Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@07:30:05 GMT

بازنگری بیش از 20 درصد سرفصل‌های دروس علمی-کاربردی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۷۱۳۱

بازنگری بیش از 20 درصد سرفصل‌های دروس علمی-کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی از بازنگری بیش از 20 درصد سرفصل‌های دروس این دانشگاه طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: مراکز علمی کاربردی پیشنهادات خود را برای بازنگری بیش از 800 رشته تحصیلی ارائه بدهند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین امید در نشست با اساتید و مدیران مراکز آموزش عالی استان مازندران با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی در تقویت گفتمان ارتقای کیفیت، گفتمان مهارت آموزی و گفتمان نوآوری، بیان کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای برنامه پنج ساله‌ای است که ما در سال دوم این برنامه قرار داریم و شاخص‌های عملکردی آن تدوین شده است و در حال حاضر اقدامات انجام شده در دانشگاه، منطبق بر همین برنامه راهبردی پنج ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نقاط ضعف و قوت در برنامه راهبردی باید شناسایی و برطرف شود و در حال این زمینه‌سازی هستیم اما تغییر مدل نیز یک تغییر کلیدی و اساسی است و تا زمانی که گفتمان‌سازی صورت نگرفته، نمی‌توان مطرح کرد.

وی در ادامه افزود: در دو سال اخیر بیش از 20 درصد سر فصل‌های دروس این دانشگاه بازنگری شده است. برنامه ما در دانشگاه جامع علمی-کاربردی بازنگری 800 رشته تحصیلی می‌باشد که مراکز می‌توانند پیشنهادهای خود را درباره بازنگری سرفصل‌ها و رشته‌ها به ما ارائه کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور بیان کرد: با تلاشی که در دانشگاه جامع علمی-کاربردی شد می‌توانیم برترین دانشگاه حوزه مهارتی در کشور باشیم.

دکتر امید به توافق‌نامه بین دانشگاه جامع علمی-کاربردی و نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: همه سربازان وظیفه که تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند تحت پوشش آموزش پودمانی قرار می‌گیرند که پس از خدمت سربازی بتوانند مشغول به کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی در خصوص بحران کمبود دانشجو گفت: با اجرای سیاست‌های جدیدی که به ویژه در بخش ارتقای کیفیت اتخاذ کردیم نه تنها کاهش دانشجو نداشتیم بلکه شاهد افزایش هم بودیم، ضمن اینکه در حال مذاکره برای پذیرش دانشجویان خارجی هستیم بنابراین مشکلی در بخش کاهش جمعیت نگرانی نداریم.

دکتر امید با تاکید برعدم ادغام دانشگاه جامع علمی-کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز اظهار داشت: باتوجه به اینکه ما دو نظام مهارتی هستیم، این دانشگاه بر آموزش‌های خاص تمرکز دارد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر آموزش‌های عام و این دو نظام می‌توانند در کنار هم باشند و در برنامه ریزی‌ها و اجرای سیاست‌های کلان می‌توانند با هم هماهنگ باشند.

وی در پایان ادامه داد: مراکزی که فاقد محیط واقعی کار و کارگاه هستند از فعالیت آموزشی منع شده‌اند مگر اینکه مجدد تجهیز شوند. با استقرار معاونت نظارت که برای نخستین بار در دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد شد، یک ساز و کار نظارتی ویژه شکل گرفت، به شکلی که غالب مراکز هر نیم سال یک بار مورد نظارت دقیق همکاران ما واقع می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بازنگری رشته های علمی کاربردی برنامه ششم توسعه دانشگاه علمی کاربردی رشته های مهارتی رییس دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حوزه و دانشگاه‌ باید علم و دانش و رتبه علمی حرف اول و آخر را بزند و اصل شایسته‌سالاری در مراکز علمی حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز، ضمن تبریک روز معلم به اساتید اظهار کرد: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود. 

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان را باشعور و آگاهی تربیت کنند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: بایستی احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه تسری پیدا کند. 

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است. 

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و بسیار ارزشمند هستند اظهار کرد: همواره باید معلم و استاد مورد تکریم قرار گیرند و انتظار ادب و حسن خلق را از جامعه و نظام آمورشی دارند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی بایستی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد