Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@02:10:36 GMT

فرماندار: میزان شوری آب آبادان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۰۱۸۱

فرماندار: میزان شوری آب آبادان کاهش یافت

عزیز الله شهبازی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه در 2 هفته گذشته به علت افزایش شوری آب رودخانه بهمنشیر و تاثیر مستقیم آن بر آب توزیعی در شبکه شهری آبادان شاهد افزایش سختی و شوری آب شرب این شهرستان بودیم.
وی افزود:کاهش برداشت آب از بهمنشیر و افزایش سهیمه آب غدیر شهرستان آبادان به عنوان راهکارهای سریع رفع این معضل در دستور کار قرار گرفت و سهمیه آب غدیر آبادان از 70 هزار متر مکعب در روز در روز دوشنبه به 97 هزار متر مکعب در روز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهازی گفت: از طرفی برداشت آب برای آبیاری فضای سبز شهرداری های آبادان، اروندکنار و چوئبده ممنوع اعلام شد که از سوی فرمانداری آبادان نظارت ویژه بر آن اعمال می شود.
وی افزود:با توجه به این مهم که بخشی از شهروندان آبادان در مناطق بریم و بوارده از آب غدیر استفاده نمی کنند مکاتباتی نیز با پالایشگاه آبادان برای بهره مندی ساکنان این مناطق از آب حیات انجام شده تا میزان سختی و شوری آب این مناطق نیز به استاندارد لازم برسد.
فرماندار آبادان گفت: تا 45 روز آینده میزان سهمیه آب از طرح آبرسانی غدیر به 120 هزارمتر مکعب در روز خواهد رسید که با 10هزار متر مکعب آب شیرین کن های موجود آب خوبی در دسترس مردم آبادان قرار می گیرد ضمن اینکه با تکمیل خط دوم انتقال آب طرح غدیر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر متوقف می شود.
وی همچنین بر لزوم صرفه جویی درمصرف توسط شهروندان به ویژه تا 45 روز آینده تاکید کرد.
3015/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استاندارد شهرداری صرفه جویی فضای سبز آب تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای سامانه بارشی جدید در خراسان رضوی

آفتاب‌‌نیوز :

محمد غیوری‌خواه، در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز جوی به نسبت پایدار در اکثر نقاط استان حاکم است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش باران توام با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. در مشهد از فرداشب شاهد بارش باران خواهیم بود که اصل بارش‌‎ها تا چهارشنبه است اما تا پنجشنبه قبل از ظهر احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش سرعت وزش باد، وزش باد گاهی شدید با احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

غیوری‌خواه عنوان کرد: طی روز پنجشنبه از میزان بارش‌‎ها کاسته شده و عمدتاً در نواحی شمالی و ارتفاعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد. طی روز جمعه نیز جوی پایدار برای استان پیش‌بینی می‌شود. تنها طی روز سه‌شنبه دما به صورت موقتی افزایش خواهد داشت و از روز چهارشنبه مجدد کاهش دما انتظار می‌رود. پیرامون سامانه فوق هشدار سطح نارنجی شماره ۸۸ صادر شده است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از مشهد با ۰.۹ میلی‌متر گزارش شده و سردترین نقطه استان فریمان با ۳ درجه و گرمترین نقطه تایباد با ۲۸ درجه بوده است. بیشترین میزان وزش باد را از سرخس با ۶۵ کیلومتر بر ساعت داشتیم. دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۸ تا ۲۱ درجه در نوسان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای سامانه بارشی جدید در خراسان رضوی
  • میزان وقوع سرقت در مازندران کاهش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی ورود به کشور از طریق مرز بازرگان
  • آماده باش کامل شهرداری آبادان درپی هشدار هواشناسی
  • تکذیب چهار شایعه جذاب اقتصادی در آستانه سال نو
  • قم در افزایش میزان مشارکت انتخابات رتبه نخست را کسب کرد
  • بیگی نژاد در گفت و گو با قدس: در سال 1403 گام به گام به برداشت ۵۶ میلیارد متر مکعب گاز می رسیم
  • **لایروبی ۴۳هزار متر مکعب رودخانه های شمال تهران
  • میزان تصادفات فوتی در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا کاهش یافت
  • بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت