Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:09:05 GMT

ميدل‌ايست‌آي: اسرائيل تحريم جهاني شود

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۹۵۳۳۲

ميدل‌ايست‌آي: اسرائيل تحريم جهاني شود

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- «حيدر عيد» استاد دانشگاه الاقصي، محاصره غزه را اقدامي قرون وسطايي دانسته و خواستار تحريم بين‌المللي رژيم صهيونيستي شده است تا اين رژيم مجبور شود به قوانين بين‌المللي احترام بگذارد.
«حيدر عيد» استاد دانشگاه الاقصي تحليلگر امور فلسطين در مقاله‌اي براي پايگاه تحليلي ميدل‌ايست‌آي به تشديد جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان پرداخته و اين سوال را مطرح کرده است با توجه به اين جنايات فاحش، چرا جامعه بين‌المللي حاضر به مجازات رژيم آپارتايد اسرائيل نيست؟
در اين مقاله آمده است؛ از آغاز برگزاري «راهپيمايي بزرگ بازگشت» در 30 مارس امسال، حدود 120 فلسطيني کشته و بيش از 13 هزار فلسطيني ديگر زخمي شده‌اند که تعداد زيادي از آنان کودک بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود يک سوم زخمي شدگان نيز با شليک مستقيم گلوله جنگي توسط تک تيراندازان اسرائيلي دچار جراحت شده‌اند.
آخرين قرباني خشونت‌هاي اسرائيل، «رزان النجار» نام دارد؛ پرستاري 21 ساله که توسط تک تيرانداز اسرائيلي که در خندقي در آنسوي حصار مرزي کمين کرده بود، شهيد شد.
رزان در حالي که در تلاش بود تا زندگي يک معترض فلسطيني را نجات دهد، هدف گلوله قرار گرفت.
همه فلسطيني‌هاي غزه مي‌دانند که سربازان اسرائيلي از قبل قصد کشتن اين پرستار را داشتند، زيرا سخنگوي ارتش اسرائيل در 30 مارس در پيامي توييتري به وضوح اعلام کرده بود شليک‌هاي سربازان اسرائيلي، دقيق و حساب ‌شده هستند و آنها مي‌دانند که هر گلوله به کجا اصابت خواهد کرد.
اهميت اين موضوع و هراسي که ارتش اسرائيل در دل ساکنان غزه ايجاد مي‌کند بايد مورد توجه قرار گيرد.
نيروهاي اسرائيلي فقط در حملات 50 روزه خود به غزه در سال 2014 حدود 12 هزار فلسطيني را زخمي کردند.
به نظر مي‌رسد رژيم آپارتايد اسرائيل قصد دارد مشکل جمعيت مازاد فلسطيني‌هاي بومي غزه را با حذف بيشتر آنها حل کند.
به همين دليل است که نيروهاي اسرائيلي معترضان فلسطيني را که در تظاهرات مسالمت‌آميز شرکت مي‌کنند با گلوله جنگي هدف قرار مي‌دهند. اين اقدام ارتش اسرائيل، نقض آشکار قوانين و مقررات بين المللي است.
اسرائيل براي اين حملاتش عليه مبارزان فلسطيني بهانه تراشي مي‌کند.
ارتش اسرائيل مدعي است فلسطيني‌هاي غزه تلاش مي‌کنند تا با عبور از مرز به مناطق تحت کنترل اسرائيل نفوذ کنند، اما اين ادعا با هدف وارونه جلوه دادن واقعيت، مطرح مي‌شود.
فلسطيني‌هاي غزه به مناطق تحت کنترل اسرائيل نفوذ نمي‌کنند. آنها افرادي هستند که زندگي خود را تحت اشغال مي‌گذرانند و در محاصره‌اي قرون وسطايي قرار دارند که بي‌سابقه است.
وضعيت غزه به گونه‌اي شده است که «زيد رعد الحسين»، کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد در توصيف آن از عبارت «زاغه‌اي مسموم» استفاده کرده است.
شعار اصلي «راهپيمايي بزرگ بازگشت» اين است؛ "مي‌خواهم به خانه‌ام برگردم."
هفتاد درصد فلسطينيان ساکن نوار غزه را آوارگاني تشکيل مي‌دهند که خانه‌هايشان در مناطق تحت کنترل و اشغال اسرائيل بوده است.
تمام تلاش‌ها براي اثبات اينکه حماس در پشت اعتراضات اخير غزه بوده، آلوده به نژادپرستي است.
اعتراضات آوارگان فلسطيني براي بازگشت به خانه هايشان در واقع مبارزات جامعه مدني است.
صرفا حرف زدن در مورد سرکوب و ستمي که اسرائيل بر فلسطينيان اعمال مي کند، مطلقا هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت، زيرا اين اعتراضات در حالي صورت مي‌گيرد که قطعنامه 194 سازمان ملل متحد اجرا نمي‌شود و فلسطينيان در زنداني به نام غزه، محصور هستند.
در اين قطعنامه که در تاريخ 11 دسامبر 1948 به تصويب مجمع عمومي سازمان رسيده آمده است آوارگان فلسطين حق دارند به خانه هاي خود در سرزمين هاي اشغالي بازگردند.
رفتارهاي اسرائيل درقبال ملت فلسطين و مساله آپارتايد
رژيم آپارتايد اسرائيل در اقدامي وقيحانه اعلام کرده است که با شوراي حقوق بشر سازمان ملل درمورد کشتارهايش در غزه همکاري نخواهد کرد.
کابوس اسرائيل زماني است که مجبور شود با طرفداران فلسطيني‌ها روبرو شود؛ کساني که درمورد فلسطين با قدرت و اعتبار سخن مي‌گويند؛ تصورات غلط درمورد فلسطينيان را به چالش مي‌کشند و مانع انحراف افکار عمومي جهان از نقض آشکار حقوق بشر توسط اسرائيل مي‌شوند.
اين ذهنيتي است که نشان مي‌دهد اسرائيل براي فلسطينيان ساکن غزه هيچ حقوق انساني قائل نيست.
جنبش بين‌المللي تحريم اسرائيل
ظاهرا سربازان اسرائيلي هرگز ما را به خاطر اينکه خود را در معرض کشتار آنها قرار داده‌ايم، نخواهند بخشيد! از اين‌رو، پرداختن به کمپين انزوا، عدم سرمايه‌گذاري و تحريم اسرائيل به عنوان تنها پنجره اميد ما، امري ضروري است.
در دهه 1980، جهان از رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي به ستوه آمد و تصميم به تحريم آن گرفت. اين تحريم‌ها به رهايي مردم اين کشور از آپارتايد کمک کرد.
زمان آن رسيده است که جهان به اقدامي مشابه دست بزند و تحريم هايي را عليه اسرائيل اعمال کند تا اين رژيم مجبور شود به قوانين بين المللي احترام بگذارد.
جهان به خاطر همه جفاهايي که بر فلسطينيان غزه رفته يک عذرخواهي بزرگ به آنها بدهکار است.
همه آنچه ما مي‌خواهيم تحريم نظامي اسرائيل است؛ شبيه همان تحريم‌هايي که عليه رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي اعمال شد، تا زماني که اين جنون نژادپرستانه پايان يابد.
مترجم: علي مولوي
138/120
بيشتربخوانيد:
گزارش: پذيرش آتش‌بس توسط رژيم اسراييل، نتيجه پاسخ کوبنده مقاومت فلسطين به جنايات صهيونيست‌ها
«مقاومت»؛ سنگري مستحکم در مقابل توطئه‌هاي اسراييل/ تحليل و ويدئو
انتفاضه فلسطين، همه با هم در حمايت از فلسطين/ ويدئو
روز قدس؛ روز استکبار ستيزي و فرياد نابودي رژيم اسرائيل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • (ویدئو) چرا اعتراضات دانشگاه کلمبیا می‌تواند آپارتاید اسرائیل را از جا برکند؟
  • تشویق ایستاده فعالان فلسطینی جهانی به احترام مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و... (فیلم)
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد