Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:50:05 GMT

مرثیه‌سرایی محمود کریمی در سوگ مولای متقیان + صوت

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۱۲۵۲

مرثیه‌سرایی محمود کریمی در سوگ مولای متقیان + صوت

صوت مرثیه‌سرایی «محمود کریمی» به مناسبت فرا رسیدن شب شهادت امیر مومنان علی (ع) منتشر شده است. ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، پس از پایان یافتن جنگ نهروان که با شکست سخت خوارج توسط سپاهیان امیرالمؤمنین(ع) همراه بود، سران خوارج جلساتی در شهر مکه شکل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در یکی از این جلسات سخن از امام علی(ع) و انتقام از حضرت به میان آمد و به این نتیجه رسیدند خوب است امت اسلام را از وجود او راحت کنیم. به این ترتیب سه نفر از خوارج مأمور ترور برخی افراد شدند که در این بین ابن ملجم مرادی (لعنةالله‌علیه) قتل امیرالمؤمنین (ع) را پذیرفت، اما از یک سو قراینی وجود دارد که با عنایت به آنها نمی‌توان نقش معاویه را در این رابطه نفی کرد. تردیدی نیست که معاویه درصدد قتل امام (ع) بوده است؛ زیرا او خوب می‌دانست که تا علی (ع) زنده است٬ نمی‌تواند به خلافت برسد، و از سوی دیگر٬ نه تنها قتل امام (ع) در میدان نبرد٬ عادتاً میسّر نیست؛ بلکه تجربه واقعه صفین ثابت کرد که اگر بار دیگر این جنگ تکرار شود٬ به شکست قطعی و نابودی معاویه خواهد انجامید. بنابراین، بهترین راه برای از میان برداشتن امام (ع) ترور اوست؛ راهی که در مورد مالک اشتر، کارآمدترین نیروهای همراه امام (ع) تجربه‌ شده بود. بنابراین شهادت امام علی٬ نتیجه توطئه مشترک٬ معاویه به‌ عنوان نماینده جنگ صفین٬ ابن مجلم به‌ عنوان نماینده جنگ نهروان و اشعث به‌عنوان نماینده جنگ جمل٬ بود که همگی کمر همت برای قتل امام٬ بسته بودند. در نهایت شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ابن ملجم ملعون در حالی که شعار خوارج را سر می‌داد «حُکم از آن خداست نه از آن تو»، با شمشیر ضربه‏‌اى بر پیشانى امام على(ع) زد و حضرت فریاد زد: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة؛ به خداى کعبه رستگار شدم».

در همین راستا و با توجه به فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی (ع)، صوت مرثیه‌سرایی «محمود کریمی» مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) در سوگ آن حضرت منتشر شده است:

*****

 

انتهای پیام/

R1410/P1361/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شب‌های قدر ماه مبارک رمضان امام علی (ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شب های قدر ماه مبارک رمضان امام علی ع شب های قدر ماه مبارک رمضان امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی