Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@09:01:57 GMT

مخالفان رژيم صهيونيستي در لندن تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۹۹۹۶۶

مخالفان رژيم صهيونيستي در لندن تظاهرات کردند

خبرگزاري آريا - لندن - ايرنا - صدها تن از مسلمانان، فعالان گروه‌هاي مدني و حقوق بشري در انگليس عصر سه‌شنبه هم‌زمان با پنجاه و يکمين سالروز آواره شدن فلسطينيان از ميهن‌ خود که به `روز نکسه` موسوم است در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش ايرنا، شرکت‌کنندگان در اين حرکت اعتراضي که از مقابل دفتر نخست‌وزيري انگليس آغاز و تا روبروي پارلمان انگليس ادامه داشت، پرچم فلسطين را به اهتزاز درآورده و شعارهايي را در محکوميت جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي و مخالفت با فروش اسلحه به اين رژيم اشغال گر سر مي‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مرگ بر اسرائيل، درود بر فلسطين»، «اشغالگري را پايان دهيد»، «از رود تا دريا فلسطين آزاد خواهد شد» و «غزه گريه نکن نمي‌گذاريم نابودت کنند» از ديگر شعارهايي بود که در اين حرکت اعتراضي سر داده شد.
آن‌ها همچنين شعارنوشته‌هايي را در دست داشتند که روي آن عبارت‌هايي همچون «اسراييل نژادپرست است»، «فلسطين را آزاد کنيد»، «حمايت تسليحاتي از اسرائيل را متوقف کنيد» و «عدالت را برقرار و از فلسطين حمايت کنيد» نوشته‌شده بود.
در اين حرکت اعتراضي شماري از رهبران تشکل‌هاي صنفي، فعالان ضد جنگ و يهودي سخنراني و با اشاره به جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي خواستار آزادي سرزمين‌هاي اشغالي شدند.
اين تظاهرات که به‌عنوان راهپيمايي بازگشت بزرگ برگزار شد از سوي شماري از نهادهاي حقوق بشري و طرفدار فلسطين همچون «ائتلاف توقف جنگ»، «کارزار همبستگي با فلسطين»، «دوستان الاقصي» و «مجمع فلسطينيان انگليس» سازماندهي شد.
کريس ناينهام عضو ارشد ائتلاف توقف جنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا گفت: اينجا جمع شديم تا بار ديگر خشم خود را نسبت به رفتار دولت اسرائيل به نمايش بگذاريم. طي هفته‌هاي گذشته اين دولت عملاً معترضاني که به‌صورت مسالمت‌آميز در غزه و در اعتراض به وضعيت خود راهپيمايي کرده‌اند را قتل‌عام کرده است. اين افراد هيچ جرمي جز حرکت به‌سوي فنس هايي که سال‌هاست آن‌ها را زنداني کرده مرتکب نشده، اما از سوي تک‌تيراندازان ارتش اسرائيل هدف قرارگرفته‌اند.
پنجاه‌ويک سال پيش رژيم صهيونيستي در پي وقوع جنگ 6 روزه با اعراب، نوار غزه، کرانه باختري و شرق بيت‌المقدس، شبه‌جزيره سينا در مصر و بلندي‌هاي جولان در سوريه را اشغال و فلسطينيان را از خانه و کاشانه‎شان آواره کرد. فلسطينيان هرسال در روز 5 ژوئن (15 خرداد) به‌عنوان روز نکسه (روز شکست) مراسمي برگزار مي‌کنند.
اين حرکت اعتراضي در حالي صورت مي‌گيرد که بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي قرار است روز پنجشنبه در ادامه مأموريت ضد برجامي خود به لندن سفر کند. هم‌زمان گروه‌هاي حقوق بشري و مخالف رژيم صهيونيستي درصدد برگزاري تظاهرات اعتراضي مقابل دفتر نخست‌وزيري هستند.
راهپيمايي روز جهاني قدس نيز همانند سال‌هاي گذشته قرار است يکشنبه آينده 20 خردادماه جاري در لندن برگزار شود. به گفته برگزارکنندگان اين راهپيمايي، شرکت‌کنندگان از مقابل سفارت عربستان به سمت ميدان ترافلگار لندن تظاهرات خواهند کرد.
شبد** هـ ن **9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند

معترضان به سیاست‌های نتانیاهو و خانواده اسرای صهیونیستی خیابان‌های منتهی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را مسدود کردند و خواهان آزادی اسرا و برگزاری فوری انتخابات شدند.

دریافت 528 KB

دیگر خبرها

  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین