Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیر گاو دارای مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و پروتئین‌های ارزشمند است. این منبع غذایی در مقایسه با نوشیدنی‌های گازدار کالری بیشتری دارد و از نظر متخصصان تغذیه در واقع نوشیدنی نیست و یک میان وعده غذایی کامل به شمار می‌رود. ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ اجتماعی خانواده و جوانان پزشکی نظرات

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، گروهی از پژوهشگران آلمانی به کسانی که می‌گویند شیر گاو برای گوساله است نه برای انسان، توصیه می‌کنند از این منبع غذایی پرارزش صرف‌نظر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نوشیدن بیش از حد شیر بی‌ضرر نیست.

در آلمان سرانه متوسط شیر و محصولات لبنی حدود 84 کیلوگرم است. این رقم یعنی آلمانی‌ها به طور متوسط در روز یک لیوان شیر یا یک بسته ماست متوسط مصرف می‌کنند. مصرف شیر گاو اما با بحث‌های فروانی همراه است.

گروهی از متخصصان تغذیه می‌گویند شیر گاوه مناسب طبیعت انسان نیست و در واقع نوشیدنی مناسب رشد گوساله است. در مقابل گروه دیگری از متخصصان تغذیه با اشاره به اینکه غلات، مغز دانه‌ها، سیب یا گوجه‌فرنگی هم از روز نخست بخشی از خوراک انسان‌ها‌ نبودند و در طول تکامل رفته‌رفته به برنامه غذایی انسان‌ها افزوده شدند، پرهیز از مصرف شیر را اشتباه می‌دانند.

شیر به دلیل آنکه حاوی کلسیم بالایی است تأثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد و نوشیدن آن در سال‌های کودکی و نوجوانی نقش مهمی در رشد و حفظ سلامت استخوان‌ها در سال‌های بعد زندگی بازی می‌کند.

به گزارش دویچه وله-پژوهشگران آلمانی می‌‌گویند کودکان و نوجوانانی که در روز 245 میلی‌لیتر شیر (یک لیوان متوسط) می‌نوشند در سال 0/4 سانتی‌‌متر بیشتر رشد می‌کنند. نتیجه برخی از پژوهش‌ها بر روی شیر حاکی از آن است که مصرف شیرگاو از بروز برخی از انواع بیماری سرطان جلوگیری می‌کند.

به عنوان مثال افرادی که به طور مرتب شیر می‌نوشند کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند. در مقابل مردانی که زیاد شیر می‌نوشند بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند در نوشیدن شیر زیاده‌روی نکنید.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,24,1313/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایتنا - یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد تقویت توده‌های عضلانی از طریق بلند کردن وزنه و افزایش مصرف پروتئین می‌تواند شانس بقای بیماران مبتلا به سرطان را به شدت افزایش دهد.
متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند بیماران پیش از شروع درمان، با تمرینات مقاومتی و افزایش پروتئین، تودۀ عضلانی خود را بالا ببرند.

دکتر لورن یانسی، جراح چشم و محقق در زمینه سرطان، در یک ویدئوی محبوب در تیک‌تاک که بیش از ۵ میلیون بار دیده شده، اهمیت داشتن تودۀ عضلانی مناسب را برای بیماران سرطانی تشریح کرده است.

وی می‌گوید: بهترین چیزی که می‌توانید پیش از شروع درمان سرطان داشته باشید، تودۀ عضلانی خوب است. داروهای شیمی‌درمانی باعث تحلیل عضلات اسکلتی می‌شوند؛ اگر با تودۀ عضلانی ضعیف شروع کنید، دقیقاً مانند رانندگی با باک خالی است.

دکتر یانسی تأکید کرد: وزنه‌برداری و تمرینات مقاومتی نه تنها در زندگی روزمره به شما کمک می‌کنند، بلکه در صورت نیاز به درمان سرطان، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

یافته‌های یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ که در مجله شبکه سرطان ملی آمریکا منتشر شد، نشان داد تودۀ عضلانی بالا نه تنها با بقای بیشتر در سرطان‌های پیشرفته، بلکه با کاهش علائم نیز مرتبط است.

تودۀ عضلانی کافی برای حفظ وضعیت بدن، تعادل و قدرت بسیار مهم است. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، احتمال حفظ استقلال و انجام فعالیت‌های بدنی که برای سیستم ایمنی مفید است، افزایش می‌یابد.

متخصصان توصیه می‌کنند بیماران سرطانی علاوه بر افزایش دریافت پروتئین، تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری و پرس سینه را نیز در برنامه خود قرار دهند تا ضمن حفظ و افزایش تودۀ عضلانی، شانس بیشتری برای غلبه بر بیماری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند