Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرلَر ترکیه،‌ بر اساس نتایج یک نظر سنجی، انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد.
بر اساس نتایج نظر سنجی موسسه سونار که سال 2015 میلادی نیز نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را صحیح پیش بینی کرده بود، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتخابات 24 ژوئن قادر به کسب بیش از پنجاه درصد آراء نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس نتایج نظر سنجی موسسه تحقیقاتی سونار، اردوغان در دور نخست 48/30 درصد، محرم اینجه کاندیدای حزب جمهوریت خلق 31/4 درصد، مرال آکشنر کاندیدای حزب خوب 9/5 درصد،صلاح الدین دمیرتاش کاندیدای حزب دموکراتیک خلق ها (‌ که در زندان ادیرنه بسر می برد) 8/2 درصد، تَمَل کارا ملا اوغلو کاندیدای حزب سعادت 2/1 درصد و دوغو پرینچک کاندیدای حزب وطن نیم در صد آراء را کسب خواهند کرد.
میزان محبوبیت محرم اینجه در دو هفته اخیر 10 درصد افزایش یافته است.
همچنین بر اساس نتایج این نظر سنجی ائتلاف جمهور (‌که از احزاب عدالت و توسعه، حرکت ملی گرا، اتحاد بزرگ تشکیل شده است) 49/3 درصد آراء را در انتخابات مجلس که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 24 ژوئن( سوم تیر) برگزار می شود، کسب خواهد کرد. ائتلاف ملت (‌ که احزاب جمهوریت خلق ، خوب و سعادت تشکیل داده اند) 39/5 درصد آراء و حزب دموکراتیک خلق ها 10 درصد آراء را کسب خواهد کرد. میزان آرای حزب عدالت و توسعه 42/2 درصد و میزان آرای حزب حرکت ملی 7/1 درصد برآورد شده است.
میزان آرای حزب جمهوریت خلق 28/2 درصد، حزب خوب 9/2 درصد و حزب سعادت 2/1 درصد برآورد شده است.
بر اساس نتایج نظر سنجی موسسه سونار اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 53/7 درصد و محرم اینجه 46/3 درصد آ‌راء را کسب خواهد کرد.
موسسه سونار این نظر سنجی را از 29 الی 3 مه در سطح 26 استان ترکیه اجرا کرده است و سه هزار تن در این نظر سنجی مورد پرسش قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترکيه انتخابات رياست جمهوري اردوغان نظرسنجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی