Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه در این استان سیزده شناگاه تعبیه شده است می گوید : هفت شناگاه در بوشهر ؛ یک شناگاه در دیلم ، سه شناگاه در گناوه و 2 شناگاه در دلوار قرار دارد.
حسین دلشب با بیان اینکه پایش میکروبی شناگاهها در فصل سرد به دلیل استفاده کمتر هر 90 روز و در در فصول گرم ماهانه انجام میشود ، می افزاید : از 7شناگاه بوشهر چهار نقطه پارک سیادت ، پلاژ آقایان در جفره ، پارک دانشجو و پارک ریشهر آلودگی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : شناگاههای پارک شغاب ، پارک لیان و منطقه بندرگاه آلودگی های کمتری دارد. مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر می گوید : در دیلم وگناوه فاضلاب در فصول سرد سال به دریا ریخته می شود اما در تابستان به دلیل استفاده بیشتر مردم از شناگاه ها به شبکه فاضلاب شهری هدایت می شود.
حسین دلشب افزود : با همکاری شهرداری ها نقاط پاک دریا با پرچم ابی و نقاط الوده با پرچم زرد مشخص و نصب شده است.
اما مردم از نصب این پرچم ها اظهار بی اطلاعی می کنند و برخی دیگر هم برغم مطلع شدن به تفریحات آبی خود ادامه می دهند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر می گوید: برغم هشدار به شهرداری در خصوص آلودگی شناگاهها و جلوگیری از شنای مردم در این مناطق ؛ در ایام نوروز ، بنرهای نصب شده بدون اشاره به آلودگی دریا فقط توصیه ها و مضامین دیگر رعایت ایمنی در شنا اشاره شده بود.
وی همچنین با اشاره به دیگر مناطق آلوده دریا در استان می گوید : در بخش های جنوبی استان در سال های گذشته شاهد ورود فاضلاب صنعتی به دریا بودیم که با پیگیری های حقوقی و قضایی انجام شده علیه مجتمع گازی پارس جنوبی از این اقدام جلوگیری شد.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر ناقص بودن شبکه فاضلاب شهرهای بزرگ و نداشتن شبکه فاضلاب در دیگر شهرها را اصلی ترین دلیل الودگی ها عنوان کرد و افزود : متاسفانه شبکه فاضلاب مشخصی در شهر های جنوبی استان وجود ندارد که در بخش هایی شاهد ورود فاضلاب انسانی به دریا هستیم.
دکتر علیپور کارشناس محیط زیست میگوید : باید میزان آلودگی ها صفرmpn باشد که در حال حاضر رقمی فراتر از mpn 1100 را نشان میدهد . که این عدد بالاترین عدد تعریف شده در این سازمان برای آلودگی های دریا است.
وی افزود : با توجه به اینکه در برخی مواقع حتی میزان آلودگی از 1100 mpn بیشتر است براساس بخشنامه های سازمان محیط زیست اجازه اعلام آن رقم را نداریم.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور حميدرضا جانباز در نشست بررسي مشكلات حوزه آب و برق شهرستان‌هاي بوشهر و گناوه و ديلم ، با اشاره به اجراي طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و ديلم گفت : طرح فاضلاب بوشهر پيشرفت قابل توجهي دارد و براي تكميل آن به ۳۳۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر با اشاره به نیاز فرهنگ سازی عمومی میگوید : برخی از مردم ، شبکه فاضلاب خود را به دریا متصل کرده اند که این کار تخلف محسوب شده باعث الودگی دریا می شود.
کیقباد یاکیده افزود : در بوشهر دو تصفیه خانه راه ندازی شده است که فاضلاب های شهری را قبل از ورود به دریا تصفیه می کند.
اما دکتر علیپور کارشناس محیط معتقد است برغم تصفیه قبل از ورود فاضلاب شهری به دریا ؛ تصفیه انجام شده با توجه به نداشتن استانداردهای لازم به صورت صحیح اجرا نمی شود و بی فایده است.
سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود : متاسفانه در حال حاضر شناگاه ها در نقاطی راه اندازی شده که مبدا ورود فاضلاب ها به دریا است و این آلودگی ها میتواند موجب بیماری های پوستی ریوی و اسهال شود که اگر با ورود فاضلاب های صنعتی موجه باشیم میتواند موجب سرطان پوست شود.
 
 
 
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شنا مردم ورودی فاضلاب بوشهر دریا آلودگی بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود