Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:09:31 GMT

103 هزار واحد دامی وارد مراتع ییلاقی زنجان شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۳۷۹۲

103 هزار واحد دامی وارد مراتع ییلاقی زنجان شد

سعید حسنلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه 2 هزار و 885 خانوار با 103 هزار و 593واحد دامی وارد مراتع ییلاقی استان زنجان در شهرستان های طارم، ماهنشان و زنجان می شوند.
به گفته وی، مساحت این ییلاقات 99 هزار و 211 هکتار در استان زنجان است که از این میزان، شهرستان طارم 74 هزار و 782 هکتار، ماهنشان 15 هزار و 595 هکتار و زنجان نیز هشت هزار و 834 هکتار مرتع ییلاقی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعلام کرد: دامداران شهرستان زنجان بیش از 974 دامدار، ماهنشان 661 دامدار و در طارم نیز بیش از 924 دامدار با پروانه، وابسته به مراتع هستند.
حسنلو ادامه داد: یک هزار و 59 پروانه برای چرای 642 هزار و 190 واحد دامی در یک میلیون و 97 هزار و 957 هکتار از مراتع استان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: این استان یک میلیون و 137 هزار و 60 هکتار مرتع با یک میلیون و 367 هزار و 907 واحد دامی موجود دارد.
به گفته رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، صاحبان این پروانه های چرا 29 هزار و 245 خانوار دامدار در استان زنجان است.
حسنلو یادآوری کرد: دامداران فقط در یک فصل همراه دام ها به ییلاقات کوچ و برای چرای دام ها از این منابع استفاده می کنند.
وی، زمان کوچ دامداران به این مناطق را 15 خرداد بیان کرد و افزود: این دامداران از 15 شهریور مراتع را ترک می کنند.
به گزارش ایرنا، ییلاقات استان زنجان در شهرستان های طارم، زنجان و ماهنشان است.
کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان حدود 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مراتع درجه یک، 37 درصد مراتع درجه 2 و 41 درصد نیز مراتع درجه سه است.
7325/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان جنگل کشاورزی مراتع تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: محله یاخچی آباد در جنوب تهران (منطقه ۱۶) از محلات قدیمی و در عین حال دارای بافت فرسوده است. آن طور که محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین عنوان کرده: «این منطقه دارای زمین و اراضی ذخیره شده زیادی است که می‌توان از آنها به عنوان فرصت در راستای توسعه شهری استفاده کرد. در محدوده محله یاخچی آباد فضایی به وسعت ۴۶ هکتار وجود دارد که می‌توان با تغییر کاربری و دریافت مجوز از کمیسیون ماده ۵ به ابرپروژه مسکن سازی تبدیل کرد.»

به گفته او این فضا قابلیت افزایش و توسعه دارد و می‌توان در فاز دوم ۱۰ هکتار و فاز سوم هم ۱۵ هکتار به آن اضافه و توسعه شهری را گسترده‌تر کرد.

سالاری پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: «در این فضای ۴۵ هکتار املاکی وجود دارد که بخشی دارای مالکان خصوصی و تعدادی هم مالکان نهادی دارند. با همه آنها جلساتی برگزار و فرایند طرح پیش بینی شده تشریح و توافقات صورت گرفته و مالکان هم رضایت کتبی داده‌اند. مطالعات این ابرپروژه در حال انجام است و مراحل پایانی را طی می کند. البته موضوعات حقوقی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم و تلاش می کنیم تا پایان امسال طرح را در کمیسیون ماده ۵ مطرح و موضوع را تعیین تکلیف کنیم.»

به گفته شهردار منطقه۱۶، ابر پروژه مسکونی با حدود ۱۰ هزار واحد در یاخچی آباد کلید می‌خورد و علاوه بر آن تمامی سرانه‌ها اعم از فرهنگی، خدماتی، اجتماعی و ... برای پروژه، محله و منطقه و حتی برای تهران پیش بینی شده است.

کد خبر 848670 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ساخت و ساز شهردارى تهران منطقه ۱۶ تهران

دیگر خبرها

  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)