Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:25:07 GMT

کاهش سودآوری شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۹۸۰۱

کاهش سودآوری شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال ۲۰۱۸

یاتا اعلام کرد به دلیل افزایش بهای سوخت و هزینه های نیروی انسانی، پیش بینی خود از سودآوری صنعت هوایی جهان در سال ۲۰۱۸ را با ۱۲ درصد کاهش به ۳۳.۸ میلیارد دلار تغییر داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی بین المللی- یاتا- در نشست عمومی سالانه خود اعلام کرد که پیش بینی ماه دسامبر خود مبنی بر سودآوری ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد دلاری ایرلاین های هوایی را تعدیل کرده است. در سال ۲۰۱۷ سودآوری صنعت هوایی به گفته همین سازمان معادل ۳۸ میلیارد دلار بوده است.

با توجه به افزایش بهای نفت خام، هزینه سوخت هواپیما اکنون ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و یاتا در پیش بینی جدید خود متوسط بهای نفت تا پایان سال را ۷۰ دلار در هر بشکه فرض کرده است که مطابق با پیش بینی بانک " جی پی مورگان"است.

ایرلاین های آمریکای شمالی بیشترین سودآوری را خواهند داشت و به گفته یاتا در سال ۲۰۱۸، ۴۴ درصد از سود صنعت هوایی معادل ۱۵ میلیارد دلار نصیب این شرکت ها خواهد شد. با این حال این میزان نشان دهنده کاهش چشم گیر سودآوری این ایرلاین ها است که سال گذشته به سود ۱۸.۴ میلیارد دلاری دست یافتند.

الکساندر جونیاک- دبیر کل یاتا- که در جمع خبرنگاران در شهر سیدنی استرالیا سخن می گفت از افزایش هزینه های حقوق پرسنل ایرلاین ها و تنش های تجاری به عنوان دیگرعوامل موثر بر کاهش سودآوری ایرلاین ها نام برد. با این حال به گفته آقای جونیاک با وجود کاهش سودآوری، هنوز هم نسبت سودآوری به آورده نقدی سرمایه گذاران در صنعت هوایی برای چهارمین سال متوالی مثبت خواهد بود.

این سازمان اعلام کرده است انتظار دارد امسال ۱۹۰۰ هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی جهانی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنعت هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی استان در گچساران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمدامین نیکویی‌نژاد، از راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران خبر داد و اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان‌های جنوبی و بروز حوادث جاده‌ای متعدد و همچنین وجود تأسیسات نفتی و صنعتی، ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران احساس می‌شد.

وی افزود: با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران این مهم در آینده نزدیک محقق می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یاسوج گفت: زیرساخت‌های این پایگاه فراهم است و به زودی این پایگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دور بودن پایگاه یاسوج از مناطق گرمسیری استان با راه‌اندازی این پایگاه امیدواریم خدمات‌رسانی به مصدومان شهرستان‌های گرمسیری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

نیکویی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دیدار با مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران، نسبت به استفاده از ظرفیت‌های شرکت نفت و گاز در توسعه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی قول مساعدت داده شد.

کد خبر 747313

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم