Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به حضور واسطه گران در پرورش آبزیان در استان زنجان گفت: حضور واسطه گران در پرورش آبزیان باعث شده تولیدات آبزی پروران استان به قیمت پایین عرضه شده و صرفه اقتصادی نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقی راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی طی سال جاری در استان زنجان جزو اولویت ها بوده و به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات و آبزیان استان سرانه مصرف آبزیان در استان زنجان را 6 و نیم کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: در راستای ارتقای سرانه آبزیان در استان و به تبع آن افزایش سطح سلامت جامعه با توجه ظرفیت بالای تولید انواع ماهیان بویژه ماهی قزل‌آلا در استان، ایجاد واحدهای فرآوری و بسته بندی به منظور عرضه ماهی پاک شده و آماده طبخ در استان ضروری است.

وی به تولید بیش از 12 هزار تن ماهی قزل آلا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از طرفی پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در استان و خروج ماهیان تولیدی آبزی پروران برای مصرف به سایر استان ها، زمینه ساز فعالیت واسطه ها شده و نهایتا تولیدات آبزی پروران استان به قیمت پایین توسط واسطه ها خریداری می‌شود.

حقی راد بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزش طبخ آبزیان برای علاقه مندان، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و عرضه ماهیان به صورت زنده در استان و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد غرفه های عرضه مستقیم ماهی به صورت زنده فروشی در سطح شهر از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای ترویج مصرف ماهی در بین شهروندان در مناطق مختلف استان بوده است.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته سلامت همزمان با برگزاری جشنواره آشپزی کلاس طبخ آبزیان نیز با همکاری مرکز بهداشت شهرستان زنجان با حضور بیش از 120 نفر از بانوان روستایی و داوطلبین سلامت برگزار شد و در این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه پخت انواع غذاها با استفاده از گوشت ماهی، نحوه تشخیص ماهی تازه از مانده، چگونگی فیله کردن گوشت ماهی و مزایای مصرف ماهی آشنا شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان