Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@12:49:37 GMT

نقطه ضعف ایران و مراکش در جام جهانی از نگاه گاردین

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۳۲۸۲

گاردین در گزارشی به بررسی وضعیت تیم های حاضر در جام جهانی از جمله تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش تابناک ورزشی، روزنامه انگلیسی معروف گاردین در گزارشی به بررسی وضعیت تیم های حاضر در جام جهانی روسیه در آستانه برگزاری این مسابقات پرداخته است. نکته جالب اینکه گاردین در گزارش خود در مورد تیم ملی ایران، نبود سید جلال حسینی و تردید کی روش برای مرکز خط دفاعی ایران را نقطه ضعف بزرگ این تیم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه وضعیت تیم ملی ایران و 3 تیم دیگر حاضر در گروه B مسابقات جام جهانی به نقل از گاردین را مشاهده می نمایید:

ایران – رنکینگ فیفا 36

ستاره اصلی: سردار آزمون

این دومین باری است که تیم ملی ایران به طور متوالی در جام جهانی حاضر شود و کارلوس کی روش می گوید که تیم نسبت به دور قبل پیشرفت کرده است.

نقطه قوت

با حضور بازیکنان آماده ای مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد و سامان قدوس ایران نسبت به چهار سال قبل در برزیل به نظر قدرتمندتر شده است.

نقطه ضعف

با خط خوردن سید جلال حسینی مرکز خط دفاعی به مهمترین نگرانی تیم ملی تبدیل شده است. به نظر می رسد که کی روش هنوز مردد است که چه بازیکنی را به عنوان زوج مرتضی پورعلی گنجی در مرکز خط دفاعی مورد استفاده قرار دهد.

تیم ملی پرتغال – رنکینگ فیفا 4

ستاره اصلی: کریستیانو رونالدو

قهرمان اروپا را بعد از پیروزی شان در فرانسه (در یورو 2016) دیگر نمی توان یک تیم ضعیف قلمداد کرد اما با توجه به این نکته کریستیانو رونالدو دو سال پیرتر شده بعید است که پرتغال دوباره بتواند تمام مسیر تا قهرمانی را طی کند.

نقطه قوت

رونالدو هنوز وزنه اصلی تیم پرتغال به شمار می آید اما بازیکنانی مانند برناردو سیلوا، آندره سیلوا و گلسون مارتینز هم باتجربه تر شده اند و می توانند رونالدو را در خط حمله حمایت کنند.

نقطه ضعف

مرکز خط دفاعی مهمترین مشکل پرتغال هم به شمار می رود. تنها پپه پا به سن گذاشته گزینه قطعی برای دفاع وسط است و دیگر بازیکنان مانند برونو آلوس و خوزه فونته دور از آمادگی هستند.

اسپانیا – رنکینگ فیفا 8

ستاره اصلی: داوید سیلوا

قرمزپوشان زیر نظر یولین لوپتگی و با حضور بازیکنانی مانند ایسکو و مارکو آسنسیو دوباره فرم ایده آل خود را پیدا کرده اند.

نقطه قوت

اسپانیا یکی از قدرتمندترین ترکیب های حاضر در جام جهانی روسیه را در اختیار دارد. این در حالی است با حضور سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، داوید سیلوا، آسنسیو و ایسکو این تیم در خط میانی فوق العاده نشان می دهد.

نقطه ضعف

یک تمام کننده ایده آل در تیم اسپانیا دیده نمی شود. داوید ویا و دیگو کاستا هر دو برای ارتباط با خط میانی مشکل داشته اند و معلوم نیست که در جام جهانی بتوانند بهتر عمل کنند.

مراکش – رنکینگ فیفا 42

ستاره اصلی: حکیم زیاش

شیرهای اطلسی بعد از بیست سال دوباره موفق شده اند در بزرگترین جام دنیای فوتبال حاضر شوند و هاروه رنارد، سرمربی سابق کمبریج یونایتد، روح جنگندگی را در درون آنها کاشته است.

نقطه قوت

تیم ملی مراکش زیر نظر رنارد با باوری عمیق بازی می کند و حکیم زیاش بازیکن آژاکس هم به عنوان یکی از بااستعدادترین بازیسازی های حاضر در فوتبال اروپا، در مرکز این تیم قرار دارد.

نقطه ضعف

دروازه بان اول مراکش یعنی مونیر محمدی تنها یک بار در لیگ دسته دو اسپانیا برای نومانسیا در این فصل بازی کرده و به نظر می رسد با آمادگی نه چندان کافی راهی جام جهانی شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم پرواسی که روز گذشته به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفته بود در اردبیل تشییع و در آرامستان قاسمیه به خاک سپرده شد.

این استاد هنرمند اردبیلی در سریال ها، فیلم های سینمایی، تله فیلم ها و آثار نمایشی مختلف با دستان هنرمندانه چهره های متنوعی را خلق کرده بود خاطراتی خوش از خود به جای گذاشت.

در این مراسم دوستان و شاگران مرحوم پرواسی حاضر شدند تا او را به منزل ابدی همراهی کرده و برای او علو درجات از خداوند متعال بخواهند.

دوستان و شاگردان مرحوم پرواسی معتقدند که این چهره هنری نمونه اخلاق و ادب و تواضع بوده و همواره سعی داشت تا وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد.

این هنرمند اردبیلی که در آثار متعدد به عنوان چهره پرداز و گریمور حاضر شده بود در سال های اخیر با برگزاری دوره های آموزشی سعی کرد تا دانش آموزان زیادی را تربیت و تحویل جامعه هنری و سینمایی اردبیل دهد.

کد خبر 6096567

دیگر خبرها

  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • رویت نور مشکوک در آسمان چند نقطه از ایران | فیلم
  • مردم ایران عصبانی و بیش از اندازه حسود هستند، اگر به زنی نگاه کنی کشته می‌شوی!
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • تصاویر بارش سنگین برف بهاری در این نقطه از ایران