Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:43:38 GMT

قزوین در سالروز شهادت مولای متقیان غرق در ماتم است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۳۷۲۱

قزوین در سالروز شهادت مولای متقیان غرق در ماتم است

قزوین-ایرنا- قزوین در سالروز شهادت مظلومانه مولای متقیان، حضرت علی (ع) سیاهپوش و غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش ایرنا،نمادها و پرچم های سیاه عزا به مناسبت شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) در جای جای شهر قزوین به چشم می خورند.
آیین های سوگواری و سینه زنی مربوط به سالروز شهادت نخستین امام شیعیان که از شب گذشته در قزوین آغاز شده بود، امروز نیز با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار و دوست داران آن حضرت در اماکن مذهبی شامل امامزاده ها،حسینیه ها و تکایا برگزار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شب گذشته نیز بسیاری از شهروندان قزوینی با حضور در امامزاده حسین ابن علی موسی الرضا(ع) ضمن به جا آوردن اعمال شب قدر، به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه نخستین پیشوای شیعیان با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت هم نوایی نموده و سوگواری کردند.
بقاع متبرکه، حسینیه ها و تکایای قزوین و دیگر شهرهای استان نیز امروز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به مناسبت سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی (ره) برنامه های مختلف سوگواری و عزاداری را تدارک دیده اند.
امیرالمومنین علی(ع) نخستین امام شیعیان همزمان با بیست و یکم ماه رمضان سال چهلم هجری در شهر کوفه به شهادت رسیدند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مذهبي شهادت امام علي ع قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه روز ارتش در قزوین + تصاویر

به‌ مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی استان قزوین در میدان ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و دیگر مسئولان مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی استان قزوین در میدان ارتش واقع در پادگان لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

کد خبر 745501

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد اقتدار ایران
  • سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • رژه روز ارتش در قزوین + تصاویر
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • سوگواری دانش آموزان گرگانی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) + تصاویر