروهاي ويژه آمريکايي در حمله به الحديده شرکت خواهند داشت يا خير.

جنگ در يمن به بن بست رسيده است
روزنامه البناء چاپ لبنان نوشت حمله به حديده با شکست مواجه شده و جنگ در يمن به بن بست رسيده است.
اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود نوشت با وجود گذشت چهل ماه از جنگ فراگير براي تخريب کورکورانه يمن و کشتار جمعي مردم آن با مشارکت عربستان و امارات و اسرائيل و آمريکا و بسيج توانايي هاي مالي و اطلاعاتي و نظامي عظيم با هدف پايان دادن به نيروي مقاومت به نمايندگي انصارالله، اين جنگ به بن بست رسيده است.
حمله جديدي که براي آن در رسانه ها تبليغات گسترده انجام گرفت و مقدمات و امکانات زيادي در آن به کار رفت بندر الحديده را به عنوان تنها گذرگاه دريايي صنعا هدف قرار داد هرچند اين بندر تحت محاصره شديد دريايي است.
اين حمله در نخستين مراحل موفقيت هايي به دست آورد اما به سرعت با پيچيدگي ها و موانعي مواجه شد چنان که سخنگوي نيروهاي سعودي روز پنجشنبه را به عنوان روز پاياني عمليات اعلام کرد.

احتمال وقوع فاجعه انساني در استان الحديده
 استفان دوژاريک سخنگوي دبيرکل سازمان ملل گفت «ما درباره وقوع فاجعه انساني و پيامدهاي خطرناک درگيري هاي شديد در استان الحديده که از دو هفته پيش آغاز شده است، هشدار مي دهيم.»
به گزارش خبرگزاري آناتولي؛ دوژاريک افزود‌ «هر روز درباره بحران انساني خطرناک در يمن هشدار مي دهيم و بار ديگر تاکيد مي کنيم اگر درگيري هاي فعلي در اطراف شهر الحديده ادامه يابد فاجعه انساني در يمن رخ خواهد داد و اين درگيري ها پيامدهاي بسيار خطرناکي براي مردم يمن خواهد داشت.»
استفان دوژاريک تاکيد کرد مارتين گريفيتس فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن هم اکنون در صنعا به سر مي برد و محور اصلي گفتگوهاي او با مقامات انصار الله درباره تحولات استان الحديده است.

شرط رئيس شوراي عالي سياسي يمن براي انجام مذاکرات
رئيس شوراي عالي سياسي يمن گفت: در هرگونه سندي که در ميز مذاکرات (آينده) ارائه مي شود بايد بر عاري سازي و تخليه يمن از حضور خارجي ها تاکيد شود.
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين؛ مهدي المشاط رئيس شوراي عالي سياسي يمن با مارتين گريفيتس فرستاده سازمان ملل متحد در امور يمن ديدار کرد.
المشاط در اين ديدار گفت: ائتلاف متجاوز به يمن به رغم به شهادت رساندن صالح الصماد و ارتکاب جنايات زياد در حق شهروندان غير نظامي يمن در توقف حملاتش جدي نيست.
وي خطاب به گريفيتس افزود اميدوارم نتيجه اين سفر و ديدار بازگشايي فرودگاه بين المللي صنعا و پرداخت حقوق کارکنان يمني باشد. هزاران بيمار و زخمي بين دو گزينه مرگ يا ربوده شدن در مسير قرار دارند. همان گونه که دست ما روي ماشه براي دفاع از مردم و ميهن و کشور است در همين حال دست خود را به سوي صلح دراز مي کنيم. سازمان ملل متحد بايد به مسئوليت خود در قبال مردم يمن و تلاش براي کاهش درد و رنج آنان اقدام کند.
رئيس شوراي عالي سياسي يمن گفت برخي تلاش مي کنند امنيت و ثبات يمن را مخدوش کنند و آن را به بازي بگيرند در صورتي که احترام به يمن و امنيت و استقلال اين کشور ضروري است. اين کشور هيچگاه منشاء تهديدي براي کشورهاي ديگر نبوده است و کشورهاي متجاوز ريشه شر و شرارت هستند.
وي افزود در هرگونه سندي که در ميز مذاکرات (آينده) ارائه مي شود بايد بر عاري سازي و تخليه يمن از حضور خارجي ها تاکيد شود.
شبکه تلويزيوني روسيا اليوم نيز گزارش داد، مارتين گريفيتس فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن ضمن بيان اين که نمي توان بحران يمن را از طريق نظامي حل کرد گفت به زودي طرح هاي اقدام براي حل و فصل سياسي بحران يمن تدوين خواهد شد.
برخي منابع رسانه اي اعلام کردند فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن تأکيد کرد در سطح منطقه اي و بين المللي اين تفاهم وجود دارد که حل بحران يمن کاملا امکان پذير است و فقط از طريق سياسي خواهد بود.
از سوي ديگر، محمدعلي الحوثي رئيس کميته عالي انقلاب با انتشار پيامي در توييتر نوشت بايد به اطلاع فرستاده ويژه سازمان ملل به يمن رساند که پرداخت حقوق کارمندان دولتي نخستين گامي است که بايد به آن رسيدگي کند. در صورت پرداخت نشدن حقوق کارمندان، مانند فرستاده هاي گذشته سازمان ملل با وي رفتار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی