Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:50:05 GMT

زندانی در منیت شاکر نعمات الهی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۷۰۹۰

زندانی در منیت شاکر نعمات الهی نمی‌شود

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: دنیا تجلیگاه نعمات مادی و معنوی است زندانی بودن در منیت اجازه دیدن این نعمات و شاکر بودن را به انسان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان که در حسینیه همدانی‌ها برگزار شد، گفت: از رشته‌هایی که به ما کمک می‌کند که گنج سعادت را به دست آوریم شناخت دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آیات قرآن خداوند چنین بیان می‌کند دنیا تجلیگاه انواع نعمت‌های مادی و معنوی است که آن را برای بندگان خود به کمال رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هر آنچه نیاز بشر بوده است خداوند در دنیا برای او خلق کرده است، عنوان کرد: زندانی بودن در منیت اجازه نمی‌دهد که انسان بسیاری از نعمات الهی را ببیند اگر کسب معرفت کند چنین نخواهد بود، حتی زهرمار نعمتی برای سرم سازی است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) بیان داشت: انسان‌ها معدنی مانند طلا و نقره هستند اگر از منیت خود خارج شوند؛ اگر مردم منتظر آبادانی این کشور هستند باید تبدیل به معدن طلا و نقره شوند وقتی همه با هم شوند کشور آباد می شود، با چند نفر انسان خوب حتی اگر 40 سال هم از انقلاب بگذرد کشور آباد نخواهد شد.

وی با اشاره به این ضرب المثل معروف با یک گل بهار نمی‌شود، اظهار داشت: همه باید گل شوند که یک بهاری بر کل این کشور حاکم شود، وقتی مردم به حلال و حرام، حجاب حضرت زهرا(س) و سایر دستورات الهی احترام نکنند همه حتی خوبان هم ضرر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیاتی از سوره توحید مبنی بر اینکه خداوند می‌فرماید من فطرت حتی یک نفر را بر غیرتوحید خلق نکردیم؛ گفت: اخلال در فطرت انسانی را چه کسانی ایجاد می‌کنند که به جای خدا؛ ظلم، ربا، کفر را به انسان یاد می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند طرح خوری را در قرآن داده است، ابراز کرد: خداوند برای بندگان خود نعمت را ساخته و به انسان هم طرح و دستور داده که پس از مصرف نعمت انرژی آن را کجا مصرف کند، فرموده به ناحق و ظالمانه نعمات را گیر نیاورید و انرژی نعمت مصرف شده را در گردونه شکر و سپاس از خداوند قرار دهید.

وی افزود: به اندازه نیاز زندگی خود دنبال دنیا باشید اما اسراف نکنید و به آن دلبسته نباشید؛ وارد معاملات سنگین کمر شکن آبرو بر نشوید معمولی زندگی کردن بیشتر به انسان خوش می‌گذرد؛ اهل معرفت به دنیا دلبستگی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: دین و آخرت خود را به دنیا نفروشید با خدا زندگی کنید با خدا زندگی کردن بسیار صفا و لذت دارد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب های قدر دیدار شاعران با مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری امام خمینی ره شب قدر رییس جمهور نماز جمعه مراسم شب قدر مسجد طراز اسلامی نعمت های الهی نعمت الهی نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام‌خواهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور، در این جلسه با گرامیداشت روز معلم، به بخشی از سخنان امام راحل (ره) درباره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: "خدمتی که استاد شهید مطهری به نسل جوان و جامعه نموده کم نظیر است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». انسان ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضائی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرایم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطروحه اظهار داشت: ان‌شاءالله خروجی این جلسات برای دستگاه قضائی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضائی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه موضوع وکیل در مرحله فرجام‌خواهی در پرونده‌های حقوقی و کیفری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6097195

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر