Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@07:57:41 GMT

رفع گرمازدگی به روش سنتی درماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۴۵۸۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ متخصصان طب سنتی معتقدند نوشیدن شربت سکنجبین با یخ خنک ، صفرا را می‌برد و از التهاب حرارت معده می‌کاهد و آن چه بلغم در معده و روده‌ها باشد، خارج می‌کند.

مخلوط سکنجبین با ریشه و تخم کاسنی و گلاب هم برای کسانی که جگر و معده‌ای گرم داشته یا دچار گرفتگی معده شده‌اند و نیز برای کسانی که مبتلا به نفخ هستند منافع زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این متخصصان مصرف عناب و زرشک جوشانده در آب با کمی شکر به صورت خنک  و خاکشیریخ زده و شربت آب‌لیمو را هم برای رفع گرمازدگی به روزه داران توصیه می کنند.

 همچنین خوردنی‌های سرد و تر مانند گل بنفشه، خاکشیر، هندوانه و تخم خیارین (خیار، کدو، هندوانه و خربزه) نیزبرای رفع گرمازدگی  توصیه می‌شود.

تخم شربتی هم  بنابر نظر متخصصان تغذیه می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد

تخم شربتی در طب سنتی ایران به عنوان رفع کننده التهابات  مجاری ادرار کاربرد بسیار دارد.هندوانه هم یک میوه تابستانی آبدار، خنک کننده، آرام بخش و مسکن التهابات درونی است که برای رفع عطش  مصرف می‌شود.

طبیعت هندوانه سرد و تر است و برای افراد گرم مزاج مفید است .

مصرف گلاب با یخ  هم گرمی بدن را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان گلاب عناب زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»