Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:39:56 GMT

اردوغان: وارد «سنجار» خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۹۹۲۸۳

اردوغان: وارد «سنجار» خواهیم شد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که نیروهای کشورش اگر نیاز باشد وارد سنجار خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الفرات، رجب طیب اردوغان اعلام کرد کشورش به مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق ادامه خواهد داد.

وی طی سخنانی در جمع هواداران حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ما به مبارزه در سوریه و عراق تا نابودی آخرین تروریستی که سلاحش را به سوی کشور ما نشانه می‌رود، ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان گفت: تعداد تروریست‌هایی که اخیرا در جریان عملیات ارتش ترکیه در عفرین کشته شدند به چهار هزار و ۴۹۷ نفر و در شمال عراق به ۴۴۶ نفر و در داخل ترکیه به ۴۴۳ نفر رسید.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: اگر نیاز باشد وارد سنجار خواهیم شد و هر کاری را که نیاز باشد انجام می‌دهیم.

سلیمان صویلو وزیر کشور ترکیه روز گذشته گفت: ما کوه قندیل در شمال عراق را به مکانی امن برای ترکیه تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: کوه قندیل که پایگاه حزب کارگران کردستان در شمال عراق به شمار می‌رود، دیگر هدفی دور از دسترس برای ما نیست و نیرو‌های ترکیه پیشروی بزرگی در منطقه هاکورک کسب کردند.

العبادی: ترکیه باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد

این اظهارات در حالی است که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق امروز سه‌شنبه گفت: ترکیه در اقدامات خود علیه کُرد‌ها باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

روابط عراق و ترکیه طی روز‌های گذشته در پی اقدام ترکیه مبنی بر پرکردن سد "ایلیسو" بحرانی شده است. این اقدام ترکیه منجر به کاهش شدید و بی‌سابقه سطح آب رود دجله شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بار‌ها گفته است که کشورش عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را برای تضمین امنیت خود در سوریه و عراق ادامه خواهد داد.

ترکیه دهم مارس گذشته (۱۹ اسفند) عملیاتی نظامی در شمال عراق با هدف انهدام مواضع حزب کارگران کردستان آغاز کرد و شماری از نیرو‌های زمینی این کشور وارد عراق شدند.

ترکیه حزب کارگران کردستان را گروهی تروریستی می‌داند و در طول سه دهه گذشته مواضع این گروه در داخل و کشور‌های همسایه را هدف قرار داده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003SZr

منبع: فردا

کلیدواژه: اردوغان مبارزه با تروریسم در سوریه عراق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است