Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@21:13:05 GMT

فروش ۸میلیون دلاری نقاشی ون‌گوگ

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۱۰۳۹۵

فروش ۸میلیون دلاری نقاشی ون‌گوگ

یک نقاشی منظره از اولین آثار «ونسان ون‌گوگ» نقاش سرشناس هلندی در یک حراجی به قیمت بیش از ۸ میلیون دلار به فروش رفت.

به گزارش یورونیوز، اثر نقاشی «زنان روی تپه مشغول ترمیم تور هستند» به عنوان اولین اثر «ونسان ون‌گوگ» که در ۲۰ سال اخیر در فرانسه چوب حراج می‌خورد، در نهایت به قیمتی بالغ بر ۸.۲ میلیون دلار (۷ میلیون یورو) توسط یک مجموعه‌دار خریده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این اثر نقاشی در ابتدا بین ۳ تا ۵ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده بود اما رقابت شدید برای خریدن آن موجب افزایش بهای نهایی آن شد و بر اساس اعلام برگزارکنندگان حراجی یکی از دلایل علاقه به این تابلو این است که اکثر آثار «ون گوگ» نقاش نامدار و هلندی سبک امپرسیونیسم در اختیار موزه‌ها و بنیادهاست و حداکثر سالانه دو یا سه اثر از وی در بازار بین‌المللی آثار هنری خرید و فروش می‌شود.

نقاشی به فروش رفته «ون گوگ» در سال ۱۸۸۲ کشیده شده و الهام گرفته از حومه شهر لاهه در کشور هلند است و نشان‌دهنده بسیاری از ویژگی‌های آثار «ون گوگ» چون آسمان سنگین و کلاغ‌ است.

«ونسان ون‌گوگ» اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

«سیب‌زمینی‌خورها»، مجموعه «گل‌های آفتابگردان»، «اسکلت با سیگار روشن»، «شب پرستاره»، «تراس کافه در شب»، «غروب در مونت ماژور»، «گل‌های زنبق»، «درختان زیتون»، «گندم‌زار با کلاغ‌ها» و «شکوفه‌های بادام» و مجموعه خودنگاره‌ها از جمله آثار معروف «ون‌گوگ» به شمار می‌روند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقاشی فروش نقاشی ون گوگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 هاشم بیک زاده، بازیکن پیشین تیم استقلال وقتی دستمزدش در سال 1391 را گفت و آن را به دلار تبدیل کرد، این دستمزد میلیون دلاری شد؛ موضوعی که به واسطه شدت کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار برای مجری کم سن و سال صداوسیما قابل باور نبود. این بخش را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)