Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@23:41:16 GMT

سازمان سنجش: لو رفتن سوالات آزمون سمپاد کذب است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۴۸۴۷

امسال آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی بایکدیگر ادغام و در روز جمعه ۱۱ خرداد برگزار شد که البته بدون حاشیه هم نبود.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پس از برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی، اخبار و تصاویری در برخی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی مدعی شدند که سوالات آزمون ورودی، شب قبل در اختیار برخی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این ادعا که نیازمند بررسی بیشتر است، از سوی دیگر برخی دانش آموزان به سختی بیش از حد سوالات آزمون اعتراض داشتند؛ بویژه دانش آموزانی که خود را برای ورود به مدارس نمونه دولتی آماده کرده بودند گلایه می‌کردند که سوالات آزمون مشکلتر از حتی آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان در سال‌های قبل بوده چه برسد به آزمون‌های نمونه دولتی.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنچه درباره لو رفتن سوالات آزمون سمپاد مطرح شده صحت ندارد و کذب است، افزود: مسوولیت امنیت امتحانات با مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش است. با این حال فارغ از غوغا در فضای مجازی، تا کنون گزارش موثقی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحانی به دست ما نرسیده است و این موضوع صحت ندارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به ادغام دو آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان، سطح سوالات بویژه برای داوطلبان ورود به مدارس نمونه دولتی بسیار بالا بود و اعتراضاتی در پی داشت، گفت: هر ساله روال اینگونه بوده که سطح سوالات مدارس تیزهوشان بالاتر از آزمون مدارس نمونه دولتی باشد.

عمادی ادامه داد: امسال این دو آزمون با یکدیگر ادغام شدند، اما سختی سوالات در حد آزمون تیزهوشان بود. البته بنا بر این است که گروهی از دانش آموزان که بالاترین نمره را کسب می‌کنند وارد مدارس تیزهوشان شوند و معاونت متوسطه نیز از میان رتبه‌های پایینتر بعدی، گزینش و انتخاب خود را برای مدارس نمونه دولتی داشته باشد. بنابرابن جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سمپاد آزمون لو رفتن سوالات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: بازداشت ۴ کنکوری متخلف

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم، دیروز ۴ مورد دستگیری داشتیم؛ یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسش‌نامه گرفت دستگیر شد؛ یک مورد هم در جنوب و ۲ مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در مناطق سیل‌زده موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.


دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • رئیس سازمان سنجش: بازداشت ۴ کنکوری متخلف
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم