Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران با میانگین سنی ۲۷ سال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور خواهد داشت اما سعید عزت اللهی، سیدمجید حسینی، مهدی ترابی و سردار آزمون بازیکنان زیر ۲۳ سال ایران در جام جهانی هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با اعلام لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و مشخص شدن ۲۳ بازیکن برای رقابت با اسپانیا، پرتغال و مراکش، میانگین سنی تیم ملی نیز مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی روسیه نسبت به تجربه قبلی خود در برزیل با کاهش میانگین سنی روبه‌رو بوده و بازیکنان جوانی چون سعید عزت‌اللهی، مجید حسینی، مهدی ترابی و… به کاهش میانگین سنی تیم ملی کمک کرده‌اند.

تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با حضور بازیکنانی چون جواد نکونام، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، رحمان احمدی و… که بالای ۳۰ سال سن داشتند، میانگین سنی بالاتری داشت. در جام جهانی گذشته علیرضا جهانبخش با ۲۱ سال سن جوان‌ترین بازیکن تیم ملی بود که در حال حاضر جوان‌ترین بازیکن تیم ملی ۲۱ سال سن دارد که البته تعداد ۲۱ ساله‌ها، به دو نفر می‌رسد. یکی سعید عزت‌اللهی و دیگری مجید حسینی که هافبک شماره ۶ تیم ملی ۳ ماه و ۱۰ روز از مدافع تیم ملی جوان‌تر است.

در حال حاضر تیم ملی شش بازیکن بالای ۳۰ سال دارد که پژمان منتظری با ۳۵ سال مسن‌ترین بازیکن محسوب می‌شود. عزت‌اللهی که جوان‌ترین بازیکن تیم ملی محسوب می‌شود، متولد ۱۰ مهرماه ۱۳۷۵ است. پژمان منتظری نیز به عنوان مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۱۳۶۲ متولد شده است.

سن بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

۱- علیرضا بیرانوند، ۲۶ سال
۲- مهدی ترابی، ۲۳ سال
۳- احسان حاج‌صفی، ۲۸ سال
۴- روزبه چشمی، ۲۵ سال
۵- میلاد محمدی، ۲۵ سال
۶- سعید عزت‌اللهی، ۲۱ سال
۷- مسعود شجاعی، ۳۴ سال
۸- مرتضی پورعلی‌گنجی، ۲۶ سال
۹- امید ابراهیمی، ۳۱ سال
۱۰- کریم انصاری‌فرد، ۲۸ سال
۱۱- وحید امیری، ۳۰ سال
۱۲- رشید مظاهری، ۲۹ سال
۱۳- محمدرضا خانزاده، ۲۷ سال
۱۴- سامان قدوس، ۲۵ سال
۱۵- پژمان منتظری، ۳۵ سال
۱۶- رضا قوچان‌نژاد، ۳۱ سال
۱۷- مهدی طارمی، ۲۶ سال
۱۸- علیرضا جهانبخش، ۲۵ سال
۱۹- سیدمجید حسینی، ۲۱ سال
۲۰- سردار آزمون، ۲۳ سال
۲۱- اشکان دژاگه، ۳۲ سال
۲۲- امیر عابدزاده، ۲۵ سال
۲۳- رامین رضاییان، ۲۸ سال

مجموع سن ۲۳ بازیکن تیم ملی ۶۲۴ سال است که میانگین سنی آنها به ۲۷ سال و ۲ ماه می‌رسد. تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز میانگین سنی ۲۷ سال و ۴ ماه داشت که با این شرایط تیم کارلوس کی‌روش پس از کسب تجربه از جام جهانی قبلی، کمی جوان‌تر شده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سعید عزت اللهی امیر عابدزاده رامین رضاییان رشید مظاهری سردار آزمون سعید عزت اللهی علیرضا بیرانوند محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بارسلونا تیم ملی استقلال تهران پرسپولیس تهران فوتبال ایران تیم پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا مهدی طارمی رونالدو باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش فوتبال علی کریمی تراکتورسازی فوتبال جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم.

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت: ما در نیمه اول با توحه به شرایط هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه موسیالا به امباپه: به بایرن بیا!
  • غیبت مشکوک وینگر پرسپولیس در سفر به اراک
  • غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • تصمیم عجیب بارسا: ستاره هلندی در لیست فروش
  • لیست رویایی تیم ملی ایتالیا برای لیگ ملت‌ها؛ حضور یک بازیکن آمریکایی!