Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه عاقلانه زندگی کردن هزینه دارد، گفت: باید به فرهنگ علوی برگشته و آن را زنده کنیم. ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین (ع) اظهار داشت: دهه آخر رمضان نسبت به اوایل ماه رمضان فضیلت بیشتری دارد و شب قدر که احتمال زیاد شب بیست یکم و یا بیست وسوم است از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشر و انسان‌ها از دو دسته تشکیل می‌شوند،افزود: از زمان حضرت آدم تاکنون آن دو دسته ادامه دارد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: باید جایگاه خود را بشناسیم که در کدام دسته سلسله قرار داریم و اختلافات انسانها باعث ایجاد این دو دستگی می‌شود.

مختاری با بیان اینکه سلسله اول را انسان‌هایی تشکیل می‌دهندکه عاشقانه، عادلانه، عزتمندانه به خلق خدمت کرده و آزادمندانه زیسته‌اند، افزود: آزار و اذیت این دسته از انسانها در طول تاریخ به کسی نرسیده و در طول تاریخ ماندگار و جاودانه شده‌اند.

وی با بیان اینکه عاقلانه زندگی کردن هزینه دارد، اظهار داشت: هزینه رنج و اذیتی است که در طول تاریخ همواره بر این دسته از انسانها شده و انسانهای جاهل بر دسته اول ظلم و جور کرده اند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: امام علی (ع) در راس این انسان‌هایی است که عادلانه عزت مندانه زیسته‌اند و زندگی پاکی داشته و به قله کمال رسیده‌اند.

مختاری با بیان اینکه حضرت علی (ع) عدالت محور بود و در محراب هم به شهادت رسید،افزود: امام خمینی هم تربیت یافته مکتب امام علی (ع) است باید رمز و راز زندگی کردن درست را بفهمیم و خود را با آن دسته از انسانهایی که به کمال دست یافتند تطبیق دهیم.

وی بیان داشت: دسته دوم انسان‌هایی هستند مه در مقابل ائمه اطهار بوده و با ظلم زندگی کرده و آنها انسان‌های غافل بودند که هم و غم آنها خوردن، خوابیدن ظلم کردن بود.

مختاری افزود: آمریکا، آل سعود و اسرائیل هم جزو گروه دومی هستند که ظلم و ستم زیادی کرده و می‌کنند و ملت‌ها را به خاک و خون کشیدند تا در منطقه سلطه نا‌حقی پیدا کنند و ما باید جایگاه خود نسبت به این دو سلسله مشخص کنیم و در عمل، مسیر خود را معین کنیم.

وی با بیان اینکه چه چیز سبب می‌شود این دو دسته ایجاد شود، اظهار داشت: اگر خانواده، جامعه و محیط آموزشی همت داشته و تربیت صحیح باشد برخی رفتارها افسار گسیختگی ها ایجاد نمی‌شود.

مختاری افزود: اگر تعلیم و تربیت به درستی انجام نشود و مسئولان غفلت کنند مشکلات ایجاد می‌شود و برخی روزه خواری، رقص، بی‌بندو باری را فرهنگ می‌دانند، در صورتی که اینها بی‌فرهنگی است و باید به فرهنگ علوی برگردیم.

انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد و بنابراعلام پایداد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان درباره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۳ عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان یزد ارسال شد و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها، به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه نیز صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند. شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد اغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان یزد در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود می‌باشد.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی